Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Mulig bot på utilsiktet innførsel av legemiddel som står på dopinglisten?


IcedInsanity

Anbefalte innlegg

Hei. Bestilte en pakke fra USA. Inneholdt treningsklær, pwo og en ting som tydeligvis var ulovlig å få inn i Norge, noe eg ikke ante før eg fikk brev om dette.

Sprayen inneholdt IGF-1 og er listet som doping på Lovdata sine sider.

 

Det eg lurer på er om eg får noe bot for dette?

 

post-97018-0-08552700-1544702252_thumb.jpg

 

Link til produktet: https://www.buckedup.com/product/deer-antler-spray-igf-1

Endret av IcedInsanity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De er strenge på narkotika, som seg hør og bør, men dette er vel tolket som et veksthormon du også kan få i deg ved å drikke vanlig melk - Insulin-like Growth Factor 1. Dette stoffet er med på å gi kalven en rask økning i kroppsvekt under vekstprosessen, så teknisk sett burde det ikke være så ille selv om det går under doping. Produktet er muligens for konsentrert, noe som gjør at det klassifiseres som legemiddel.

 

Jeg har fått stoppet harmløse ting som kosttilskudd som hadde spesifisert Bor tilsvarende det som er i en gulrot, så regelverket for sekkeposten legemiddel spenner vidt. Produktet du har forsøkt å importere ser nå relativt harmløst ut i forhold til spesifisert supplement facts så lenge denne er riktig.

 

Legemiddel som du ikke lovlig kan importere må du forevise tillatelse fra Statens legemiddelverk som legen din kan søke om hvis vedkommende ser fornuft i det, ellers må du ha gyldig resept på spesifikke legemiddel du bestiller fra utlandet som dokumentasjon.

 

Jeg fikk i alle fall ikke noe reaksjon når ting ble stoppet på denne måten når det gikk under legemiddel, men så har heller aldri noe av det vært kategorisert som doping.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...