Gå til innhold

Komplett: – Solgte 23 ganger så mange Google Home som vanlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er det ikke lettere å bruke telefonen hvis man bare skal snakke med den..?

 

Det kan man selvsagt gjøre, men for mange vil det fortone seg omtrent slik:

  1. Ta opp mobilen fra hvor den enn befinner seg
  2. Skru på mobil (fort gjort med fingeravtrykk/ansiktsgjenkjening
  3. Gi kommando: "Hey Google, do your thing!"

Ikke så verst, men her er tilsvarende med Google Home:

  1. Gi kommando: "Hey Google, do your thing!"

Hvis man er veldig nervøs for at Google avlytter kan man også skru av mikrofon med en fysisk bryter når man ikke bruker den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Og der fikk min home mini, norsk tale. Jeg bruker samsung s8

S8 virker å slite litt med assistenten.

Mistenkes at det har noe med bixby funksjonen å gjøre.

Den slutter rett og slett å lytte.

 

Sliter med det samme selv no om dagen.

Håper på en løsning den 24

Ikke merket noe til det problemet. Bixby er deaktivert attpåtil. Men bruker sjelden assistenten på mobilen uansett. Bruker home mini stort sett hele tiden. Og android auto når jeg kjører.. På norsk vel og merke

Lenke til kommentar

Det kan man selvsagt gjøre, men for mange vil det fortone seg omtrent slik:

  1. Ta opp mobilen fra hvor den enn befinner seg
  2. Skru på mobil (fort gjort med fingeravtrykk/ansiktsgjenkjening
  3. Gi kommando: "Hey Google, do your thing!"

Ikke så verst, men her er tilsvarende med Google Home:

  1. Gi kommando: "Hey Google, do your thing!"

Hvis man er veldig nervøs for at Google avlytter kan man også skru av mikrofon med en fysisk bryter når man ikke bruker den.

 

Eller man kan få den feite rævva opp av sofan og slå av lyset med fingen, som normale folk!

Lenke til kommentar

Eller man kan få den feite rævva opp av sofan og slå av lyset med fingen, som normale folk!

 

Selvsagt. Men det var ikke det jeg svarte på. Jeg svarte på: "er det ikke lettere å bruke telefonen hvis man bare skal snakke med den..?"

 

Argumenter som kan kokes ned til "jeg er redd for forandring" blir forøvrig litt tynne. For å utvikle oss, må vi være villige til å prøve nye ting. Det som ikke fungerer blir fort gått vekk i fra. Det er lite som tyder på at smarte hjem er et blindspor, men det er fortsatt i en veldig tidlig fase.

 

For egen del ser jeg ikke etter løsninger som nødvendigvis skal erstatte noe, men heller supplere. Man kan fint ha styring via stemme, mobil og en god gammeldags bryter om man ønsker det.

Lenke til kommentar

 

Hadde vært fint om den kunne styre en IR blaster elns, sånn at man kunne bruker den med "dumme" bokser og.

Støtte for Harmony (Hub-baserte produkter) kommer, for de som har det :)

Jeg konfigurerte dette i går, og det virker. Og kommandoene går direkte i stedet for å måtte si "Tell Harmony to" foran hver kommando som jeg måtte på Echo Dot.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...