Gå til innhold

Problemer med ny samsung 65 Q9fn 2018


Anbefalte innlegg

Hei,

Kjøpte nylig en ny tv og jeg tror noe må være galt med panelet. Hva tror dere?

Ekstremt mye lyslekkasjer. Det skal sies at kameraet på min S9 fremhever effekten litt, men det ser ille ut i virkeligheten også. Har vært inne å justert på det meste, bla. Lokal dimming osv, men ingenting hjelper.

post-223342-4829677_thumb.jpg

Endret av wguard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Kjøpte nylig en ny tv og jeg tror noe må være galt med panelet. Hva tror dere?

Ekstremt mye lyslekkasjer. Det skal sies at kameraet på min S9 fremhever effekten litt, men det ser ille ut i virkeligheten også. Har vært inne å justert på det meste, bla. Lokal dimming osv, men ingenting hjelper.

 

Har du satt den i Movie modus? Effekten kommer mer fram jo mer lys det er i bildet, og da spessielt hvis du ser filmer i HDR og det er f.eks et Neon skilt som lyser opp i en mørk scene. Er som sagt det med dimmingen som samco sa. Er du ikke fornøyd, så kan du jo sende den tilbake. Bare at da må du nesten velge en OLED TV som erstattning da.

Lenke til kommentar

Hadde samme problem på en Samsung 8 serie for et par år siden.  Det er jo en svakhet i alt av LCD-LED men når man gir så mye som jeg ga den gang og du antageligvis nå så forventer man at det er bedre.  Som også er hovedgrunnen til at jeg valgte OLED ved forrige kjøp.

 

Husker jeg skulle se Gravity. Satt der med splitter ny TV med 1000-1500 nits panel(hva enn samsung skrøt av det året) med lysstyrken på 6/100 og fortsatt var det clouding og bleed synlig.   

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...