Gå til innhold

OnePlus går fra å lage mobiler til å lage TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å slutte med smarttv? det er en sikkerhets risiko, etter noen år når TVen ikke langer får oppgraderinger.


Personlig bruker jeg aldri smarttv funksjoner, jeg har kun en chromecast koblet til samt en pc. klarer meg lenge.

 

 

Håper også at de slutter med TV tuner engang for alle, ekstra bonus ingen NRK avgift. 

Endret av -Night-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

Om man absolutt skal fortsette med smart-tv kan de i alle fall gjøre to ting: gi oss en langt sterkere CPU for å drive menysystemet, og la oss få muligheten til å oppgradere operativsystemet selv.

Det er helt utrolig hvor dårlig mange produsenter er på dette.

Lenke til kommentar

Enig. Standardiser et grensesnitt og størrelsen på innstikks-PC, slik at smart-TV funksjonaliteten følger denne. Så kan forbrukeren byttet ut og forbedre det så lenge de bare lyster (også med konkurrentenes produkter på dette).

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg har også tenkt på dette, TVens softwarefunksjoner blir utdatert lenge før hardwaren blir utdatert. Burde være mulig å velge om man vil ha bare skjerm og så kan man kjøpe appleTV eller androidTV boks. Så slipper man å bytte TV annethvert år for å bevare sikkerheten.

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar

Jeg har også tenkt på dette, TVens softwarefunksjoner blir utdatert lenge før hardwaren blir utdatert. Burde være mulig å velge om man vil ha bare skjerm og så kan man kjøpe appleTV eller androidTV boks. Så slipper man å bytte TV annethvert år for å bevare sikkerheten.

 

Hvor dårlig sikkerhet det blir på en sånn TV er veldig relativt. Jeg vet ikke hvor mye data dulagrer på TV'en som du er redd for at skal bli misbrukt? Jovisst, det finnes angrepsvektorer. For at en hacker skal komme inn, må du enten ha konfigurert nettverket ditt usikkert i utgangspunktet, sånn at hackeren kommer gjennom en NAT-port eller lignende. I såfall, er nettet ditt kompromittert allerede, og da ville ikke TV'en være det jeg var mest bekymret for. På den annen side, kan en hacker klare å kjøre man-in-the-middle angrep på nettsider man vet at TV'en kobler seg opp mot. Det krever litt, men er jo mulig. Videre kan hackeren da, forutsett at han kjenner OS'et på TV'en få lagt inn kode som gjør at han får fjerntilgang til OS'et på TV'en, og kan se programmene du har tatt opp, hente ut brukernavn og passord til TV-tjenestene du abbonerer på (hvis det fremdeles finnes app'er for disse tjenestene på din gamle TV). Kanksje finnes det mikrofon, og i verste fall kamera på TV'en. Med noen milliarder TV'er der ute i verden, tror jeg sannsynligheten for at noen gidder å hacke seg inn på DIN TV for å vente til DU sier noe "spennende", er så nær null som det går an å komme.

 

Løsningen på problemet er også ekstremt enkel: Koble fra nettverkskabel, og skru av WiFi på TV'en, så er den like sikker som enhver skjerm før Smart-TV kom, og du kan koble opp Apple-TV, Android TV eller ChromeCast og føle deg sikrere. -Hvorvidt du rent faktisk er tryggere på de plattformene kan være et helt annet spørsmål :-)

Lenke til kommentar

«

Ifølge Lay skal det legges vekt på å gjøre TV-en skikkelig smart, og ikke minst skal den også kunne fungere med mobiltelefoner på en mer sømløs måte enn tidligere. Det skal blant annet innebære å sende bilder og video rett til TV-en uten å gå via tredjepartsapper- eller tjenester.»

Som bare er mulig fra oneplus mobiler

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om de klarer å lage kun en skjerm, uten integrert smart-TV og høyttalere, med kun fokus på bilde. Sign me up!

River meg i håret at ingen produsenter gjør dette enda. Jeg er ikke interessert i å betale for alt det andre dilldallet. Jeg vil betale for et knakende godt panel og det er det.

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...