Gå til innhold

OC system for alle penga...


Nysil

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny PC over nyttår. Tenkte derfor for å bestemme meg nå hvor komponenter. Hva er mest klokkbart og gir mest for penga? Har satt opp noen forslag etter beste evne..

 

Alt. 1

-Abit NF7-S V2.0

-AMD Athlon XP 2800+ (Barton)

-TwinMOS 512 MB DDR SDRAM PC3200

 

Alt. 2

-Abit AI7 Hovedkort S478, SATA, µGuru

-Intel Pentium 4 2.6 GHz Boxed PC800

-TwinMOS 512 MB DDR SDRAM PC3200

 

Har et PC 9800Pro 128mb. og ellers alt annet av nødvendige komponenter fra før. (Skjerm, DVD-Brenner, HDDs, ect. ect.)

 

Hvilket oppsett kan jeg presse mest ut av og ikke minst hviket gir best pris/ytelse?

Dette oppsettet skal også vare en stund! :p Er veldig åpen for innvendinger på oppsett! Jeg vil prøve å holde en stram budsjettlinje også.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HK + CPU kommer på drøyt 2K ved førstevalget og nesten 2,7K ved andrevalget (Tatt fra Komplett).

 

Tror du får til å presse mest ut av alternativ 2 men pris/ytelse tror jeg det blir meget likt.

 

PS: Skulle vel vært postet i "hjelp, skal ha ny pc".

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar
Husk at hvis du skal overklokke et P4C-oppsett, bør du ha veldig kjapp RAM. PC3200 er minstekravet for å kjøre i sync på default hastighet.

I tester som er buffered vinner rask ram ja, men i spill tester vinner faktisk timings på 2-2-2-5 lett over PC4000 minne som har maks høye timings ;)

Lenke til kommentar

Nei... Om jeg må ha enda raskere ram for å overklokke P4, blir det dyrt gitt. AMD må vel være bedre valg da med 2800+@3200+? Jeg har jo tross alt ikke så mye penger å rutte med. Jeg skal vel greie 2800+@3200+ med denne ram`n? Eller er TwinMOS 512 MB DDR med Winbond chips mye bedre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...