Gå til innhold

Ny Netflix-film skal først på kino


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ett steg tilbake der altså. Tjenesten som har gjort underverker for å bekjempe piratvirksomhet gir nå folk en grunn til å laste ned ulovlig

 

Er det virkelig noen som ikke kan vente tre uker, før de får se filmene på Netflix? Jeg vil heller ikke tilbake til 80/90-tallet, hvor det tok et halvt år før man fikk kjøpe en film til blodpris, og deretter ytterlig noen måneder før man kunne leie dem, men dette bryr meg ærlig talt ikke i det hele tatt. Har aldri skjønt folk som er så desperate etter å se en film, men samtidig så lite kvalitetsbevisst at de laster ned en "cam-kopi"...

 

Kino er passé. Gi meg nye filmer rett på strømmetjenster.

 

Kanskje for deg, men hver sin smak - går mer på kino nå enn jeg har gjort på mange år. Har en topp-modell TV hjemme, men det er fortsatt ikke i nærheten av å se en god film på kino. Er ikke dermed sagt at jeg må se alle typer film på stort lerret (noe jeg absolutt ikke gjør), men verdsetter fortsatt den gode kino-opplevelsen.

 

 

Endret av Omnia vincit amor
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Roma blir hyllet som et mesterverk av nesten alle kritikere i USA. Den har stor sjanse for å bli anerkjent i flere kategorier under Oscar-utdelingen. Derfor ville det bare vært ekstremt dårlig gjort overfor de involert i filmproduksjonen om Netflix på ren trass ikke gjorde det sånn at den fikk muligheten til å vinne disse prisene.

 

Det er Oscar-akademiet som burde endre på lovverket og inkludere streamingfilmer. Ikke skyld på Netflix.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ett steg tilbake der altså. Tjenesten som har gjort underverker for å bekjempe piratvirksomhet gir nå folk en grunn til å laste ned ulovlig

 

Er det virkelig noen som ikke kan vente tre uker, før de får se filmene på Netflix? Jeg vil heller ikke tilbake til 80/90-tallet, hvor det tok et halvt år før man fikk kjøpe en film til blodpris, og deretter ytterlig noen måneder før man kunne leie dem, men dette bryr meg ærlig talt ikke i det hele tatt. Har aldri skjønt folk som er så desperate etter å se en film, men samtidig så lite kvalitetsbevisst at de laster ned en "cam-kopi"...

 

Kino er passé. Gi meg nye filmer rett på strømmetjenster.

 

Kanskje for deg, men hver sin smak - går mer på kino nå enn jeg har gjort på mange år. Har en topp-modell TV hjemme, men det er fortsatt ikke i nærheten av å se en god film på kino. Er ikke dermed sagt at jeg må se alle typer film på stort lerret (noe jeg absolutt ikke gjør), men verdsetter fortsatt den gode kino-opplevelsen.

Prosjektor hjemme. Billigere enn TV.

Kino bare irriterer meg. Kan ikke ta meg en pils til filmen, kan ikke pause, kan ikke spise hva jeg vil, forstyrrende elementer, folk som prater høyt og tukler med mobiler og skal frem og tilbake.

Bleh

Lenke til kommentar

Bare knall om kinogjengere vil være med å finansiere Netflix produksjoner, det blir da mer kvalitetsfilmer til oss som bare velger å strømme også. Jeg har derfor ikke noe problem med at Netflix filmer kun kan sees på kino en periode før den kan strømmes, burde heller være regelen enn unntaket.

 

Ja, spesielt når det uansett bare er snakk om 3 uker og slipper å vente 4-6 måneder før den kommer til "utleie".
Lenke til kommentar

 

 

Ett steg tilbake der altså. Tjenesten som har gjort underverker for å bekjempe piratvirksomhet gir nå folk en grunn til å laste ned ulovlig

 

Er det virkelig noen som ikke kan vente tre uker, før de får se filmene på Netflix? Jeg vil heller ikke tilbake til 80/90-tallet, hvor det tok et halvt år før man fikk kjøpe en film til blodpris, og deretter ytterlig noen måneder før man kunne leie dem, men dette bryr meg ærlig talt ikke i det hele tatt. Har aldri skjønt folk som er så desperate etter å se en film, men samtidig så lite kvalitetsbevisst at de laster ned en "cam-kopi"...

 

Kino er passé. Gi meg nye filmer rett på strømmetjenster.

 

Kanskje for deg, men hver sin smak - går mer på kino nå enn jeg har gjort på mange år. Har en topp-modell TV hjemme, men det er fortsatt ikke i nærheten av å se en god film på kino. Er ikke dermed sagt at jeg må se alle typer film på stort lerret (noe jeg absolutt ikke gjør), men verdsetter fortsatt den gode kino-opplevelsen.

Prosjektor hjemme. Billigere enn TV.

Kino bare irriterer meg. Kan ikke ta meg en pils til filmen, kan ikke pause, kan ikke spise hva jeg vil, forstyrrende elementer, folk som prater høyt og tukler med mobiler og skal frem og tilbake.

Bleh

Riktignok begynner ekte 4K-projektorer å bli billigere nå, men det ligger vel fortsatt et stykke over selv gode 4K-TV-er. Og joda, man får ganske stort og flott bilde, men det er fortsatt ikke i nærheten av hva man opplever i en god kinosal etter min mening.

 

Når det gjelder ulempene med kino du nevner, så er mitt tips å prøve en kinosal med 18-årsgrense, hvis du har en i nærheten av deg. Har flere her i hovedstaden, og da kan man både ta med seg øl og vin, og det er generelt et mer voksent/høflig publikum. Vika kino i Oslo er en favoritt når jeg skal se film på kino, bl.a. p.g.a. dette. Du kan kanskje ikke ta med deg middagsmaten inn, men hvis det er viktig så er det vel stua som gjelder.

 

Forøvrig venter jeg fortsatt på en type "golden ticket"-kino, som de hadde når jeg var i Australia sist. Der gikk man først inn i en bar før kinosalen og bestilte alt man ville ha av mat og drikke (det gjaldt også alkohol og varme småretter, i tillegg til snacks), og anga når i løpet av filmen man ville ha det servert. Så kom det en servitør og serverte deg i løpet av filmen - man kunne da f.eks. få et varmt måltid og drikke rett før filmen begynte, og så fylle på med drikke/snacks hvert 30. minutt. Og salen var utformet slik at det ikke var forstyrrende med servitøren som gikk rundt, samt at setene var noe av det beste jeg noensinne har prøvd i en kinosal. Kombinert med topp bilde/lyd, var det den beste kino-opplevelsen jeg har hatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...