Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Råd angående salg av bil


Anbefalte innlegg

Hei!

 

På grunn av studier i utlandet har jeg kommet frem til at det å selge bilen min mest sannsynlig er det lureste. I og med at jeg har ganske nøyaktig nada peiling på å selge bil som koster mer enn 10k, så tenkte jeg å rådføre meg her litt.

 

Bilen skulle vært på service i månedsskifte november/desember. Dette har jeg ikke gjort ennå på grunn av eksamener o.l, så bilen har ikke vært i kyndige hender før den første EU-kontrollen bilen har vært på (som gikk fint) var i september 2018. Burde man ta denne servicen først? Svarer det seg?

 

Og, burde man selge denne selv via f.eks FINN, eller burde man selge den til forhandler, dersom de er interessert? Vet sistnevnte gir en del mindre tilbake, men det gir kanskje mer trygghet, både i form av mindre potensielt pes i etterkant, samt raskere oppgjør?

 

Tips mottas med stor, stor takk! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du regner med å få 10k for den? Hvilken bil er det, km og gammel?

 

Mulig det var litt dårlig formulert, men det jeg mente var mer at jeg ikke har noe peiling på å selge bil som koster mer enn 10k. Jeg håper å få igjen betraktelig mer enn 10k for den.

 

Det er en Renault Clio, 2015-modell, automat, bensin, 1.2 TCE med 118 hk/88kw. Den har gått ca. 55 000.

 

Finner kun i stasjonsvognutgave på FINN av denne varianten. Min er "sedan med bakluke" (litt misvisende spør du meg, men ok). 

Lenke til kommentar

Har du ikke vært på service innen den satte tiden, og dermed mistet garantien så påvirker det uten tvil verdien...

 

Selger du til forhandler slipper du alt av mas, men får igjen endel mindre ja

 

Booker service nå, så regner jeg med at det burde gå fint. Bilen er ikke mye kjørt siste måneden, heller. 

Lenke til kommentar

Se på dette fra kjøpers side. Kjøper ønsker god pris og trygghet:

-Komplett servicehefte og gyldig garanti

-Hel bil som ikke har vært kollisjonsskadet

-Gjerne understelsbehandlet og fri for rust

-Kjøpere er langt fra rasjonelle og riktig farge/ utstyr kan kompensere og det er vanskelig for kjøper å finne en komplett bil. Dersom bil ikke er komplett, må man ned i pris og enda mer ned for å få et hurtig salg.

Endret av Luske_Ludvig
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...