Gå til innhold

Pc er beste spill maskin igjen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men så må jeg jo få skyte inn at det er visse spill som bare fungerer på konsoll og.

 

Kunne aldri tenke meg å spille Zelda eller final fantasy på en pc, eller et noe som helst annet rollespill for den saks skyld.

 

Til og med Gta synes jeg er bedre på konsoll

 

Fint å sitte i sofaen da gutt, enn den stygge fæle kontorstolen

 

Ehh...du kunne ikke tenke deg å spille RPG-spill på en PC faktisk......mffsshhknnffffrssssshhhhh.......HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

 

(jeg kunne selvfølgelig begynne å rante om at konsoll-rpg er latterlige og strengt tatt er på kanten til en annen sjanger enn RPG, men det får holde med denne lille parantesen)

Lenke til kommentar
Ehh...du kunne ikke tenke deg å spille RPG-spill på en PC faktisk......mffsshhknnffffrssssshhhhh.......HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

 

(jeg kunne selvfølgelig begynne å rante om at konsoll-rpg er latterlige og strengt tatt er på kanten til en annen sjanger enn RPG, men det får holde med denne lille parantesen)

Japanske RPG'er og Vestlige RPG'er er strengt tatt to vidt forskjellige sjangere. Men begge er RPG.

Lenke til kommentar

Ehh...du kunne ikke tenke deg å spille RPG-spill på en PC faktisk......mffsshhknnffffrssssshhhhh.......HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

 

(jeg kunne selvfølgelig begynne å rante om at konsoll-rpg er latterlige og strengt tatt er på kanten til en annen sjanger enn RPG, men det får holde med denne lille parantesen)

Pøh.....drøssevis med gode RPG-er til PC. Ta Morrowind for eksempel. Det er ekstremt mye bedre på PC enn på den grusomme Xboxen!

Lenke til kommentar

En svarte

 

 

Og når det gjelder å få folk overbevist med å vise FMV sekvenser fra WC3, så er det bare en filmsnutt som ikke viser hvordan maskinen greier å takle 3D grafikk. Playstation har jo nesten like bra filmsekvenser bl.a. på FFX, men det blir jo dårligere på en TV-skjerm enn en PC monitor.

 

 

Er selvfølgelig klar over det, men for det første nevnte jeg en ramse spill for det andre viste jeg ham også spillet som er imponerendet for det tredje inrømte han at alt faktisk var kulere, klarere å flere hakk kvassere på pc. Det morsomme her er at han aldrig spiller pc, han husker bare fra den gangen Amiga - playstation 1 var overlegen pc (så lenge siden er det ham har spilt pc) så når broren min så at pc haddet gått så langt forbi, ble han faktisk sur og snytt :thumbs::w00t:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Har du Metroid Prime, Super Monkey Ball, og Viewtiful Joe på Pc'en?

 

Ikke det, nei. Da kan vel den gå å legge seg da. :devil:

Har du Baldurs Gate 1&2, IceWindDale, NeverWinter Nights til Xbox da? :)

CC Generals og Star Wars Galaxies? :)

Deus Ex 1?

hehe

kan jo nevne flere...

GTA Vice City med spillbar framerate? (samme går vel for NFS:U)

MoH

CoD

Rainbow Six: Raven Shield (ikke den x-box møkken)

Rise of Nations

Wolfenstein: ET

+++ (tok bare med et par litt nyere spill)

+mange gode mods til en haug med spill

 

Eneste bra konsoller har er slåssespill og mulighet for komfortabel 4-spiller spilling foran én skjerm (selv om det i mange spill blir veldig smått og ekkelt)

 

edit: liker også bedre å spille Tony Hawk på konsoller, fordi jeg har greid å miste gamepad'en min heh

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Fra posten:

 

Eneste bra konsoller har er slåssespill og mulighet for komfortabel 4-spiller spilling foran én skjerm (selv om det i mange spill blir veldig smått og ekkelt)

 

 

 

Helt enig! har tenkt på det. Slåsse spillene er overlegene på konsoller.

 

Et spill til som er helt overlegent på konsoll var wipeout på playstation 1 :love: (fusion er møkk, andre folk har laget det å ødelagt hele grreia :scared: )ingen over ingen ved siden. Fungerte perfekt med hånd kontroll noe ingen andre spill gjør bortsett fra de overnenvte (bilspill suger med hånd kontroll, mono!!!)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Mener selv at som nevnt så bremser det faktum at det å lage spill til pc er ikke som å lage spill til et fast system som x-box osv

 

Det første spillet som runnet x-box mener jeg er Prince of persia, colin mcrae3 altså i den nyere tid pga pc grensesnittet må man ta hensyn til når man lager spill, det holder mye tilbake.

Lenke til kommentar

Spillele blir optimaliser for BARE den CPUen og BARE det grafikkortet, og de kan da få ganske bra resultat sjølv med lite specs i forhold til ein PC.

 

Dersom det bare hadde vært Intel og de lagde samme CPU heile tida, og samme type grafikkort av ati eller nvidia så kunne spillene vært meir optimaliserte, men det sier seg sjølv at dette ikkje går.

Lenke til kommentar

Heia :)

Jeg er i litt i kranglehumør i dag (har husarrest), så derfor tenkte jeg å skrive et innlegg her for å terge pc-folka her...hehe. Jeg har blitt helt pc-frelst selv, men synes mange spill er kulere på konsoll enn på pc. For det første, så er grafikken ikke så viktig som dere skal ha det til. Når det kommer et nytt spill med supergrafikk, så er dere helt i himmelen....i ca 5 minutter....og når dere har landet igjen, så gidder dere knapt å spille ferdig spillet. Jeg har f.eks rundet tomb raider 1 minst 10 ganger, men det siste tb-spillet har jeg ikke giddet å spille ferdig, selv om grafikken er dobbelt så god. Jeg mener altså at spillets innhold er MYE viktigere enn grafikken. Dermed basta!

Dessuten er det mye deiligere å ligge i sofan, på gulvet, eller hvor som helst når man spiller. Man er liksom så "låst" når man sitter foran pc,n.

Og en ting til da...når flere sitter i stua og spiller fotball, kjører bil e.l , så er selvsagt konsollene ovelegne pc'n.

Og enda en ting....at pc-folk synes x-boks er mye bedre enn ps2, skyldes selvsagt at alle dubbedingsene inni x-boks er mye bedre. Bruttern har begge deler, men nå er han ferdig med de få kule spillene til x-boks, og har tatt fram ps2 igjen :)

Selv driver jeg og spiller Red Alert 2 på pc for tiden....noe dere sikkert bare ler av, for det spillet kan man jo spille på en gammel sliten pc som dere ikke ville tatt i :)

 

Nå er det snart jul, dere...jippi!

Lenke til kommentar

seff er spillbarheten viktigst - helt fra Amiga tiden har det vært slik. De fleste er enig i at spill som Matrix er noe herk å bare selger på navn og et flott ytre, spill må ha sjel for å leve lenge, derfor blir mange amiga spill husket enda som kick off - ports of call - int karate - sim city - larry - king quest - monkey island osv osv

 

Men spill som prinse of persia (er det som de to siste tomb raider burdet vært), kommer jeg også til å huske, for meg har det alt. Andre spill som - Halo til pc - maxpayne 2 - hidden & dangerous 2 osv er også spill med det lille extra

 

Så har man Dungeon Siege på den andre siden som var et oppskryt hjerne dødt grafikk hel..... uten sjel (ble lurt av en som anmeldte spillet, han fikk det til å virke som et skikkelig rpg som gothic 2 foeks, dust!!!)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Det er vel og bra at PC er mye sterkere hardware messig enn samtlige konsoller på markedet akkurat nå men som jeg har nevnt i andre tråder på forumet tidligere så er det ikke maskinen som avgjør en god spillopplevelse, det er spillene. Alle konsollene samt PC har sine egne, eksklusive titler som hver for seg er veldig bra og egner seg best på sine respektive platformer. Å si at PCen er best fordi den er kraftigst er bare tull, jeg tar fremdeles frem min PSOne og SNES i ny og ne for å få en spillopplevelse som ingen moderne PC spill kan gi meg.....

Lenke til kommentar

jeg tror litt av hovedfordelen til PC er tilgangen til mer RAM og større oppløsninger

 

jeg mener, se på den idiotiske måten de hadde satt opp inventory i KOTOR...uten oppløsnings begrensning kunne vi fått 10x bedre layout

 

og hvis man ikke har spesifikke minne begrensninger, har man 1000x frihet i design av spill....(eller bruker Xbox Virtual memory oxo? PS2 gjør det iallefall ikke :))

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...