Gå til innhold

Ny mobil til 8 åring, maks 2500


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer jo an på hvilket deksel du vil ha. Bruker å handle deksler hos mytrendyphone selv.

 

Godt poeng :D

 

Deksel må bygge minst mulig, men samtidig beskytte hele telefonen mot fall. Kan garantere at den vil gå i bakken ved flere anledninger.

 

Får ta en avgjørelse i løpet av helgen. Overraskende godt utvalg  av telefoner i denne prisklassen. Positivt overrasket.

 

Lander nok på en av de som er nevnt her. Mi A1/A2/Lite, P20 Lite eller Moto G6 :) Sjekke hvilken av de som er minst i størrelse. Ideelt sett skulle jeg funnet en mobil med 4,7-5" skjerm så den ikke blir for stor for ham.

Lenke til kommentar

Gammel sak, når man kan få noe nytt tio nesten samme pris. Min mening hvertfall

 

Var mer at trådstarter nevnte at ideelt mobilen skulle ha en skjerm mellom 4,7-5" og dette er en av de med brukbar spesifikasjon sammenlignet med nyere budsjettmobiler og med ikke så stor skjerm.

 

 

Har du sett disse tilbudene? Vet ikke om de er gode, men tar de med.

 

https://cdon.no/mobiltelefoni/happy-hours-xiaomi/

 

https://cdon.no/elektronikk/google-pixel-128gb-solv-p42516332

 

Pixel'en er jo kanskje ikke så dum, god lagringsplass, bra kamera men eneste er noe gammel prosessor.

Lenke til kommentar

Gammel sak, når man kan få noe nytt tio nesten samme pris. Min mening hvertfall

 

Ja litt enig i det, men størrelsen er jo perfekt. Dumt design (min mening) er så utdatert med de store rammene rundt skjermen på Sony.

 

P20 Lite utgår etter å ha lest testen til tek, mobilen virker å være litt for treg. 

 

Så tror det står mellom G6 Plus og Mi A2 nå, men det endrer seg jo raskt :D

Lenke til kommentar

S7 sin prosessor er ganske likeverdig den som er i Pixel'en. Snapdragon 821 som sitter i Pixel'en har bedre grafikkprosesser enn Exynos som sitter i S7'en, men ellers vil jeg tro det er liten forskjell da de er fra samme generasjon av prosessorer.

 

Fordelen til Pixel er at den kjører jo stock Android fremfor Samsung sitt skin som er tyngre å drive så vil tro den føltes kjappere. Det blir dog kanskje ikke en veldig merkbar oppgradering om han kommer fra en Samsung S7 å gå til Pixel'en, så kanskje det er greit å vurdere en litt nyere modell.

Lenke til kommentar

Må si etter å ha lest litt mer så blir for min del Mi A1 mer og mer det jeg ville valgt. Den beste pakka som du faktisk kan få til under 2000,- $

 

Hvorfor A1 og ikke A2? Prisen er vel mer eller mindre lik.

 

S7 sin prosessor er ganske likeverdig den som er i Pixel'en. Snapdragon 821 som sitter i Pixel'en har bedre grafikkprosesser enn Exynos som sitter i S7'en, men ellers vil jeg tro det er liten forskjell da de er fra samme generasjon av prosessorer.

 

Fordelen til Pixel er at den kjører jo stock Android fremfor Samsung sitt skin som er tyngre å drive så vil tro den føltes kjappere. Det blir dog kanskje ikke en veldig merkbar oppgradering om han kommer fra en Samsung S7 å gå til Pixel'en, så kanskje det er greit å vurdere en litt nyere modell.

 

S7 har dekket alle behov og ikke opplevd den som for treg. Så at det ikke er noe stor oppgradering er ikke nødvendigvis noe problem så lenge den er fult brukenes og ikke ett hakk ned fra hva han hadde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...