Gå til innhold

[Løst] Mobilappene laster ned oppdateringer flere ganger om dagen, what do?


Anbefalte innlegg

Jeg er så lei av at de samme appene på min android telefon driver og laster ned oppdateringer hver dag og opptil flere ganger for dagen. Jeg slettet 10 apper i dag men det er fortsatt 57 igjen, de fleste ikke valgfrie (google apper). Når jeg ikke er hjemme på wifi tårner oppdateringene seg opp i kø for nedlasting og installasjon, jeg får ikke fred. Må man oppdatere eller fungerer appene fint uten oppdateringer? Jeg synes det er utrolig at det er så jævlig mange ting å fikse på i de appene. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I innstillinger på Google play skal du ha noen valg.

Under "Innstillinger for varsler" kan jeg anbefale å huke av "Automatiske oppdateringer", da kommer ikke lenger varslinger om at apper er oppdaterte

På "Oppdater apper automatisk" velger du "Bare via Wi-Fi"

 

På min mobil oppdateres apper kun når jeg lader den, har vært slik i over to år, rart det ikke skjer deg?

Lenke til kommentar

Det funker ganske bra å bare skjule notifications etter min erfaring. Jeg aner ikke hvor often den oppdaterer automatisk da. For min del kunne den gjerne gjort det daglig bare den holder kjeft om det. Men jeg merker at det neppe er så ofte fordi det pleier å være en del backlog når jeg først sjekker. Lurer seriøst på hvorfor ikke daglig sjekk og stille oppdatering ikke er en greie, har ikke sett det på hverken Android eller iOS. 

Lenke til kommentar

Det funker ganske bra å bare skjule notifications etter min erfaring. Jeg aner ikke hvor often den oppdaterer automatisk da. For min del kunne den gjerne gjort det daglig bare den holder kjeft om det. Men jeg merker at det neppe er så ofte fordi det pleier å være en del backlog når jeg først sjekker. Lurer seriøst på hvorfor ikke daglig sjekk og stille oppdatering ikke er en greie, har ikke sett det på hverken Android eller iOS. 

:confused:

Når jeg plugger i laderen på min OP6 begynner den å oppdatere apper, samme oppførsel skjedde på HTC U11.

Har aldri opplevd at apper har blitt oppdatert på batteridrift de siste to årene med mindre jeg selv har trykket på oppdater.

Jeg har ingen anelse om dette er noe jeg har valgt selv, men jeg har ikke akkurat lyst til å endre på det.

Lenke til kommentar

:confused:

Når jeg plugger i laderen på min OP6 begynner den å oppdatere apper, samme oppførsel skjedde på HTC U11.

Har aldri opplevd at apper har blitt oppdatert på batteridrift de siste to årene med mindre jeg selv har trykket på oppdater.

Jeg har ingen anelse om dette er noe jeg har valgt selv, men jeg har ikke akkurat lyst til å endre på det.

Jeg kunne faktisk tenkt meg updates på batteridrift, men opplever det samme som deg, får ikke updates før laderen er koblet i.
Lenke til kommentar

Kva med oppdateringar som fikser sikkerhetshol og den slags som ikkje brukaren merkar noko til?

Suspekte apper bør man ikke ha installert overhodet (typiskt for ymse gratis apper og gratis spill). Apputviklere retter i hovedsak bugs , og eventuelt tilgangs rettigheter de har vært for sløve til å ikke be om i første omgang.

Hold operativsystemet oppdatert , la være å roote , og installer anerkjente applikasjoner og vær påpasselig med rettighetstillatelser til apper.

Ikke nødvendig å oppdatere automatisk alle apper man har flere ganger i uka.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Suspekte apper bør man ikke ha installert overhodet (typiskt for ymse gratis apper og gratis spill). Apputviklere retter i hovedsak bugs , og eventuelt tilgangs rettigheter de har vært for sløve til å ikke be om i første omgang.

Hold operativsystemet oppdatert , la være å roote , og installer anerkjente applikasjoner og vær påpasselig med rettighetstillatelser til apper.

Ikke nødvendig å oppdatere automatisk alle apper man har flere ganger i uka.

Hva hadde det med spørsmålet å gjøre? Mange store apper som facebook osv... har hatt sikkerhetshull.
Lenke til kommentar

Da oppdaterer man den manuelt da smarten.

 

TS synest det var irriterande at applikasjonane oppdaterte seg automatisk. Blir det ikkje langt meir arbeid om han skal inn på endringsloggen for kvar nye oppdatering for kvar applikasjon og sjå om det er noko sikkerhetskritisk som er endra, for deretter å oppdatere manuelt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

TS synest det var irriterande at applikasjonane oppdaterte seg automatisk. Blir det ikkje langt meir arbeid om han skal inn på endringsloggen for kvar nye oppdatering for kvar applikasjon og sjå om det er noko sikkerhetskritisk som er endra, for deretter å oppdatere manuelt?

Det kommer jo an på .Vi vet vel ikke om trådstarter har 10 apper 500 apper eller 1500 apper installert.

Jeg er ikke plaget av dette (ikke automatisk oppdateringer ) på min Huawei android telefon men jeg har den heller ikke nedlesset med 3 part apper heller.

Man trenger vel ikke sjekke fler apper enn for enkelte , de man har kopling til sensitive data, betalingskort , facebook, insta , osv.

Lenke til kommentar

Det kommer jo an på .Vi vet vel ikke om trådstarter har 10 apper 500 apper eller 1500 apper installert.

Jeg er ikke plaget av dette (ikke automatisk oppdateringer ) på min Huawei android telefon men jeg har den heller ikke nedlesset med 3 part apper heller.

Man trenger vel ikke sjekke fler apper enn for enkelte , de man har kopling til sensitive data, betalingskort , facebook, insta , osv.

 

I førstepost står det:

 

 

Jeg er så lei av at de samme appene på min android telefon driver og laster ned oppdateringer hver dag og opptil flere ganger for dagen. Jeg slettet 10 apper i dag men det er fortsatt 57 igjen, de fleste ikke valgfrie (google apper).

 

Det er ikkje så ofte det kjem oppdateringar som er sikkerhetskritiske, men berre det å måtte sjekke ein eller tre applikasjonar med jamne mellomrom og oppdatere manuelt høyrest ut som meir arbeid enn å la telefonen ordne det automatisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

«fortsatt 57 igjen» kan og tolkes som det antallet apper som gjenstår som skal ha oppdateringer og at 10 av appene som skulle ha jevnlige oppdateringer ble slettet.

Jeg mener at om dette er totalt antall er det håndterbart med selektiv manuelt sjekk nå og da.

 

Men muligheten er der. Man kan altså velge selv hva som passer en selv best og er mest komferabel med.

Automatisk eller manuell .

Notifiseringer eller ikke.

Kun på wifi eller ikke (om man har nok datakvote)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...