Gå til innhold

PCen nekter plent og koble seg til HP wifi skriver


Anbefalte innlegg

Kjøpte en skriver til kona, som hun skal få i "julekalenderen" 

Jeg vet printere er nasty saker når det kommer til å få de til å funke, så jeg tenkte på prøve å få den igjen så jeg vet hvordan det funker før jeg pakker den ned igjen. 

Og jeg hadde rett, det var lett å få printeren på den trådløse routeren, men pcen nekter å koble seg på.

Jeg fikk den "installert" gjennom Wifi direkt på windows 10, men den finner ikke noe driver.

Så har jeg prøvd å bruke HP sitt egent program, men etter å ha tasta kode inn og den skal "installere" printeren, bare hodler den på i 10 minutter før den gir opp.

 

Alt er på samme router. Og Win 10 finner den, men tydligvis ikke HP sitt egent program. 

 

Det er en HP Envy 6234

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HP = timesvis med fikling og forsatt ustabil wifi.

 

Canon = fett, rett out of the box

Sålenge modemet/ruteren er i nærheten, prøvde også direkte wifi opp mot w10 men funka dårlig på større jobber, så kabel er tingen :)

 

Faktisk så fungerte den eldre Canon jeg hadde bedre opp mot modemet en den nye.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg måtte kjøpe ny fargeskriver i går, jeg er glad for at jeg valgte Canon. Det tok ca 20 minutter fra jeg startet med å laste ned driver fra nettet til jeg kunne skrive ut. Jeg behøvde ikke tukle med å kople opp printeren mot routeren, de fant hverandre uten min innblanding ved hjelp av installasjonsprogrammet. Etterpå mannen min kunne skrive rett ut fra egen laptop uten å laste ned noe som helst. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...