Gå til innhold

Facebook vil la deg trekke tilbake meldinger du har sendt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som bachelorstudent I Digital Etterforskning finner jeg dette svært oppsiktsvekkende. Facebook er kjent for å tillate brukere å slette alle spor fra Facebook-Vegger uten at det er mulig å innhente igjen. Jeg ser på dette som et problem, og bør aldri se dagens lys.

 

Kan du utdype? Er problemet at det blir vanskeligere å etterforske?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som bachelorstudent I Digital Etterforskning finner jeg dette svært oppsiktsvekkende. Facebook er kjent for å tillate brukere å slette alle spor fra Facebook-Vegger uten at det er mulig å innhente igjen. Jeg ser på dette som et problem, og bør aldri se dagens lys.

 

Hva er forskjellen mellom at Facebook tilbyr brukeren muligheten til å fjerne alle spor og ...

 

1. At man kan skrive noe på en nettside for så å slette nettsiden.

2. At man kan poste et bilde på Instagram / Pinterest osv. osv for så å slette det.

3. At man kan kommentere "hvor som helst" for så å slette det igjen.

 

Osv. osv.

 

Vi har nå GDPR. Noe de aller fleste er positive til. At du synes det er en uting at det er mulig å slette en vegg-post på Facebook gjør deg jo defacto til motstander av GDPR som helhet.

 

Personlig bryr jeg meg ikke. For jeg er ikke dum nok til å ha en Facebook-konto. Og jeg tenker det at er folk så blåste i huet at de; under fult navn; poster all mulig dritt om livet sitt så er det allerede for sent. Uansett om idioten (ja, jeg forstår at det trolig også gjelder 95% av alle som leser dette) angrer eller ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

I mellomtiden har Telegram hatt Edit knapp i noen år allerede.

Messenger

Telegram? Meldingsappen som ble full av spam og reklame for russiske horer? Vel, den er slettet forlengst.

Jeg har brukt Telegram siden den kom for iOS. Og har enda ikke fått en eneste spam eller reklame for russiske horer. Så det handler nok mest om hvilke mennesker du omgås og hvilke tjenester du har valgt å få meldinger fra tenker jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som bachelorstudent I Digital Etterforskning finner jeg dette svært oppsiktsvekkende. Facebook er kjent for å tillate brukere å slette alle spor fra Facebook-Vegger uten at det er mulig å innhente igjen. Jeg ser på dette som et problem, og bør aldri se dagens lys.

 

Som rettsinformatiker så er jeg sterkt uenig med ditt utsang. Mine data som jeg velger å poste har jeg også rett til å fjerne. At dette blir et problem for deg og din OSINT, er ikke mitt problem. Kunne gitt det tips på hvilke OSINT programmer som finnes der ute som tilogmed tar vare på slettet innlegg, men det finner du nok på egenhånd med tanke på dine studier. (jeg bruker dem i mitt arbeid)

 

Hilsen en som forsatt må forklare seg på autorisasjon samtale når jeg skal bli sikkerhetsklarert om en blogg når jeg var 14 år. Men jeg tar det med et smil :) gått bra de siste 15 åra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...