Gå til innhold

Komplett: – Solgte 23 ganger så mange Google Home som vanlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ja for det er det folk kjøper den for. For å erstatte lydanlegget man har fra før

 

Det var ironi.

 

Funker taleassistenten i telefonen så dårlig at man heller er villig til å kjøpe en dyr høyttaler som til og med henger fast i en strømplugg?

Folk har virkelig alt de trenger for å styre ting med stemmen allerede: Telefonen. Trådløs til og med!

Og Folk har virkelig alt de trenger for å høre svaret: Telefonen. Aldri langt unna.

Bruker mye batteri hvis noen skal lytte til deg i sanntid over Internett dog… Hva _du_ trenger er irrelevant.

Lenke til kommentar

 

Det er merkelig at selskap kan få kjeft for at brukerne ikke klarer å sikre seg selv.

 

Skal ford få kjeft om jeg kjører bilen i grøfta?

 

 

Nei men jeg hadde vurdert et annet merke viss alle brukte samme nøkkel fra fabrikken istedet for unike.

Om du får med et kit på kjøpet, som i tillegg har bruksanvisning, hvor du kan lage din egen nøkkel, så ser jeg ikke problemet.

Lenke til kommentar

JBL Link 10 virker utmerket (lik med Google Home).

De styrer, med stemmebruk, Harmony Hub, altså min TV, CD tv-mottaker og lydplanken JBL SB400. De styrer stikkontakter, Styrer JBL Link høyttalerne på soverommet. De styrer Chromcastene på TVene, med stemme. Dette funker helt knirkefritt.

Jeg har også Sonos. Sonos forventer å ha klar norsk Assistant før jul. Sonos er best på multirom.... det spørs hvor lenge det varer.

Journalisten til Tek.no velger å blande inn Sonos her. Sonos er kun lyd! Google Assistant/Home er en plattform. Google Assistant/Home er også multirom, du kan gruppere høyttalere så mye du ønsker.

Alt dette virker allerede, jeg gleder meg til fremtiden. De aller fleste høyttaler og tv produsenter er på bølgen, innebygd Chromecast, De fleste apper caster.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Google Assistent på min Sony XZ1 forstår nå norsk, men jeg får kun slått på assistenten på ved å trykke på Google merket. "Ok Google" funker ikke. Det er et valg i innstillinger for å slå på opplåsing av tlf med tale, men hos meg er det valget grått. Den leser opp varsler og meldinger når jeg er ute og går tur og har på Sony øretelefoner, da.

Lenke til kommentar

Jeg kan få Google Assistent til å hente opp apper for meg, f.eks gjennom å si Spotify Bjørn Eidsvåg (etter å ha låst opp tlf og etter å ha trykket på Googlemerket og noen ganger etter å ha trykket en gang til å for å få assistenten til å lytte...), men så langt har jeg ikke funnet noen talekombinasjon som får assistenten til å spille en sang på Spotify.

 

Foreløpig virker bruksområdet på mobil svært, svært begrenset.

 

Høytaleren må vel være i stand til å spille av sanger, ikke bare finne dem?

Lenke til kommentar

Jeg kan få Google Assistent til å hente opp apper for meg, f.eks gjennom å si Spotify Bjørn Eidsvåg (etter å ha låst opp tlf og etter å ha trykket på Googlemerket og noen ganger etter å ha trykket en gang til å for å få assistenten til å lytte...), men så langt har jeg ikke funnet noen talekombinasjon som får assistenten til å spille en sang på Spotify.

 

Foreløpig virker bruksområdet på mobil svært, svært begrenset.

 

Høytaleren må vel være i stand til å spille av sanger, ikke bare finne dem?

 

Du kan feks si: spill av Bjørn Eidsvåg fra Spotify på høytaler ( navnet på høyttaleren du vil bruke, eventuelt hvilken chromecast)

Lenke til kommentar

Jeg kan få Google Assistent til å hente opp apper for meg, f.eks gjennom å si Spotify Bjørn Eidsvåg (etter å ha låst opp tlf og etter å ha trykket på Googlemerket og noen ganger etter å ha trykket en gang til å for å få assistenten til å lytte...), men så langt har jeg ikke funnet noen talekombinasjon som får assistenten til å spille en sang på Spotify.

 

Foreløpig virker bruksområdet på mobil svært, svært begrenset.

 

Høytaleren må vel være i stand til å spille av sanger, ikke bare finne dem?

 

Gå til innstillinger for Google Assistent (Google-appen) og sett opp default tjeneste for musikk, film osv

Lenke til kommentar

Google Assistent på min Sony XZ1 forstår nå norsk, men jeg får kun slått på assistenten på ved å trykke på Google merket. "Ok Google" funker ikke. Det er et valg i innstillinger for å slå på opplåsing av tlf med tale, men hos meg er det valget grått. Den leser opp varsler og meldinger når jeg er ute og går tur og har på Sony øretelefoner, da.

 

Dette er ikke lansert på norsk ennå. Får håpe det kommer snart

Lenke til kommentar

 

Dersom du bruker telefon (Android eller iOS) kan du bruke Google Assistent på norsk i dag.

Google Home (både vanlig og Mini) ble annonsert i går at får norsk språkstøtte 24. oktober.

Får ikke aktivert det på telefon heller her (Note 9)

Funksjonen kom i en oppdatering av appen Google. Har du installert den? Kanskje Samsung struper den til fordel for sin Bixby?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...