Gå til innhold

Mer båndbredde fra Nextgentel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tipper han som sitter igjen i Oslo med mitt NGT abn er fornøyd nå ja.

Jeg angret aldri på valget av NGT som leverandør, og det jeg hadde av spm til support fikk jeg bra svar på (tror det var da NGT dreiv det selv).

 

Uansett så har eg 2000/512 til 70kr mnd, eneste ulempe er at jeg ikke får sette opp server (har ikke tilgang til routeren).

 

NGT: :thumbup:

Lenke til kommentar

Syns de ska lure Delta 3000 opp til 4000 jeg :D

 

Jeg syns ikke det har vært så galt me kundeservice.. syns ikke NGT er _SÅ_ mye værre en alle andre (er vandt til ventemusikk og 10-20 min) .. ringte NGT to ganger for linja gikk ned til Delta 2000 hastighet.. (noe profiler som va lagt inn til å automatisk kjøre på feil dato) , brukte 18 min den ene ganga.. og 33 min den andre ganga .. (det var vel og merke midt på dagen i fem tia .. vedder på at det er da mest folk ringer og .. når de kommer hjem fra jobb )

 

De fiksa det som va feil på 2 min , og alt var greit og hyggelige folk .. så har egentlig ikke noe å utsette.. folk kan ikke forvente at ALLE OG ENHVER ska komme gjennom AKKURAT da de måtte ha et problem .. når det trosalt er 65 000 + kunder ? ..

 

Litt må man leve med.. men .. når det begynner trekke oppi mot 45 min + - 1 time .. da er det for drøyt.. jeg ville sakt MAKS 30 min .. under 10 min er optimalt .. men nå som det går så bra for NGT så har de nok råd til å ta inn noen kundebehandlere til, så det blir nok bedre skal dere se :) Kanskje en dag en kan ringe .. og slippe høre den FÆLE sangen i mer en 1-2 min ? :)

Lenke til kommentar

Dette var jo genialt NGT igjen......

 

Kvifor er det ingen av dei andre levrandørene som fylgjer opp hastighets-økninga. :ermm: Kjipt når ein ikkje kan få NGT. Skulle ønske at det var konkuranse på hastighet og, ikkje berre pris... :(

 

Off topic: Når det gjeld muzak i tlf. KVIFOR ER DET DET?:realmad: Det er DET som gjer det kjipt å sitte å vente i tlf-kø...

 

-Green-

Lenke til kommentar
Det er jo fint at de gjør dette, men det blir jo i praksis som å si at:

 

"OK - Du skal få denne splitter nye bilen med en V6 istedet for den usle 1.2literen, men stopper bilen å funke kan du ikke vente deg hjelp...."

 

...har sagt det før og sier det igjen; de behandler kunder som middagsrester fra i forigår...

Gjør de? Jeg har vært i kontakt med dem to ganger, og selv om det tok tid før de svarte på telefon, løste det seg (den ene gangen hadde jeg bare et generelt spørsmål, den andre gangen hadde jeg klart å knote til ruteren, så det var min feil), og de virket som de var kompetente og klare for å hjelpe.

 

Dessuten:

 

"Etter at vi i forrige uke innførte nye løsninger i kundebetjeningen, ser vi allerede sterk forbedring. Kundene kan nå selv se ventetid på å komme igjennom til kundeservice på våre Internett-sider. Vi regner med at disse investeringene og forbedringene vil få ytterligere merkbar effekt når alle deler av løsningene er satt i drift i løpet av januar, avslutter Ågnes."

 

Du kan faktisk sjekke ventetid selv nå. I skrivende stund står det:

 

"Gjennomsnittlig ventetid pr 17.12.2003 kl. 12:30

 

I går: 5 minutter

I dag: 4 minutter

Siste time: 15 minutter"

 

Så mohseni m.fl. må nok svelge hatten sin nå ja ;)

Lenke til kommentar

Er uten tvil godt fornøyd med NGT som ISP nå ja :) Skifta fra UPC i månedskiftet april/mai i år. Rett etterpå så fikk vi sommertilbudet om å betale 600kr og få 4Mbit i 3 måneder. Så har dem nå også i perioden satt opp min linjehastighet med 50% (fra 1Mbit til 1.5Mbit) ogå :) NGT er utvilsomt den ISPen du velger dersom du vil ha god hastighet og ikke bare lave priser :)

 

Det er noe annet enn UPC det, der ble stort sett hastighetsøkninger fulgt av prisøkninger :\

Lenke til kommentar

Lykkelige tider for de som sitter med Bravo og Charlie. Men dette er andre gangen at vi med høyere klasser ikke blir tilgodesett med høyere hastighet.

Kjedelig....

Ikke det at jeg er misfornøyd med linja mi, men dette blir jo som å se at dine småbrødre får julegaver mens du selv er blitt "for stor for slikt", og dermed må ta til takke med å glede deg over de små.

Øyh; når kommer de etter til oss??

 

*sende mail til NGT*

Lenke til kommentar

Dette begynner jo å bli virkelig bra !

Faktisk så bra at jeg nå har tatt steget over !

Kaster ut avidis kabel-linje på 512/128 (som jeg har vært veldig godt fornøyd med) til fordel for ngt's 1000/384.

Dobling av downstream- og trippling av upstream-hastighet for 49,- ekstra i mnd. lar seg høre !

Gleder meg til januar :love:

Lenke til kommentar

Hatt NGT i over et år nå, og aldri hatt et sekund nedetid eller andre problemer... så responsen hos support kan jeg ikke uttale meg noe om.

 

Leste noe om at man må restarte modemet (hos ITavisen tror jeg). Noen som har testet og sett om farten har økt?

 

Grunnen til at jeg spør er at vi bruker NGT på jobben (og jeg er IT-ansvarlig) og jeg vil helst ikke kutte internetforbindelsen til brukerne mine hvis det ikke er nødvendig.

Lenke til kommentar

Er enig i at kundeservicen til NGT suger. Sendte en mail til de om ay forbindelsen forsvant hele tiden og at jeg måtte dra ut og sette inn igjen strømmen til routeren for å få forbindelsen opp igjen. Tok to (2) uker før jeg fikk svar og da skrev de at de skulle sende ny router i posten. Problemene med routeren var bare denne dagen jeg skrev til de så da måtte jeg ringe til de for å si at jeg ikke skulle ha routeren. Satt 50 minutter i telefonkø for å si "Hei. Kundenummeret mitt er xxxxx og jeg trenger ikke routeren dere skal sende til meg fordi problemene var bare den ene dagen".

 

En annen gang jeg ringte inn måtte jeg vente i 40 minutter. Da var det http://endring.nextgentel.no som hadde fucka opp..

 

Takk gud for at det er sjelden jeg trenger hjelp fra kundeservice.

 

Ser man bort fra kundeservicen har NGT et supert produkt!

 

cbos>sh in wan0

wan0   ADSL Physical Port

       Line Trained

       Data rate     1856 Kbps down;    512 Kbps up

       Line capacity 7616 Kbps down;    768 Kbps up

       SNR Margin      32 dB; previous   32 dB

       Attenuation   42.0 dB; previous 42.0 dB

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...