Gå til innhold

Mobilforbud for syklister


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
Skrevet (endret)

En syklist som snakker i mobilen kan gjøre like mye skade som en bil mot den 5 åringen, vel og merke i samme fart og at bilen ikke kjører over ungen

... selv en AK47 er rimelig ufarlig om den er lada med lauskrutt. Endret av Slettet-Pqy3rC
Skrevet

Poenget er vel at sykkel veier ett tonn+ mindre enn en bil og som regel holder lavere fart. Det er relativt klart hva som har mest skadepotensiale ved uoppmerksom bruk.Forøvrig, argumentasjon som alltid forutsetter kollisjon med bil gjør det like farlig å taste på telefonene som fotgjenger også, vandrer du ut på motorveien i tastetåka...

Ikke sammenlignbart. Syklister regnes som kjørende, ferdes i samme trase som bilister og har betydelig høyere fart enn fotgjengere.

Fotgjengere er (ofte) skjermet fra biltrafikk og holder lavere fart enn syklister (normalt gangfart).

  • Liker 1
Skrevet

Trafikkregler ER voldstrusler, og håndheves ved bruk av vold. Å tro noe annet er svært naivt.

Du skriver korrekt bokmål, men mulig du ikke er vokst opp i Norge?

  • Liker 2
Skrevet

... selv en AK47 er rimelig ufarlig om den er lada med lauskrutt.

Nei, løskrutt kan drepe

Er en grunn til at det er forbudt å sikte på personer med "rødfis" i militæret

  • Liker 2
Skrevet

Du skriver korrekt bokmål, men mulig du ikke er vokst opp i Norge?

 

Han foretrekker å bli kjørt ihjel av privatpersoner framfor å begrense deres frihet. Det burde vært en diagnose, men de kaller det liberalisme.

  • Liker 1
Gjest Slettet-Pqy3rC
Skrevet (endret)

Nei, løskrutt kan drepe

Du kan drukne i et glass vann også.

Er en grunn til at det er forbudt å sikte på personer med "rødfis" i militæret

Du skal ikke sikte på noen, punktum. En skal alltid behandle våpenet som om det var ladet med skarpt. Det er grunnen til at forbudt å sikte på personer i militæret (sånn bortsett fra fienden da). Endret av Slettet-Pqy3rC
Gjest Slettet-Pqy3rC
Skrevet

Sykler er ofte nærmere fotgjengere enn bilister, dette øker skadepotensialet betraktelig.

Ikke sammenlignbart. Syklister regnes som kjørende, ferdes i samme trase som bilister og har betydelig høyere fart enn fotgjengere.

Fotgjengere er (ofte) skjermet fra biltrafikk og holder lavere fart enn syklister (normalt gangfart).

Dere er visst en smule uenige.

 

Uansett, det er sannsynligvis værre for en gående å bli truffet av en bil enn en sykkel. Bilen har normalt større skadepotensiale (på det den treffer) grunnet vekt og fart.

 

Dersom farten er lik vil jeg anta at en kollisjon gir mindre risiko for føreren av en bil enn en sykkel. Men sutasjonenen er altså motsatt for det som måtte treffes av kjøretøyet (grunnet vekt).

Skrevet

Du kan drukne i et glass vann også.

Du skal ikke sikte på noen, punktum. En skal alltid behandle våpenet som om det var ladet med skarpt. Det er grunnen til at forbudt å sikte på personer i militæret (sånn bortsett fra fienden da).

Forklar meg hvordan man drukner i ett glass vann?

Gjest Slettet-Pqy3rC
Skrevet

Fuldstendig feil.

Vel, jeg antar det er en grunn til at IS og denslags IKKE bruker lauskrutt.
Gjest Slettet-Pqy3rC
Skrevet

Forklar meg hvordan man drukner i ett glass vann?

Stikk nesa nedi og pust inn gjennom den.
Skrevet

En annen fullstendig idiotisk ting som jeg dessverre stadig oftere ser er folk som sykler med headset og musikk i ørene.

 

Gjør det hele tida, hva er problemet med det?

Skrevet

 

Poenget er vel at sykkel veier ett tonn+ mindre enn en bil og som regel holder lavere fart. Det er relativt klart hva som har mest skadepotensiale ved uoppmerksom bruk.

 

Forøvrig, argumentasjon som alltid forutsetter kollisjon med bil gjør det like farlig å taste på telefonene som fotgjenger også, vandrer du ut på motorveien i tastetåka...

 

Det er en faktor du ikke tenker over her. Når du sykler kommer ting mot deg i langt større fart enn når du går. Ergo er det betydelig mye mer krevende å ringe mens man sykler ens man går - og betydelig mye større sjanse for å krasje med noe, om man bruker øynene på skjermen ett sekund for mye.

Og dessuten det faktum at man faktisk sykler, dvs. balanserer på to hjul, og må ha to hender på rattet for å i det hele tatt kunne svinge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...