Gå til innhold

Hva koster en markedsundersøkelse?


raanaas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må dele opp prisen i flere varelinjer.

 

1) Utforming av undersøkelsen

- Prisen styres av antall spørsmål og kompleksitet, altså krav til logikk

 

2) Gjennomføring av undersøkelsen

- Prisen styres av om formatet er kvantiativt eller kvalitativt kombinert med antall respondenter, og prisen vil kunne vokse dersom du har særskilte krav til målgruppe

 

3) Analyse

- Prisen styres av hvor mye analyse som må utføres, om det er et standardisert oppdrag, og hvilket format du ønsker på rapporten

 

--

 

Det høres for øvrig ut som at du bare spør om pris per respondent. All den tid du sier 25' mennesker, så antar jeg du har en kvantitativ spørreundersøkelse på nett i tankene, men selv her vil altså kostnaden kunne variere med forventet tidsbruk per respondent og krav til målgruppe.

 

Med mindre dette er en veldig standardisert greie, f.eks. merkekjennskap, så hadde jeg neppe satt i gang en så stor undersøkelse uten å gjøre et kvalitativt forarbeid først.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...