Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg misstenker at jeg har fått virus eller liknende på pcen den siste uken. 

 

Jeg bruker chrome og har Google som startside. jeg har også Google som søkefelt i adresselinjen. 

 

det første som slo meg når jeg åpnet den her en dag var at adressen øverst på siden er:

https://www.home-qoo.com/no/?source=677cf2e6142840d8a1e57a392ff2da7b

jeg har helt ærlig aldri lagt merke til om det faktisk skal være slik, men jeg syntes det var misstenksomt. 

 

det andre var at når jeg bruker søkefeltet i adressefeltet, eller søkefeltet midt på siden, så er det eneste som kommer opp som resultat søppel og irrelevante linker. (se bilde)kVLy0Ct.png

 

hvis jeg derimot skriver inn "google.no" manuelt og søker samme tingen der, så fungerer det normalt. (se bilde)

bSJab9A.png

 

jeg ser også at jeg kun er logget inn på "google.no", men ikke på startsiden. 

 

kan dette være noe malware som har installert seg og satt seg som startside og tatt over søkefeltet? kanskje for å lede til skadelige lenker?

 

noen som kjenner igjen dette og kanskje vet hvordan man får det fikset?

ønsker helst ikke å reinstallere chrome, da jeg er avhengig av en del lagrede passord (ja min feil)

Endret av Mashux
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg skannet pcen med malwarebytes og den fant hele 400 "PUPs" som jeg slettet, men problemet var der fortsatt.

Jeg har nå endret startside og søkemotor, som fikset den irriterende biten av problemet. men lurer fortsatt på om det er noe skadelig på pcen i bakgrunnen.

 

edit, jeg kjører roguekiller akkurat nå.. har funnet flere filer. 

 

edit; problemet løst. takk for all hjelp (he he)

Endret av Mashux
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...