Gå til innhold

NÅ: viser Samsung en brettbar mobil i kveld?


Anbefalte innlegg

Dette er skikkelig futuristisk! Og legger opp til en ny generasjon av mulighet.

 

Folk har lyst på større skjerm, bare se hva som skjedde da Apple endelig åpnet opp for skjermer som var større enn 3,5", og se hvor mange velger større skjerm alternativet.

 

Håper Samsung klarer å lage teknologien kraftig nok til å tåle såpass bøy og tøy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper at de gir opp Bixby snart. Jeg mener, Google er vel overlegen nå, etterfulgt av Alexa, så Siri/Bixby/Cortana.

 

Av det jeg har prøvd av Bixby også er det noe herk. Og hvis de skal satse på det, la oss få lov til å velge andre taleassistenter på deres produkter. Slik som fks Sonos gjør med google assistant/alexa støtte

 

Det skjer ikke. Samsung hadde kjørt på sitt eget OS om de klarte å slå det gjennom. Så nå er det Bixby, som skal være en gjennomgående del til flere av deres produkter.

Eneste problemet er at Samsung suger på SW.

 

For å GA som standard inn og ut, må Google sette en stopper for slik tull, men da hadde de nok fått EU på nakken.

Lenke til kommentar

Den har noen digre rammer rundt skjermen. Det var skuffende. Og 7,3“ skjerm på nettbrettet er for lite.

 

Vanskelig å si hvor store rammene er. De har på et cover for å skjule den endelige formen på telefonen, så den ser mye mer klumpete ut enn den egentlig er. Skal derimot være enig i at jeg hadde håpt på en skjerm nærmere 8 tommer. Men må si at jeg liker bredde-høyde forholdet.

Lenke til kommentar

Dette er nok en type mobil jeg vil kjøpe...om 2-3 år, når teknologien er moden nok til ikke å knote seg totalt. Bleeding edge kan være morsomt, men ikke på ting man faktisk trenger for å tjene penger, som en mobil til å svare på E-post med. Jeg satser på at alt av Bixby og lignende skrammel kan slås av med rooting, eventuelt alternative ROMs.

 

De eneste gangene jeg benytter Bixby er når jeg utilsiktet kommer borti den dedikerte fysiske knappen på telefonen. Det er helt latterlig at den ikke kan remappes til å være en kameraknapp uten å måtte bruke 3.-partsapper som Samsung gjør sitt beste for at de skal slutte å fungere. Irritasjonsmomentet rundt Bixby alene gjør at jeg bytter ut S8 med en Pixel 3, selv om all den andre bloatwaren som medfølger er nok i seg selv.

 

Jeg bruker Titanium Backup på min S9 og har satt "freeze" på alt det står bixby på. Det funker.

 

Har aldri brukt taleassistent å kommer aldri til å bruke det.
100% sikkert at dem alle mapper stemmen ens. Ikke at det er grunnen til at jeg er helt uintressert, ser bare ikke vitsen med det. Hva slags greier er det du bruker google assistant til?

Det er fancy, men bare vås. Kunstig idioti. Det eneste stedet jeg faktisk kan se en viss nytte av taleassistenter er i bilen, så man slipper å stoppe for å svare på E-post og meldinger.

Lenke til kommentar

Jeg har deaktivert bixby knappen på S8. Innebygd i OS det.

 

Det gjorde jeg på Note 8 også, men finner ingen mulighet for dette på Note 9...

 

På Note 9 kan du endre innstillingen på Bixby, slik at du må trykke to ganger på knappen for å aktivere den. Da er sjansen mye mindre for at du feilaktig slår den på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes det var LITT 2010-design?

 

Det var ikke design, det var i følge Samsung en tidlig prototyp pakket inn i ekstra beskyttelse.

 

Men får de til dette i en mobil som faktisk kommer på markedet må den nødvendigvis bli tykkere enn dagens i brettet tilstand.

 

Jeg synes dette ser superinteressant ut da jeg gjerne skulle hatt nettbrett og telefon i samme enhet. Om de får det til bra nok er en annen sak. Første generasjon blir nok hinsides dyr og ikke spesielt kompakt.

Lenke til kommentar

Den ser veldig.. tykk ut?

Det tar jeg som en ren krenkelse! Hilsen 95 kilo Mastiff. :p

 

Og jeg vil heller ha en mobil som er litt tjukk enn en som er for stor. S9 er akkurat ikke for stor, S9+ er for stor. Note er idiotisk for stor. Men hvis man kan få noe som er flere hakk større enn Note og ikke tar mer plass i høyde og bredde enn S9, er jeg veldig for det. Som sagt etter at barnesykdommene er kurert av de som har tid og ork til å være bleeding edge. Det er noen år siden jeg fant ut at jeg ikke kan ta sjansen på det lenger når det gjelder ting jeg trenger i jobben.

Endret av Mastiff
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...