Gå til innhold

Apple har slått på «bremsene» på iPhone 8 og iPhone X


Anbefalte innlegg

Før vi hisser oss opp er det viktig å huske at denne funksjonen ikke aktiveres før batteriet når en viss grad av slitasje, samt at den også kan slås av om du måtte ønske det.

 

På min over to år gamle iPhone 7 har dette fremdeles ikke slått inn, og det skjer nok heller ikke med det første.

 

Så må vi også huske at hensikten med denne fuksjonen er å holde batteritiden god, selv når telefonene begynner å dra på årene.

 

Så nå setter vi oss ned, puster, og tenker rasjonelt en liten stund.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Har dere tenkt til og kanskje skrive om noe annet enn bare Apple hele tiden?

 

Du vet godt at hvis de skriver om Apple, så kommer alle haterne frem og klikker. Det betyr annonseinntekter og dermed mer artikler om iPhone. Så de som hater iPhone av hele sitt hjerte er faktisk de som fremprovoserer enda flere artikler om iPhone.

 

Og det er ganske ironisk når du tenker over det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Før vi hisser oss opp er det viktig å huske at denne funksjonen ikke aktiveres før batteriet når en viss grad av slitasje, samt at den også kan slås av om du måtte ønske det.

 

På min over to år gamle iPhone 7 har dette fremdeles ikke slått inn, og det skjer nok heller ikke med det første.

 

Så må vi også huske at hensikten med denne fuksjonen er å holde batteritiden god, selv når telefonene begynner å dra på årene.

 

Så nå setter vi oss ned, puster, og tenker rasjonelt en liten stund.

 

Men det er Apple. Vi skal da ikke være rasjonelle eller rolige da!! Vi må spy ut edder og galle!!

 

Ny her du, eller?

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, denne saken tyder jo på det motsatte i alle fall. Apple tar vare på kundenes tellefoner, selv flere år etter kjøp. Endelig kan funksjonen også skrues av, slik at de som er idioter heller kan få oppleve at tellefonen skrur seg av pga et oppbrukt batteri. Artikkelen feiler jo i å nevne at denne «bremsinga» kun skjer i de få tilfeller hvor man har slitt ut batteriet og egentlig hadde hatt en «ødelagt» tellefon (hvis man ikke bytter batteriet da) Flere mobilprodusenter burde ha en slik funksjon. Bortsett fra dette har jo iOS 12 gjort samtlige iPhoner raskere, selv gamle iPhone 5S. Så jeg tror vi er forbi den der «Apple lurer kundene» greia...

Funksjon? Er det en funksjon nå? 

 

Hvorfor er dette bare et problem med Apple telefoner? Jeg ser ikke folk som har 1 år gamle mobiler og har problemer med at de skrur seg av uten videre? Er Apple sine batterier så dårlige?

 

Apple ble dømt i Italia for planlagt foreldelse med dette. Det er altså beviselig ulovlig. Og du forsvarer at Apple har brutt loven og sier det er en bra ting. Utrolig. At folk aksepterer dette er utrolig. Apple har ikke lagt frem noe grunnlag for at det skal være slik. Ingen andre gjør det. De er dømt for det.

 

 

Hvis det var en funksjon. Tenk over det. Hvorfor reduseres klokkefrekvensen like mye ved alle batterinivå? Problemet er jo ikke nok spenning for å levere, men dette er først et problem på siste 20%. Fordi da er batterispenning lavere. Det finnes ingen grunn til å sette ned klokkefrekvens mellom 20-100, men de gjør det likevel. Hvorfor? Det er ikke en funksjon. De bare setter ned frekvensen for å få folk til å kjøpe ny. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Før vi hisser oss opp er det viktig å huske at denne funksjonen ikke aktiveres før batteriet når en viss grad av slitasje, samt at den også kan slås av om du måtte ønske det.

 

På min over to år gamle iPhone 7 har dette fremdeles ikke slått inn, og det skjer nok heller ikke med det første.

 

Så må vi også huske at hensikten med denne fuksjonen er å holde batteritiden god, selv når telefonene begynner å dra på årene.

 

Så nå setter vi oss ned, puster, og tenker rasjonelt en liten stund.

Derfor de ble dømt i Italia? Derfor de prøvde å skjule dette?

 

Tenker vi rasjonelt på det, hvorfor trenger kun Apple dette? Ingen ønsket denne funksjonen. Det var ikke et problem før. Ingen andre som ikke har iPhone sier de ønsker dette. Hvorfor senkes frekvens ved høye batteriprosenter der spenning ikke er et problem? Telefonen kan skru seg av om batteriet er nær døden ved lave batterinivå. Derimot skjer ikke dette ved høye batterinivå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Altså ca ett år etter telefonen ble tatt i bruk.

 

Ja, det kommer en software-oppdatering 'ca. ett år etter at telefonen ble tatt i bruk'. Hva så?

 

Telefonen blir ikke automatisk tregere av denne oppdateringen.

Jeg snakket om hvor lang tid det tok før batteriet har svekket seg nok til at Apple sin SW ser det nødvendig å strupe telefonen. Slike batterier svekkes merkbart etter ett års tid.

Lenke til kommentar

Jeg snakket om hvor lang tid det tok før batteriet har svekket seg nok til at Apple sin SW ser det nødvendig å strupe telefonen. Slike batterier svekkes merkbart etter ett års tid.

 

Ikke i min erfaring. Jeg fikk en iPhone 7 for ca. 15 måneder siden, og der er batteriet "som nytt".

Ingen struping, ingen plutselige stopp, full kapasitet.

 

(Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle sitte her og forsvare Apple .... :nei: )

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har batteriene til Apple begynt å tåle kulde da? Så godt som alle vennene mine har iPhone og jeg låner med glede ut min egen telefon i skibakken f.eks. når deres telefoner har tappet seg og skrudd seg av, mens min stortrives med kun 10% batteritap etter hel dag i bakken. True story.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har batteriene til Apple begynt å tåle kulde da? Så godt som alle vennene mine har iPhone og jeg låner med glede ut min egen telefon i skibakken f.eks. når deres telefoner har tappet seg og skrudd seg av, mens min stortrives med kun 10% batteritap etter hel dag i bakken. True story.

Hadde en gang en telefon som oppførte seg slikt, en iPhone 6, sendte den inn å fikk ny.
Lenke til kommentar

Har dere tenkt til og kanskje skrive om noe annet enn bare Apple hele tiden?

 

De velger artikler som genererer mest clicks. De driter generelt i hva de skriver om. Å være Apple Tabloid har generert god fortjeneste, så hvorfor stoppe? Folk elsker å hate/elske Apple i dette landet, så vil alltid være verdig kommentarfelt mat uansett hvor absurd dårlig artikkelen er

Lenke til kommentar

Gøy og se det fins mange sauer rundt om kring i Norge enda. Lett lurte å svelger alt Apple har og si. Heldigvis står der ikke sau i panna på meg og greier og se hva Apple holder på med. Det fins altid lettlurte folk I verden og det er lett og se på,denne tråden

 

Android-tilhengere oppgir ofte at man liker valgmuligheter. Poenget med denne funksjonen er jo nettopp det, flere valgmuligheter.

Lenke til kommentar

Apple er det selskapet som vil ha deg til å tro at de står bak produktet de har solgt deg, og på en måte stemmer jo dette, de lanserer oppdateringer for telefoner som er mange generasjoner eldre...

 

På den andre siden sniker de inn patcher og oppdateringer som isteden for å si ifra at du bør gå til apple og få skiftet ut batteriet, gjøres bare tregere for å få deg til å kjøpe nytt. APPLE MILJØSVIN.

 

En annen ting er at Apple vil ikke betale andre for deres patenter, de vil vanligvis bli særbehandlet, for eks modempatenter som qualqomm eier...

 

Det værste er at dette Epple miljøsvinet gjør at alle andre selskaper (google, Samsung osv følger etter)

 

boikott Apple !

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Funksjon? Er det en funksjon nå? 

 

Hvorfor er dette bare et problem med Apple telefoner? Jeg ser ikke folk som har 1 år gamle mobiler og har problemer med at de skrur seg av uten videre? Er Apple sine batterier så dårlige?

 

Apple ble dømt i Italia for planlagt foreldelse med dette. Det er altså beviselig ulovlig. Og du forsvarer at Apple har brutt loven og sier det er en bra ting. Utrolig. At folk aksepterer dette er utrolig. Apple har ikke lagt frem noe grunnlag for at det skal være slik. Ingen andre gjør det. De er dømt for det.

 

 

Hvis det var en funksjon. Tenk over det. Hvorfor reduseres klokkefrekvensen like mye ved alle batterinivå? Problemet er jo ikke nok spenning for å levere, men dette er først et problem på siste 20%. Fordi da er batterispenning lavere. Det finnes ingen grunn til å sette ned klokkefrekvens mellom 20-100, men de gjør det likevel. Hvorfor? Det er ikke en funksjon. De bare setter ned frekvensen for å få folk til å kjøpe ny. 

 

 

Min gamle pixel 6p hadde det samme problemet. Den slo seg av når batteriet kom ned til 35%. Når jeg fikk batteriet byttet så begynte den å pååføre seg normalt igjen. 2 andre personer på jobben fikk det samme problemet med sine 6p telefoner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Min gamle pixel 6p hadde det samme problemet. Den slo seg av når batteriet kom ned til 35%. Når jeg fikk batteriet byttet så begynte den å pååføre seg normalt igjen. 2 andre personer på jobben fikk det samme problemet med sine 6p telefoner. 

Ja, og Nexus 6p var kjent for å ha mange modeller med feil på batteriet. Kanskje Google kunne "fikset" feilen med batteriene ved å halvere ytelsen til telefonen, men er det det de burde gjøre? Nei. De burde erstatte enheten, eller erstatte batteri. Hvordan hadde du likt det om Google istedenfor å erstatte batteri halverte ytelsen din og si at nå er alt fint?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, og Nexus 6p var kjent for å ha mange modeller med feil på batteriet. Kanskje Google kunne "fikset" feilen med batteriene ved å halvere ytelsen til telefonen, men er det det de burde gjøre? Nei. De burde erstatte enheten, eller erstatte batteri. Hvordan hadde du likt det om Google istedenfor å erstatte batteri halverte ytelsen din og si at nå er alt fint?

 

Det jeg ville foretrekke var at android hadde den samme funksjonaliteten slik at jeg kunne ha en telefon jeg kunne stole på virket fram til jeg fikk batteriet byttet. Litt som apple gjør nå. 

Lenke til kommentar

 

Gøy og se det fins mange sauer rundt om kring i Norge enda. Lett lurte å svelger alt Apple har og si. Heldigvis står der ikke sau i panna på meg og greier og se hva Apple holder på med. Det fins altid lettlurte folk I verden og det er lett og se på,denne tråden

Forstår du ikke liker apple? Android menneske du å?

De fleste av apple telefonenen er fine det 1 året de er i bruk. så kommer ustabiliteten og bugsa lurkende og "ødelegger" telefonen. Plutselig får du lyst på neste generasjon, som da selvfølgelig er "bedre" da den ikke har bugs og er mer stabil generelt.

Lenke til kommentar

De fleste av apple telefonenen er fine det 1 året de er i bruk. så kommer ustabiliteten og bugsa lurkende og "ødelegger" telefonen. Plutselig får du lyst på neste generasjon, som da selvfølgelig er "bedre" da den ikke har bugs og er mer stabil generelt.

Har ikke opplevd ustabilitet eller lurkende bugs på iphone siden, kun android hvor ustabilitet er en "vanesak". Har mer lyst på en stabil mobil som ikke kræsjer / er ustabil, som da igjen: iphone.

 

Har møtt eksempler på at iphone er ustabilt, men mye mindre enn det android versjoner er.

 

Misunner iphone'r for og være så stabile.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...