Gå til innhold

Hva var ditt første spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aahh...mitt aller første spill ja. *mimre mimre*

 

Husker da fattern gav det til meg. Kom på diskett og greier (selvsagt til PC). Jeg var vel en fem-seks år. Det var den evige klassikeren Ally Cat. Tilbragte uendelige timer med dette spillet. Mitt andre spill var tidenes beste bilspill til PC, Stunts! Fantastisk bra. Andre barndomsklassikere er Jill, Xyron (eller no sånt) og Prince of Persia...

 

EDIT: Må bare legge til de geniale spillene Winter- og Summer Games. Sjøl jeg, som er så lite atletisk det er mulig å bli, ble hekta på disse nydelige sportsspillene... :D

Endret av Skyttt
Lenke til kommentar

Ja det er flere minneverdige spill her........ Av de DOS-spillene jeg snakka om i starten, (som jeg mente å være ikke-verdig) må jeg innrømme at det var flere av dem som var sjef...:

 

Colonization (vil fortsatt ha en oppfølger) og

Winter Games (må være spillet jeg har tilbragt mest tid på på Windows 3.1) var jo sinnsykt bra, og det er nok flere som jeg ikke kommer på i farta.......

 

....og da en ny verden åpnet seg for meg, med Windows 95 ;) , var det et spill (som jeg dessverre ikke husker navnet på), litt lignende Medieval TW i steinalderversjon, jeg tilbrakte ganske mange underholdende timer med...

Lenke til kommentar

Mitt første spill var Super Mario på Nintendo :)

 

Første spillet på datan var simcity 3000, men det fungerte ikke så jeg bytta det til C&C tiberian sun.

 

Det første spillet på Nintendo 64 var Super Mario 64 :D

 

Det første spillet jeg kjøpte til PS2 var Metal Gear Solid 2

 

Så der har du mine første...

Lenke til kommentar

Mitt første elektroniske spill var Gameboy Game&Watch... det var et spill hvor du stod på et hus og dunka indianere i hue med en klubbe.

 

Så fikk jeg meg en Sinclair ZX Spektrum, første spillet der het Terminator tror jeg (ingenting med Arnold å gjøre) som var et slags ufo-skytespill.

 

På min første PC (en Olivetti x286) var det første spillet mitt Alley Cat tror jeg.

Lenke til kommentar
Jeg gjetter på at det var Castle på PC rundt midten av 80-tallet. Dreiv og spilte mye Will the Worm også husker jeg. Av de litt mer fancy spillene må jo Space Invaders nevnes. :)

aye! castle!

da jeg hadde 8088 med to 5ogenkvarttomms diskettstasjoner

og ingen harddisk det.

Nevner forøvrig alleycat, paratrup, pcbowl, testdrive 1&2 og gode

gamle simcity i 4 farger og larry i hele 16!.

 

*snufs* ja det var tider det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...