Gå til innhold

Musikk.. lage trance/dance/techno


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg bruker Reason, lager

ikke trance men Breakbeat.

( www.mp3.com.au/t2xg )

 

Men de fleste som lager trance (av amatør

musikere som jeg kjenner til)

bruker fuity pga. VSTi støtte. Du

kan jo også få VSTi støtte igjennom

rewire. Men da må du jo koble opp

reason med andre programmer som

støtter VSTi. Som foreksempel Fuity.

Noe som gjør det dyrere. Så jeg ville

nokk brukt fuity hvis du skal lage

trance. Men ikke misforstå, jeg har

også hørt flotte synther som er

laget med reason, men de beste er laget

i programmer som har direkte støtte til VSTi.

Endret av t2xg
Lenke til kommentar

Ta en titt på http://www.flstudio.com/.

 

Fruityloops studio 4 er midt i blinken for dine behov.

 

Gå innom http://www.internetdj.com/ for å høre noen eksempler på hva FL kan klare.

 

Om du vil ha noe litt mer avansert er Reason 2.5 bra. Last ned demoer av recycle, rebirth, og reason fra http://www.propellerheads.se. Disse pakkene er DYRE!

 

Mvh.

 

Doofus

Endret av doofus
Lenke til kommentar
offtopic: Tecno\trance suger!!!

 

Hail to heavy metal!! :w00t:

Slike som deg suger også :roll:

Hvem med langt hår og sminke suger ikke?

Kammerat som er no satanist opplegg, hater homser og alt mulig sånt, men skulle ha meg med på no konsert en gang, eneste jeg så den kvelden var tynne folk med sminke og langt hår. Jeg hører på alt untatt opera for og si det sånt, men kan styre meg for metal og mye sånt dritt

du, greit nok at første posten er godt-over-i-aldriland-offtopic, men alle burde skjønne at det der var sarkasme på en ikke-slem måte! men hva pokker er meningen med å si det der?

si meg, siden jeg har langt hår, er jeg en idiot? er jeg spinkel tulling av den grunn? fordi jeg ikke liker synth/tech. og hører på metal?

(unnskyld hvis dette sårer noen, blir bare litte-bitte-provosert )

 

Til og med jeg er ikke en så stor musikkfascist (det er også skrekklig offtopic)

 

*ontopic*

 

vel, for mixing ville jeg faktisk anbefalt CoolEdit2, veldig enkelt hvis man ikke har satt seg veldig dypt ned i hullet. det er også veldig greit for effekter (bl. a ambience, reverb, chorus) sånn at man oppnå den lyden man har lyst på! :)

Lenke til kommentar

Som om ikke Fruity-presset var sterkt nok her fra før:

 

Jeg pleide å hate loop-baserte programmer som Acid, Fruity osv. Men etter å ha prøvd og lært meg Fruity Loops Studio 4 er jeg overbevist. Patterns trenger ikke å gjenta seg selv. Og det er utrolig raskt å komme inn i og lage groovy gøy.

 

Men jeg har stadig store problemer med å godta interfacet... Cubase SX 2 og Cool Edit Pro 2. Sånn skal interface'er være. Sexy.

Lenke til kommentar
Mac ligger et steg foran pc når det gjelder musikk ja

 

Hæ??? Mac lå foran PC for musikk for en del år siden, men PC har FORLENGST gått forbi Mac der! Det finnes mange flere lydkort å velge mellom til PC, de siste versjonene av Cubase har kommet først til PC (flere måneder etter til Mac), PC har Cakewalk Sonar, FruityLoops, Reason + masse andre programmer som ikke finnes til Mac, og i tillegg er det et tonn med VSTi'er som ikke finnes til Mac. Bare sjekk ut www.kvr-vst.com. Får opp 47 gratis VSTi'er til Mac og 205 til PC!!

 

Det eneste er at Logic ikke lenger finnes til PC fordi det ble kjøpt av Apple i et desperat forsøk på å hente igjen forspranget til PC. Ikke særlig vellykket spør du meg...

Lenke til kommentar
Mac ligger et steg foran pc når det gjelder musikk ja

 

Hæ??? Mac lå foran PC for musikk for en del år siden, men PC har FORLENGST gått forbi Mac der! Det finnes mange flere lydkort å velge mellom til PC, de siste versjonene av Cubase har kommet først til PC (flere måneder etter til Mac), PC har Cakewalk Sonar, FruityLoops, Reason + masse andre programmer som ikke finnes til Mac, og i tillegg er det et tonn med VSTi'er som ikke finnes til Mac. Bare sjekk ut www.kvr-vst.com. Får opp 47 gratis VSTi'er til Mac og 205 til PC!!

 

Det eneste er at Logic ikke lenger finnes til PC fordi det ble kjøpt av Apple i et desperat forsøk på å hente igjen forspranget til PC. Ikke særlig vellykket spør du meg...

Vel, når det gjelder litt mer profesjonelle lydkort, så har du (nesten) samme utvalg til begge deler. At Creative (i hovedsak) ikke lager lydkort til Mac er jo et pluss... :p

 

Og Reason finnes jo også til Mac, da. Acid finnes derimot ikke. Og det har visst vært et stort savn blandt mange Mac-brukere.

 

Men hovedpoenget med å bruke PC er jo at da kan man bruke Cakewalk Sonar som ikke finnes til Mac (som sagt). :D

 

At Apple kjøpte Logic synes ikke jeg var så tragisk. Det er jo verdens mest stressa sequenser å jobbe med!

 

Mac ble jo "før" mest brukt fordi ProTools kun kjørte på det operativsystemet. Og her skjedde skillet. Mange har siden det hevdet at Mac er mye mer bedre til musikk-bruk, fordi det er så mye mer stabilt. Jeg kan love deg det at kjører du den samme ProTools-riggen på PC og Mac, så er forskjellene minimale. Det eneste må være at man har 2 museknapper på PC... ProTools har jo eksternt hardware som tar seg av det meste av signalprosesseringen. Datamaskinen blir for det meste brukt til styringen av systemene og som visuelt hjelpemiddel.

Lenke til kommentar
Mac ligger et steg foran pc når det gjelder musikk ja

 

Hæ??? Mac lå foran PC for musikk for en del år siden, men PC har FORLENGST gått forbi Mac der! Det finnes mange flere lydkort å velge mellom til PC, de siste versjonene av Cubase har kommet først til PC (flere måneder etter til Mac), PC har Cakewalk Sonar, FruityLoops, Reason + masse andre programmer som ikke finnes til Mac, og i tillegg er det et tonn med VSTi'er som ikke finnes til Mac. Bare sjekk ut www.kvr-vst.com. Får opp 47 gratis VSTi'er til Mac og 205 til PC!!

 

Det eneste er at Logic ikke lenger finnes til PC fordi det ble kjøpt av Apple i et desperat forsøk på å hente igjen forspranget til PC. Ikke særlig vellykket spør du meg...

Vel, når det gjelder litt mer profesjonelle lydkort, så har du (nesten) samme utvalg til begge deler. At Creative (i hovedsak) ikke lager lydkort til Mac er jo et pluss... :p

 

Og Reason finnes jo også til Mac, da. Acid finnes derimot ikke. Og det har visst vært et stort savn blandt mange Mac-brukere.

 

Men hovedpoenget med å bruke PC er jo at da kan man bruke Cakewalk Sonar som ikke finnes til Mac (som sagt). :D

 

At Apple kjøpte Logic synes ikke jeg var så tragisk. Det er jo verdens mest stressa sequenser å jobbe med!

 

Mac ble jo "før" mest brukt fordi ProTools kun kjørte på det operativsystemet. Og her skjedde skillet. Mange har siden det hevdet at Mac er mye mer bedre til musikk-bruk, fordi det er så mye mer stabilt. Jeg kan love deg det at kjører du den samme ProTools-riggen på PC og Mac, så er forskjellene minimale. Det eneste må være at man har 2 museknapper på PC... ProTools har jo eksternt hardware som tar seg av det meste av signalprosesseringen. Datamaskinen blir for det meste brukt til styringen av systemene og som visuelt hjelpemiddel.

Mac var vel faktisk en av de første maskinene med USB porter. Så "Bla bla mac er en dritt maskin med 1 knapps mus" er et utrolig teit argument fra folk som sikkert aldri har prøvd en mac. (hvis dere ikke skjønte hva jeg mente her så betyr det at man kan bruke en hvilket som helst USB mus i en mac)

 

Som jeg har nevnt før, Mac OS X ligger faktisk endel skritt forrand Windows platform fordi OS X benytter seg av CoreMIDI og CoreAUDIO. Altså man bruker ikke ASIO drivere lenger, men drivere som er innebygd i selve kjernen til operativ systemet. P.g.a dette får man lavere latency enn med ASIO drivere og bruker mindre ressurser. Med Core MIDI kan man legge opp midi devicene sine grafisk med kabler, dette er basert på OMS som ble mye brukt på Mac før.

 

Om du synes Logic er en rotete DAW/Sequenser tyder det på at du ikke har satt deg ordentlig inn i den. Det er faktisk en av de mest fleksible og avanserte sequenserne med et eget evironment hvor du kan designe egne ting som step sequenere osv. Mens man gjerne i Cubase har en funksjon som gjør en ting, kan man løse samme sak i Logic på flere måter. Det er et tungt program å begynne med, mange gir opp (jeg holdt på å gjøre det samme) men når du får dreisen på det gir det deg veldig mye tilbake og får deg til å jobbe svært effektivt.

 

Logic er også den eneste sequensern med TDM bridge, altså den lar deg kjøre TDM plugins og bruke Pro Tools hardware.

 

Jeg sier ikke at Cubase nødvendigvis er noe dårligere enn Logic. Det er som med det meste en smak sak.

 

De aller fleste "annerkjente" plug-ins finnes også for Mac. Jeg føler ikke at jeg mangler noe hvertfall. Det finnes dessuten ting for mac som det ikke finnes for PC som f.eks Soundhack og sequensern Digital Preformer. Så dette slår faktisk begge veier!

 

Og det stemmer at ACID ikke finnes for mac, men mac har tilgjengjeld Albeton Live som er minst like bra!

 

Vennglist sjekk opp ting før dere lemper ut alt mulig dritt...

Endret av prolixin
Lenke til kommentar
Mac ligger et steg foran pc når det gjelder musikk ja

 

Hæ??? Mac lå foran PC for musikk for en del år siden, men PC har FORLENGST gått forbi Mac der! Det finnes mange flere lydkort å velge mellom til PC, de siste versjonene av Cubase har kommet først til PC (flere måneder etter til Mac), PC har Cakewalk Sonar, FruityLoops, Reason + masse andre programmer som ikke finnes til Mac, og i tillegg er det et tonn med VSTi'er som ikke finnes til Mac. Bare sjekk ut www.kvr-vst.com. Får opp 47 gratis VSTi'er til Mac og 205 til PC!!

 

Det eneste er at Logic ikke lenger finnes til PC fordi det ble kjøpt av Apple i et desperat forsøk på å hente igjen forspranget til PC. Ikke særlig vellykket spør du meg...

For det om det finnes 205 VSTier til

pc betyr det ikke at pc ligger jævlig

mye foran mac. Mangen av de VSTiene

kan være utrolig simple og er egentlig

i de korte trekk de samme VSTiene,

eneste forsjellen mellom dem er at

design, oppsett og navn er forsjellig.

Grunnen for at det er så mangen

VSTi for pc ville jeg tro er fordi

det finnes utrolig flere pc brukere enn

mac brukere, og dermed flere som

kan programere nye VSTier.

 

Poenget mitt er at det er ikke hvor mangen

VSTier du kan finne som gjør at en pc eller

mac ligger foran hverandre, men det er hvor

avanserte dem er. Hvor mye du kan gjør me dem

og hvilken lyder du kan få ut av dem.

 

Men fordelen til pc er at den er billgere enn en mac

og mer egnet for gamere, og folk som liker å tweake

på hardwaret sitt.

Endret av t2xg
Lenke til kommentar
Cubase og fruityloops

Noe slikt. Ikke knekk cden i to mens du skal sette den inn da :roll:

 

Hæ??? Mac lå foran PC for musikk for en del år siden, men PC har FORLENGST gått forbi Mac der! Det finnes mange flere lydkort å velge mellom til PC, de siste versjonene av Cubase har kommet først til PC (flere måneder etter til Mac), PC har Cakewalk Sonar, FruityLoops, Reason + masse andre programmer som ikke finnes til Mac, og i tillegg er det et tonn med VSTi'er som ikke finnes til Mac. Bare sjekk ut www.kvr-vst.com. Får opp 47 gratis VSTi'er til Mac og 205 til PC!!

 

Det eneste er at Logic ikke lenger finnes til PC fordi det ble kjøpt av Apple i et desperat forsøk på å hente igjen forspranget til PC. Ikke særlig vellykket spør du meg...

Du har tydelivis ikke sett de nye programmene som Mac har kommet med. *Sikle på*

 

-ahpadt

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Mac var vel faktisk en av de første maskinene med USB porter. Så "Bla bla mac er en dritt maskin med 1 knapps mus" er et utrolig teit argument fra folk som sikkert aldri har prøvd en mac. (hvis dere ikke skjønte hva jeg mente her så betyr det at man kan bruke en hvilket som helst USB mus i en mac)

 

Som jeg har nevnt før, Mac OS X ligger faktisk endel skritt forrand Windows platform fordi OS X benytter seg av CoreMIDI og CoreAUDIO. Altså man bruker ikke ASIO drivere lenger, men drivere som er innebygd i selve kjernen til operativ systemet. P.g.a dette får man lavere latency enn med ASIO drivere og bruker mindre ressurser. Med Core MIDI kan man legge opp midi devicene sine grafisk med kabler, dette er basert på OMS som ble mye brukt på Mac før.

 

Om du synes Logic er en rotete DAW/Sequenser tyder det på at du ikke har satt deg ordentlig inn i den. Det er faktisk en av de mest fleksible og avanserte sequenserne med et eget evironment hvor du kan designe egne ting som step sequenere osv. Mens man gjerne i Cubase har en funksjon som gjør en ting, kan man løse samme sak i Logic på flere måter. Det er et tungt program å begynne med, mange gir opp (jeg holdt på å gjøre det samme) men når du får dreisen på det gir det deg veldig mye tilbake og får deg til å jobbe svært effektivt.

 

Logic er også den eneste sequensern med TDM bridge, altså den lar deg kjøre TDM plugins og bruke Pro Tools hardware.

 

Jeg sier ikke at Cubase nødvendigvis er noe dårligere enn Logic. Det er som med det meste en smak sak.

 

De aller fleste "annerkjente" plug-ins finnes også for Mac. Jeg føler ikke at jeg mangler noe hvertfall. Det finnes dessuten ting for mac som det ikke finnes for PC som f.eks Soundhack og sequensern Digital Preformer. Så dette slår faktisk begge veier!

 

Og det stemmer at ACID ikke finnes for mac, men mac har tilgjengjeld Albeton Live som er minst like bra!

 

Vennglist sjekk opp ting før dere lemper ut alt mulig dritt...

Javel.

 

Men Mac ligger nok fremdels ikke så langt foran PC som du tror. Jeg bruker Mac veldig ofte i studio (sammen med Logic og PT, faktisk), men jeg foretrekker PC selv.

Lenke til kommentar
Vennglist sjekk opp ting før dere lemper ut alt mulig dritt...

Det har jeg. Når du vil diskutere saklig, så kan du svare.

Var ikke argumentene mine saklige ??

 

Jeg blir provosert av folk som legger ut ditt datt men som ikke har sikkelige fakta, som f.eks mus med 1 knapp agrumentet ditt, det sier hvor lite du har giddi og satt deg inn i mac.

 

Jeg har aldri sagt at Mac ligger "stoore skritt" forrand PCen, men jeg nevnte at OS X har noen teknologiske fordeler framfor windows, dessuten synes jeg OS X er mere stabilt enn Windows (dette er min egen induviduelle mening!)

 

Hvis du fortrekker PC så fint for deg. Jeg jobber daglig med drifting av intel baserte servere og arbeidsstasjoner, og liker å komme hjem til macen min for å få avkobling fra hverdagen.

 

Det er en smak sak! Selvom det er noe man liker bedre enn noe annet, så er det nødvendigvis ikke noe bedre eller dårligere.

 

Både PC og Mac gjør jobben gjort! men de er kun verktøy! Du blir ikke noe bedre verken du har det ene eller det andre..

Lenke til kommentar

mannen som startet tråden bryr seg vel lite om mac ligger forann pc når det gjelder musikk .. han ville være bare lage musikk?

Jeg syntes både Mac og Pc gjør en alledeles fin jobb, og forskjellene er marginale, spør du meg.

 

*Til trådstarter*

 

Cubase, Cakewalk, Guitar Pro 4 (veeeldig kjekt hvis man kan littegranne om musikk, men ikke er så dreven med noter o. lign. (kjempe bra på trommer, btw) og CoolEdit 2.0 eller Adobe Audition til mixing, sampletesting, mastering og effekter.

Lenke til kommentar

fuel, håper du kan spille noen intrumenter? ellers blir det nok aldri metal.. synth/midi-metall er liksom ikke helt greia ;)

vel, hvis du har en bøs forsterker, et eller annet mikseprogram (cakewalk, Coole, cuebase) og en mikrofon så har du et opptak allerede!

hehehe ..

 

Hvis ikke du har lyst på Darkthrone opptak, skaff deg et miksebord, en vrengpedal/effektbrett og en el-gitar. du burde også ha en bass ped. for god lyd hvis/når du skal spille inn bass.

skaff deg også gp4 for trommer, kjempe ålreite trommer man kan trigge der (selv har jeg et trigger-sett :p) (guitar pro 4)

det du gjør er å koble gitar til effektbrett/pedal, dings til miksebord og miksebord til In-gangen på lydkortet ditt .. så tar du og trykker record på programmet, tar opp, legger til alle rom-effektene du skal ha og lagrer, blir faktisk veldig ålreit lyd.. hvis det blir mye spraking i lyden så skru ned volumet på miksebordet .. ikke på gitaren!

 

(jeg har kansje ordentlig utstyr selv (lager heimestudio nå :D) , men jeg og en venn har spilt inn ei demo skive sånn og den ble gitt ut!)

Endret av rasgar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...