Gå til innhold

TEST: Apple iPhone XS Max


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

P20 pros nattmodus er det at den setter en veldig lang lukkertid i nattmodus? det kan man sette manuelt på andre telefoner isåfall.

eller er det noe jeg har missforstått?. Hadde p10 å den fikk voldsom skryt  for nattmoduset i tester men personlig var jeg lite imponert, måtte ha mobilen stille i en god stund å hvis man var litt skjelven på hånda så ble bildet ubrukelig.

Men har ikke prøvd p20 pro

Det som er spesielt er at de har AIS som er EIS, men hjulpet av AI drevet av Kirin 970 sin NPU. Så selv om du holder telefonen og tar bilde med land lukkertid så blir ikke bildet ubrukelig. De færreste klarer jo på holde mobil så stille vanligvis at slik lang lukkertid har noe for seg uten stativ.

 

Virker som Apple har begynt med AI utvikling for kamera og nå. Mye bedre ressursbruk enn det AR greiene de styrer med hvertfall. Grunnen til at Google og Huawei gjør det så bra på bilder plutselig er jo deres utvikling av AI teknologi til å forbedre bilder.

Lenke til kommentar

Hvis den hadde vært så ekstremt god til å fange lys så hadde det vel ikke vært nødvendig med en slik ekstrem lukkertid, prøv å ta bilde av personer i nattmodus med 4-5s lukkertid :).

Det steikemeg sa under deg. Du kan på ingen måte sammenlikne P10 Pro og P20 Pro når P20 Pro har helt annet kameraoppsett.

 

EDIT: Steikemeg sa at du får lang lukkertid, men en sinnsyk EIS stabiliserer bildet bra selv ved lang lukkertid.

Endret av Jakke
Lenke til kommentar

 

 

Der er min neste telefon :)

 

Samme her. Har X-en i dag, med 256Gb. Skjønner nå at jeg ikke har bruk for mer enn 64, så da vil den koste litt mindre enn X-en gjorde. Er mye på farten og hører på internett-radio og musikk på hotellet. Da kommer de gode høyttalerne på Xs Max godt med. Slipper å dra med meg høyttaler. Og så kameraet, - lite er viktigere enn max bildekvalitet. En større skjerm i handa betyr også mye.

Hvis du vil ha max bildekvalitet så kunne denne jo ikke by på det. Lyden var heller ikke best. Tenker meg det eneste som den vaere best på er spilling.

 

Ganske dyr gameboy

Da glemmer du det selvfølgelige: Apples økosystem, brukervennlighet og kvalitet. Med max bildekvalitet mener jeg max innenfor Apples økosystem. Dessuten, har jeg bruk for mer kvalitet, overfører jeg bare bilder trådløst (wifi) fra min Canon 6D til min iPhone, - brukervennlig og enkelt. Lyd - såvidt jeg kan se skjer det ingen sammenligning i artikkelen, kun en konstatering at den er i klasse med mange eksterne høyttalere. Det er nok for meg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...