Gå til innhold

[Løst] Multicast på WiFi range extender?


Anbefalte innlegg

Har en multiroom-dekoder fra NextGenTel som er avhengig av multicast for å fungere. Har ikke mulighet til å trekke kabel fra ruter og til kjelleren, og lurte derfor på om jeg kan sende multicast trådløst fra ruteren (Technicolor TG789ivac) og bruke en WiFi range-extender som klient for så å plugge ethernet fra den til dekoderen? Kan eksempelvis denne fungere? https://www.komplett.no/product/911085/datautstyr/nettverk/range-extender/svive-fractus-range-extender-ac1200#productinfo

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om den dingsen du linket til vil fungere, men det finnes utstyr som er laget for dette formålet, f.eks. denne: https://www.komplett.no/product/985851/datautstyr/nettverk/range-extender/altibox-arris-traadloes-tv-vap3402e

 

Jeg vet ikke om du i så fall vil trenge 2 stk - en i hver ende - for å få det til, og i så fall blir det en del dyrere enn ditt forslag.

Lenke til kommentar

 

Noen som vet om det vil fungere med en slik ARRIS VAP340n sammen med min Technicolor TG789ivac eller må jeg ha to?

 

Hva med å sende en forespørsel til Komplett for å høre om de tror/vet at Svive Fractus kan brukes slik du har tenkt, eventuelt om du kan returnere den etter at du har prøvd og funnet ut at det ikke funker?

 

Har du tenkt å sette opp Svive Fractus i 'client mode', dvs. med nettverkskabel til dekoderen?

Lenke til kommentar

Hvis 802.11 følges, skal vel ikke multicast på over 2 Mbps bli tatt videre over WiFi. Men er løsninger som ikke overholder spesifikasjonene - noen da mer direkte fordi det er et use case. Noen gjør også konverteringen mellom MC og UC (og tilbake til MC),

 

Men husk at TV-sendinger som multicast er UDP/RTP-trafikk. Det er lite her som skal til før man får pakketap som vil gi utslag. 

Lenke til kommentar

Hva med å sende en forespørsel til Komplett for å høre om de tror/vet at Svive Fractus kan brukes slik du har tenkt, eventuelt om du kan returnere den etter at du har prøvd og funnet ut at det ikke funker?

 

Har du tenkt å sette opp Svive Fractus i 'client mode', dvs. med nettverkskabel til dekoderen?

 

Ja, tenkte å kjøre som klient. Dekoderen må være kablet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...