Gå til innhold

Pc er beste spill maskin igjen!


Anbefalte innlegg

Jeg husker amiga var overlegen pc når det gjaldt spilling, pcen tok den igjen, amingaen forble borte med Amiga 32bit spillkonsolen, noe som skulle vært playstation men de var forut sin tid (ca et år før playstation, den var like bra), noe som faktisk iriterer meg, Amiga er å forblir min favoritt maskin!!.

 

Så kom playstation 2 - game cube som var litt bedre så x-box som var overlegen, men jeg tror ikke jeg tar feil om jeg sier at vi med 9800pro - xt kort på pcen nå går forbi x-box (playstation 2 har jo elendig grafikk i forhold til pcen så den haddet jeg bare tenkt å hoppe over.

 

Er dere enig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg husker amiga var overlegen pc når det gjaldt spilling, pcen tok den igjen, amingaen forble borte med Amiga 32bit spillkonsolen, noe som skulle vært playstation men de var forut sin tid (ca et år før playstation, den var like bra), noe som faktisk iriterer meg, Amiga er å forblir min favoritt maskin!!.

 

Så kom playstation 2 - game cube som var litt bedre så x-box som var overlegen, men jeg tror ikke jeg tar feil om jeg sier at vi med 9800pro - xt kort på pcen nå går forbi x-box (playstation 2 har jo elendig grafikk i forhold til pcen så den haddet jeg bare tenkt å hoppe over.

 

Er dere enig?

Trenger vel ikke å ha et 9800 xt kort for å overgå en x-boks grafikkmuligheter.

Dette er inni en x-box:

Intel Pentium III 733MHz

Nvidia MCPX

Nvidia custom 3D graphics engine

8.10GB Hard drive

64 MB RAM

 

Ikke noe å skryte av egentlig, men man må jo huske at en X-box er optimalisert på flere områder, noe som hever ytelsen en del i forhold til en standard PC med ovenfor nevnte specs. Men uansett, en PC til rundt 5000-7000 tusen knuser nok uansett X-boxen på alle områder. Skulle også bare mangle med en pris forskjell på flere laken. PC er overlegent best i mine øyne, men også overlegent dyrest.

Lenke til kommentar

Har runnet Halo på pc, det er ikke tvil om at det er mye råere med mus og tastatur. Den råeste grafikken jeg har sett på pcen er på Prince of Persia som jeg spilte nylig, utrolig imponert over det spillet er alt det tom raider burdet å skulle vært nå. Tomb raider har stått på stedet hvil siden 1-2 ern.

 

Fikk foresten lurt broren min til å spille litt pc (han bor i en annen by så vi snakkes sjeldent), han er en svoren playstation fan, alt annet er dritt for ham. Men han måtte bare bite i det sure eplet når han så hvor langt pc er kommet. Han prøvdet Colllin mcrae 3 og warcraft frozen throne (introene er jo sinsykt bra) og splinter cell. Etter det har det blitt stille fra den kanten :thumbup:

Lenke til kommentar

Dette er inni en x-box:

Intel Pentium III 733MHz

Nvidia MCPX

Nvidia custom 3D graphics engine

8.10GB Hard drive

64 MB RAM

 

men er det ikke også slik at de fleste pc spill har disse minimuns kravene?. Tror pc fantaster haddet fått enda råere spill om spill produsentene kunne konsetrert seg om ett fast pc system (alle haddet like pcer)

 

9800pro

1.3gbddr ramm

120 gb hardisk osv osv som veldig mange av pc guru huene her på forumet har (det skall nevnes at jeg har en bedre :w00t::xmas: )

Lenke til kommentar
Husker jeg riktig så er Playstation 2 noe slikt

 

-350mhz

-Geforce 3 liknende skjermkort

Da husker du nok ikke helt riktig. Tror du ikke kan tenke helt PC arkitektur nå du ser på en PS2.

 

Og når det gjelder å få folk overbevist med å vise FMV sekvenser fra WC3, så er det bare en filmsnutt som ikke viser hvordan maskinen greier å takle 3D grafikk. Playstation har jo nesten like bra filmsekvenser bl.a. på FFX, men det blir jo dårligere på en TV-skjerm enn en PC monitor.

 

Og konsoller ligger langt etter dagens High End PCer. De ble tatt igjen for leeeenge siden.

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg synes den beste spillemaskinen er den som har de MORSOMSTE spillene, og da ramler PC'en langt ned på min liste. Hestekrefter har lite å si, men av erfaring vet jeg at litt for mange PC-eiere er hysterisk opptatt av hestekreftene som et spill skal utnytte, og hvis det tilfeldigvis ligger et morsomt spill bak alt fyrverkeriet og polygonene så er det en ekstra bonus.

Lenke til kommentar

Men så må jeg jo få skyte inn at det er visse spill som bare fungerer på konsoll og.

 

Kunne aldri tenke meg å spille Zelda eller final fantasy på en pc, eller et noe som helst annet rollespill for den saks skyld.

 

Til og med Gta synes jeg er bedre på konsoll

 

Fint å sitte i sofaen da gutt, enn den stygge fæle kontorstolen

Lenke til kommentar

etter min mening er pc-en et møbel og min ps skal være i stua uansett hva den eventuelt fremtidige kona sier!

 

Er jo ikke vanskelig å koble opp en pv mot tv-en om det er ønskelig.

 

Det ultimate er jo en gigantisk høyoppløselig skjerm isteden for tv-en, men siden det er uaktuelt må jeg ha en stor tv på tv-bordet og en 19" lcd som jeg bare kan vippe ned i stuebordet når vi har gjester, osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...