Gå til innhold

Ny konsoll - type og tidspunkt? (RDR2-sulten)


Lars667

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kjøpte nettopp RDR2 til Xbox One S'en til stesønnen. Det gikk til helvete da diskdrevet bestemte seg for å ta kvelden, og delvis ta plata med seg. Så nå er xboxen hans på service, og jeg vurderer sterkt å kjøpe ny konsoll til å koble på UHD-TV-en på loftstua. Så nå sitter jeg med litt valgets kvaler: Hva bør en kjøpe, og når bør en kjøpe?

 

1. Hva: Ser nå at XboneX og PS4P har et ganske bra forsprang på detaljnivå på RDR2 og annet. Tror ikke det er så kritisk for opplevelsen nå, men prisforskjellen mellom Pro/X til S/Slim ser ut til å være mindre nå enn for et år siden. Med Xbox kan jeg bruke samme spillene osv. som stesønnen, og xbox har bedre multimediamuligheter ellers for bruk på TVen. På den andre siden har jeg nå hatt problemer med 2 av 3 Xboxer som har vært i hus, selv om det ikke er noe problem å få fikset ting på garanti. Er det noe lavere kvalitet på Xbox enn PS, tro?

 

CDon har for tiden tilbud på Xbox One X til 4200 inkl RDR2 og to Forza-spill. Dette står på en måte opp mot PS4 med spider-man på den lokale Power-sjappa, som koster 3200 (kanskje Spider-man er verdt det?). Pluss at jeg da må kjøpe RDR2 i tillegg. Så da er vi nesten oppe i det samme sum for PS4 ikke-pro. Jeg har ikke klart å finne noen gode tilbud på PS4Pro, disse ser ut til å ligge høyere enn XboneX for tiden når en tar med spillutgifter.

 

Alle sier at Sony har vunnet konsollkampen. Men det er da vitterlig veldig mange titler til Xbox, og det virker ikke som den plattformen har tenkt å dø med det første heller? Er det risky å investere særlig i xbox-universet nå?

 

2. Når

Tror folket det vil være snakk om særlig større avslag enn 5-800 på Black Friday som er rett rundt hjørnet? Han på Power mente det var snakk om mange nye spilltitler som ville bli bundlet med konsollene da og nærmere jul. Men skal vel litt til for at det blir mye bedre tilbud enn den Xboxen på CDON for tida?   

 

Til sist, er det noen som har prøvd RDR2 på forskjellige plattformer som kan si om det? Har naturligvis sett på mange videoer på YT, synes jo det ser veldig flott ut på XboneX, da. Særlig når det kommer opp på en 55", tenker jeg en ser forskjell :-) 

 

Ikke lett dette :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis RDR2 er viktigst er XBOX ONE X klart best, Men alle PS4-modellene er bedre enn ONE og ONE S for spill.

 

Gikk selv for PS4 i sin tid og angrer ikke generelt sett på det. RDR2 har vel en tidsbegrenset eksklusivitet på konsoll så venter bare til PC utgaven kommer hvis det blir aktuelt å spille det.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Kjøpte nettopp RDR2 til Xbox One S'en til stesønnen. Det gikk til helvete da diskdrevet bestemte seg for å ta kvelden, og delvis ta plata med seg. Så nå er xboxen hans på service, og jeg vurderer sterkt å kjøpe ny konsoll til å koble på UHD-TV-en på loftstua. Så nå sitter jeg med litt valgets kvaler: Hva bør en kjøpe, og når bør en kjøpe?

 

1. Hva: Ser nå at XboneX og PS4P har et ganske bra forsprang på detaljnivå på RDR2 og annet. Tror ikke det er så kritisk for opplevelsen nå, men prisforskjellen mellom Pro/X til S/Slim ser ut til å være mindre nå enn for et år siden. Med Xbox kan jeg bruke samme spillene osv. som stesønnen, og xbox har bedre multimediamuligheter ellers for bruk på TVen. På den andre siden har jeg nå hatt problemer med 2 av 3 Xboxer som har vært i hus, selv om det ikke er noe problem å få fikset ting på garanti. Er det noe lavere kvalitet på Xbox enn PS, tro?

 

CDon har for tiden tilbud på Xbox One X til 4200 inkl RDR2 og to Forza-spill. Dette står på en måte opp mot PS4 med spider-man på den lokale Power-sjappa, som koster 3200 (kanskje Spider-man er verdt det?). Pluss at jeg da må kjøpe RDR2 i tillegg. Så da er vi nesten oppe i det samme sum for PS4 ikke-pro. Jeg har ikke klart å finne noen gode tilbud på PS4Pro, disse ser ut til å ligge høyere enn XboneX for tiden når en tar med spillutgifter.

 

Alle sier at Sony har vunnet konsollkampen. Men det er da vitterlig veldig mange titler til Xbox, og det virker ikke som den plattformen har tenkt å dø med det første heller? Er det risky å investere særlig i xbox-universet nå?

 

2. Når

Tror folket det vil være snakk om særlig større avslag enn 5-800 på Black Friday som er rett rundt hjørnet? Han på Power mente det var snakk om mange nye spilltitler som ville bli bundlet med konsollene da og nærmere jul. Men skal vel litt til for at det blir mye bedre tilbud enn den Xboxen på CDON for tida?   

 

Til sist, er det noen som har prøvd RDR2 på forskjellige plattformer som kan si om det? Har naturligvis sett på mange videoer på YT, synes jo det ser veldig flott ut på XboneX, da. Særlig når det kommer opp på en 55", tenker jeg en ser forskjell :-) 

 

Ikke lett dette :)

Jeg har selv både xbox one x og ps4 pro. Men må ærlig innrømme at det er ps4 pro en som blir mest brukt av meg. Mest på grunn av at sony er bedre på exlusiver. Når det gjelder ms sine så spiller jeg forza og gears of war og slikt på pc,en. Xbox,en blir mest brukt til media spiller for og spille av 4k hdr blueray på. RDR2 ser bra ut på ps4 pro også på en 55" 4k uhd hdr tv også. Men jeg måtte slå av hdr i spillet for det ble for blury.

Lenke til kommentar

Microsoft har best hardware med XBOX ONE X, men Sony har som dere begge sier forvaltet PS4 bedre enn Microsoft har klart å bygge opp XBOX. Sony er sånn sett flinkere til å skape verdi ut av eksisterende potensiale i hardware, mens XBOX ONE X har det største urealiserte potensialet HVIS Microsoft spiller kortene riktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, er gode poenger dette. Har forsåvidt en xbox one i hus fra før. Er litt redd for å kjøpe PS4 ikkepro nå, tenker at den kanskje ikke er så future proof? Men vet ikke. Ingen i nærheten som har PS4Pro, og det er ikke noen særlig gode deals på sistnevnte rundt om. Hmf. Er strømmeegenskapene fra de to universene (til PC) ganske jevnbyrdige?

Endret av Lars667
Lenke til kommentar

*snip*

 

 

Du har nok bare vært uheldig med dine konsoller. Og selv om det er kjedelig når slikt skjer så er ihvertfall Microsoft raske med service i forhold til Sony som er latterlig trege dessverre. Du har et 4K TV. Stesønnen din har Xbox så dere kan låne spill av hverandre og spille samens. Du har som du nevner bedre multimedia muligheter med Xbox. Og om du ikke har PC så vil Xbox One X gi deg alt ifra litt til vesentlig penere spill når det kommer til multiplatform spill i forhold til PS4Pro.

 

Og multiplatform spill er jo strengt tatt det dem fleste av oss spiller mest av. Men da igjen så har PlayStation 4 noen fantastiske eksklusive spill. Spill som er så bra at det er nesten kriminelt å ikke spille. 

 

Så det er ikke enkelt det her om du må velge....

 

Når det kommer til Xbox så er dem mer offensiv en konkurrenten om dagen. Og med mye spennende i vente. Så det er ikke noe stress i å fortsette å investere i Xbox. 

 

Om jeg skulle valgt så hadde det nok blitt Xbox One X. Bedre utnyttelse av ditt 4K TV i så si samtlige spill en PS4Pro. Maskinen er stille i sterk kontrast til PS4Pro som bråker voldsomt i krevende spill. Dolby Atmos til anlegg eller hodeklokker. Bakoverkompatibilitet og hvor noen er X enhanced i 4K. Game Pass med tillgang til snart 200 spill og hvor du får "gratis" alle fremtidlige Xbox exclusive spill...som fks det nylige Forza Horizon 4. 4K Blu-ray drev. Dolby Atmos støtte i spill, og Netflix.

 

Og om denne mnd så skal Xbox ha et stort event. Hvor vi mest trolig får litt mer info om xCloud som er deres streaming tjeneste. Stream alle dine Xbox spill til fks tablet å spill ivei.

 

Og jeg tror med 99% sikkerhet at PlayStation 5 kommer til å være bakoverkompatibel med alle PS4 spill. Så jeg ville fortsatt med Xbox og evnt kjøpt en PS5 om et par år for tilgang til alt som er kommet og som forhåpentligvis vil se og kjøre enda bedre en idag.

 

Lykke til :p 

Lenke til kommentar

Jeg har PS4 Pro og vurderer X'en på black friday. PS4 har desidert flere av de store titlene. Jeg bare nevner noen som jeg mener du BURDE spille: God of War(En av mine favoritter gjennom tidene), Horizon Zero Dawn, Spiderman (En av de beste heltespillene noensinne), Last of Us, Uncharted (Ekstremt bra og kanskje beste grafikken jeg har sett). 

 

X'en har dolby vision, UHD spiller og atmos støtte (riktignok ikke brukt i mange spill) men en del kjekke features hvis du har utstyret til det. PS4 vil jeg nesten si er ett must for tiden egentlig pga spillene som er der. God of War er noe enhver gamer må oppleve.

Lenke til kommentar

Hehe, går fra ene kanten til den andre i ett sett :) Er begrenset hvor mye tid jeg får brukt til gaming til vanlig uansett, så er kanskje ikke så viktig med de exclusive-titlene. Du har trua på at det kommer vesentlig bere deals på X på Black friday/week? Må si dette tilbudet til CDON virker såpass bra at jeg har vanskelig for å tro at det kommer særlig lavere. Men så ser jeg også at de selger XboneS med RDR2 til 2k4, så... Det er jo nesten gibort-pris. Synd det ikke er tilsvarende deals på PS4 med RDR2.

Lenke til kommentar

One X hørtes ut som beste løsning i din situasjon. Veldig godt fornøyd med min, selv om som flere har nevt så er det verdt å ha en PS4 for et par vanvittig gode spill opplevelser som finnes kun der :)

 

Hvem vet, kanskje dukker det opp en brukt PS4 en gang :-) Tenkte også litt på at jeg har Rocksmith og litt fjask som jeg fortsatt bruker til Xbox...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...