Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hverken netonnet.no eller proshop.no hadde Black Friday tilbud på f.eks. Xiaomi pocophone f1, så da ble det Nokia. Kanskje like greit for xiaomi er vanskelig å stave, for der glipper det ofte på at O-en kommer etter A-en for min del :p

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo alltids prøve. Om det ikke er noen fysiske tegn til skade ellers så er det mulig det går gjennom.

 

Var vel mye styr med Sony en periode om glass som sprakk hele tiden og folk som ikke fikk det på garantien dog.

Står glasset i for mye spenn skal det ikke mye termisk utvidelse til før det sprekker.

 

Hvorfor lages telefonene i så sprøtt glass på toppmodeller i utgangspunktet? Jeg husker at jeg hadde gorilla-sertifisert glass på en budsjett LG Spirit LTE mobil, og den har aldri fått knust glasset sitt tross at den har deiset mange ganger i bakken.

 

Nå er jeg redd min helglassinnstøpte Nokia kanskje er mer sårbar enn LG-en som har plastikkbakside, mindre skjerm og mildt buet glass. Beste mobilen jeg har eid. Men den har ingen muskler lengre (såvidt nok i 2015 når den ble anskaffet også).

 

Så tilbake til spørsmålet, hvorfor sprekker noen gorillasertifiserte mobiler mens andre som den nevnte LG-en tåler omtrent hva som helst?. Og det kun på versjon 3 av Gorillaglasset.

 

 

 

 

End of smashed smartphones as scientists invent super-flexy touchscreen

 

:wee:

https://www.telegraph.co.uk/science/2017/10/25/end-smashed-smartphones-scientists-invent-super-flexy-touchscreen/

 

 

Over the past eight years, I've reviewed almost every major smartphone, and one of the changes I've come to notice in that time is how the subject of a handset's durability has become inseparable from that of its display. Without spinning hard drives, slide-out mechanisms, or telescopic camera lenses, most smartphones nowadays are nearly unbreakable, except for their expansive glass front — which is the most common victim of any accidental falls or drops.

https://www.theverge.com/2017/3/29/15104372/glass-screen-smartphone-design-lg-g6-samsung-galaxy-s8

 

 

Og denne har versjon 5 av Gorilla-glasset :rofl:

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Hola!

 

Har ikke fulgt med på smartmobil jungelen på 3-4 år og dagens spørsmål er om noen har noen erfaring på hvordan en slik rimelig mobil er sammenlignet med feks 3-4 år gamle toppmodeller ala Samsung, HTC osv på ytelse?

 

Bruker ikke mobilen til ekstreme spill eller tunge Apps.

Lenke til kommentar

Bump!

Kjøpte en Xiaomi Mi A2 mens jeg var mellom jobbtelefoner.

 

Har beholdt telefonen og bruker den til surfing når jeg er hjemme samt YouTube.

 

Mine tanker mot Samsung S9(!):

+ Bra skjerm og stor.

+ Digger Android Ine

+ Bra batteritid i praksis (antagelig grunnet Android One)

+ Prosessoren er ingen flaskehals til surfing, YouTube og musikk. Jeg er ikke flink til å lukke apper.

- Dårligere kamera enn S9

- Ikke IP69

 

Jeg er så fornøyd med telefonen at jeg har beholdt den til tross for at jeg har en Samsung S9. Hadde jeg kjøpt S9 om jeg ikke fikk den gjennom jobb? Nei, det er ikke prisforskjellen verd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...