Gå til innhold

Så lite kan du egentlig trekke med elbil med hengerfeste


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

 

«Tar du klasse BE 19. januar 2013 eller senere, skal tilhengerens tillatte totalvekt være høyst 3500 kg. Er tilhengerens tillatte totalvekt over 3500 kg, må du ha førerkort i klasse C1E selv om bilen «tilhører» klasse B.

 

Tok du klasse BE før 19. januar 2013, gjelder ikke begrensningen på 3500 kg for tilhengerens tillatte totalvekt.»

 

Har du eller vurderer du å ta C1 eller D1 eller høyere, så kan du ikke bruke kalkulatoren for å sjekke hva du har lov å trekke med biler i tilsvarende klasser.

 

Tror han mener lovendringen som kom i 2001.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det gjelder i tilfelle bare de to siste linjene, for resten er jo uansett dekket i dagens forskrift.

 

Forøvrig mener jeg atloven du henviser til, gir tilbakevirkende virkning ved at den rammer allerede utstedte rettigheter på et offentlig godkjent dokument, så denne skulle jeg gjerne sett prøvd i retten.

 

Dog ble mitt byttet ut, siden jeg ville ha et lommebokvennlig førerkort. Fikk påført C1, som fremdeles står i førerkortet mitt, men med utgått dato, og nå er det for lenge siden til at jeg rekker gjøre så mye mere. 

 

Jeg kan selvsagt ta førerprøven på nytt for C1, men egentlig burde jeg da likegodt tatt for C og D, siden den visstnok er like streng, og testen koster det samme...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...