Gå til innhold

Overklokking av CPU

dvn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri prøvd å overklokke før, men vet sånn ca. hvordan det gjøres etter å ha lest endel poster her.. Får ny PC i morra med P42,8c, så tenkte jeg skulle klokke den litt, hvis jeg tør :xmas:

Men hva gjør jeg hvis jeg f.eks ikke får bootet opp? Bare å stille tilbake, så virker det igjen? Og hva om jeg ikke får noe bilde opp i det hele tatt, bare svart skjerm? Hadde vært veldig kjedlig om PC'n ikke virker i jula :no:

Har bestilt et MSI Neo-FIS2R, noe jeg angrer på i ettertid.. visste ikke om alle disse problemene med kortet da.. Man kan vel clocke cpu'n i windows ved å bruke programvaren til CoreCell, men blir disse innstillingene lagret i bios? Og er det noe annet jeg må gjøre enn å bare stille FSB? Tenker da spesielt på siden jeg har Neo-FIS2R kortet.. og har ikke tenkt å klokke mer enn opp til 3.1 i første omgang!

Takker for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis maskinen tryner totalt sånn at du ikke kommer inn i BIOS, kan du resette CMOS. Dette gjør du sannsynligvis vha en jumper på hovedkortet. Sjekk manualen til hovedkortet for nærmere instruksjoner.

Skrevet

Ok, akkurat det burde vel gå greit.. Men må jeg formattere harddisken da, eller blir akkurat som det var? Og blir alt satt til default da? Av BIOS innstillinger?

Skrevet
Ok, akkurat det burde vel gå greit.. Men må jeg formattere harddisken da, eller blir akkurat som det var? Og blir alt satt til default da? Av BIOS innstillinger?

Nei, du må ikke formatere harddisken etter du har resetta cmos, alt blir som før.

Alt i BIOS blir satt til deafult ja ;)

Skrevet

Et lite tips:

Kos deg med PC'en i uklokket hastighet i Julen, så kan du heller gamble med HK/CPU/MINNE når butikkene er åpne etter nyttår.

Utrolig kjipt å bli sittende med brent CPU i ferien...

God Jul

Skrevet (endret)
Et lite tips:

Kos deg med PC'en i uklokket hastighet i Julen, så kan du heller gamble med HK/CPU/MINNE når butikkene er åpne etter nyttår.

God Jul

Får ikke brent CPU så lenge man holder tempen under 70-80 grader :p

Holder man den MAX rundt 60 grader, skal det gå fint ;)

Endret av Gef
Skrevet
Et lite tips:

God Jul

Ja, tenkte det jeg og.. venter til over nyttår, jeg! Akkurat nå formaterer den nye pc'n ved siden av meg.. Nesten som juleaften det her :xmas:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...