Treblad Skrevet 17. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2003 Det må vel være Super Mario Bros på NES. Ah, goode minner! Lenke til kommentar
BoardkilL Skrevet 17. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2003 Jeg gjetter på at det var Castle på PC rundt midten av 80-tallet. Dreiv og spilte mye Will the Worm også husker jeg. Av de litt mer fancy spillene må jo Space Invaders nevnes. Lenke til kommentar
Mads J. Skrevet 17. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2003 Mitt første spill må vell være Conan The Barbarien på Amstrad , noen som har spillt det? Lenke til kommentar
Skyttt Skrevet 17. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) Aahh...mitt aller første spill ja. *mimre mimre* Husker da fattern gav det til meg. Kom på diskett og greier (selvsagt til PC). Jeg var vel en fem-seks år. Det var den evige klassikeren Ally Cat. Tilbragte uendelige timer med dette spillet. Mitt andre spill var tidenes beste bilspill til PC, Stunts! Fantastisk bra. Andre barndomsklassikere er Jill, Xyron (eller no sånt) og Prince of Persia... EDIT: Må bare legge til de geniale spillene Winter- og Summer Games. Sjøl jeg, som er så lite atletisk det er mulig å bli, ble hekta på disse nydelige sportsspillene... Endret 17. desember 2003 av Skyttt Lenke til kommentar
HWE Skrevet 17. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2003 Et eller annet på Memotech MTX 500 eller 512 (husker ikke helt). Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 17. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2003 Det første spillet jeg fikk til min første konsoll var Super Mario World siden det fulgte med Super Nintendo'en *mimre...* Lenke til kommentar
RatmFan Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. desember 2003 Ja det er flere minneverdige spill her........ Av de DOS-spillene jeg snakka om i starten, (som jeg mente å være ikke-verdig) må jeg innrømme at det var flere av dem som var sjef...: Colonization (vil fortsatt ha en oppfølger) og Winter Games (må være spillet jeg har tilbragt mest tid på på Windows 3.1) var jo sinnsykt bra, og det er nok flere som jeg ikke kommer på i farta....... ....og da en ny verden åpnet seg for meg, med Windows 95 , var det et spill (som jeg dessverre ikke husker navnet på), litt lignende Medieval TW i steinalderversjon, jeg tilbrakte ganske mange underholdende timer med... Lenke til kommentar
falut Skrevet 17. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2003 Mitt første spill var Super Mario på Nintendo Første spillet på datan var simcity 3000, men det fungerte ikke så jeg bytta det til C&C tiberian sun. Det første spillet på Nintendo 64 var Super Mario 64 Det første spillet jeg kjøpte til PS2 var Metal Gear Solid 2 Så der har du mine første... Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 17. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) Var et minigolfspill. Tror det het "Windmill minigolf" eller noe sånt, rundt 1994 (DOS). Send meg gjerne en pm hvis du har det Endret 17. desember 2003 av bosannes Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2003 Snake og Gorillas på Qbasic Mario på NES GT3 på PS2 DoA3 på xbox Lenke til kommentar
allyse Skrevet 17. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2003 Mario på NES er vel det jeg husker best. Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 17. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2003 Mitt første elektroniske spill var Gameboy Game&Watch... det var et spill hvor du stod på et hus og dunka indianere i hue med en klubbe. Så fikk jeg meg en Sinclair ZX Spektrum, første spillet der het Terminator tror jeg (ingenting med Arnold å gjøre) som var et slags ufo-skytespill. På min første PC (en Olivetti x286) var det første spillet mitt Alley Cat tror jeg. Lenke til kommentar
Aggex Skrevet 17. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2003 Mitt første spill var Starship Titanic. Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 17. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2003 Det var den evige klassikeren Ally Cat. Jeg har faktisk Alley Cat hjemme samme originale versjon, bare skrevet om så den fungerer på dagens maskiner... den ligger gratis ute på http://www.dosgamesarchive.com/download/game/91 Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 17. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2003 Hmm mitt første spill var vel mario bros. på en 286 eller dårligere... en gang på slutten av 80-tallet/begynnelsen av 90-tallet Lenke til kommentar
jackson Skrevet 17. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2003 Hmm...2ddata adventure spill husker ikke navn. Mitt andre spill var jurassic park på psone Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 17. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2003 Jeg gjetter på at det var Castle på PC rundt midten av 80-tallet. Dreiv og spilte mye Will the Worm også husker jeg. Av de litt mer fancy spillene må jo Space Invaders nevnes. aye! castle! da jeg hadde 8088 med to 5ogenkvarttomms diskettstasjoner og ingen harddisk det. Nevner forøvrig alleycat, paratrup, pcbowl, testdrive 1&2 og gode gamle simcity i 4 farger og larry i hele 16!. *snufs* ja det var tider det... Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 17. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2003 Det var den evige klassikeren Ally Cat. Jeg har faktisk Alley Cat hjemme samme originale versjon, bare skrevet om så den fungerer på dagens maskiner... den ligger gratis ute på http://www.dosgamesarchive.com/download/game/91 min alleycat.com funker fint i win2k da, med pcspeaker og det hele. den er fra 22. august 1984, 16:15:34 Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 17. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2003 Det var enten Super Mario på nintendo eller Pacman på PC, er ikke sikker.. Lenke til kommentar
bcorny Skrevet 17. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2003 Husker far i huset hadde en bærbar maskin, en stor kloss med en svart/hvit skjerm på maks 8 tommer, nedfellbart tastatur og 5 1/4" diskettstasjon som jeg brukte til å spille wintergames og et boksespill (med en kenguru). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå