Gå til innhold

PC med god lagringskapasitet og ellers bra også


Anbefalte innlegg

Jeg ser etter en PC til privat bruk og jobb (ikke noe ekstremt krevende, men må være brukervennlig og holde en viss standard). Har hatt en billig acer de siste årene, den har funket. Men ser mange nye PC-er har elendig lagringskapasitet, vil helst ha god kapasitet. Så ser etter...

- God lagringskapasitet, altså. Ikke eksepsjonelt god, men noe mindre enn min gamle på 900+ GB er dumt.

- Normalt raskt.

- Helst ikke så tung, for bærer den mye med meg i byen og på reise. 

- Absolutt maks pris er 10 000, men gjerne et godt stykke under det.

Jeg skal altså ikke drive med "gaming" (eller dataspill som det ble kalt en gang i tiden) eller noe veldig kraftanstrengende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes ikke laptop med 1 TB lagringsplass som standard, enten har maskinen vært oppgradert ellers muligens dell har mulighet å velge dette under bestilling eller apple.

 

Samsung 970 EVO 1TB

 

Sjekk bruktmarkedet, hvis ikke batterilevetid er viktig, hvis det er viktig se etter minst i5 5250u. Eller ryzen 5 2500u

Jo det finns mange med valgbar ssd kapasitet fra produsent og som da har et modell nummer . Faktisk med opptil 2TB m.2 pci ssd. Da er vi utenfor budsjett og konsument laptopper og utenfor maxprisen på 10k som TS har satt.

Lenovo, Dell, HP, Apple for å nevne noen.

Lenovo Thinkpad X1 20KH007JMX eks har som standard 1TB pcie ssd men koster 25k

Lenke til kommentar

Finner selv kun:

Lenovo ThinkPad X1 Carbon

Ultrabook, Core i7 8550U / 1.8 GHz, Win 10 Pro 64-bit, 16 GB RAM, 512 GB SSD TCG Opal Encryption 2, NVMe, 14" IPS 1920 x 1080 (Full HD), UHD Graphics 620, Wi-Fi, NFC, Bluetooth, 4G, svart, kbd: Nordisk

 

Men uansett så blir vel prisen langt over.

Selv syns jeg Optane-basert lagring muligens ikke kan erstatte SSD gjør ingen ting å ha flere SSD disker, men hybrid alternativer kun hvis man skal drive med video redigering ellers er SSD disker tingen.

Lenke til kommentar

Finner selv kun:

Lenovo ThinkPad X1 Carbon

Ultrabook, Core i7 8550U / 1.8 GHz, Win 10 Pro 64-bit, 16 GB RAM, 512 GB SSD TCG Opal Encryption 2, NVMe, 14" IPS 1920 x 1080 (Full HD), UHD Graphics 620, Wi-Fi, NFC, Bluetooth, 4G, svart, kbd: Nordisk

 

Men uansett så blir vel prisen langt over.

Selv syns jeg Optane-basert lagring muligens ikke kan erstatte SSD gjør ingen ting å ha flere SSD disker, men hybrid alternativer kun hvis man skal drive med video redigering ellers er SSD disker tingen.

Du må på produsentens sider for å finne slike utgaver , ikke nettbutikker via prisjakt filter ;)
Lenke til kommentar

Skjønner. Takk, folkens. Ser det har skjedd mye på markedet siden jeg sist kjøpte PC. Så er det lett å koble til en slik harddisk permanent da? Det er kanskje ikke absolutt nødvendig med mye lagringsplass, men utelukker ikke helt jeg vil klippe litt film på et enkelt nivå de kommende årene.

Ser for øvrig at Huawei mate book skal være blant det beste under ti tusen kr nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...