Gå til innhold

NÅ: iPhone Xs og iPhone Xs Max lansert


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker(!) selvsagt at de brukte like standarder også. Egentlig ingen grunn til noe annet.

 

Jeg bruker ellers min iPad-lader på telefonen også. Jeg har noen av dem også. Lader fort og greit. 

 

Geir :)

Vel, standard er ikke så lett. Ta Qualcomm Quick Charge. Skal andre bruke den så må de jo betale lisens til Qualcomm. Apple sin løsning viser hva som skjer når du bare tar en stor lader (iPad) og lader mobilen med. Selv om den er kraftigere enn en Huawei mobillader, så lader en iPhone med klart mindre batteri en god del tregere likevel.

 

Så en felles standard krever at alle implementerer like kretser ol på selve telefonen i tillegg til å bruke samme kretser, samt lik spenning og strøm. Og det er så godt som umulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal man måtte forsvare at man vil ha det "hippeste og beste"  bare fordi det koster mer enn du selv ville betalt for det? Realiteten, som du kaller det, er at de som har råd til og interesse av å oppgradere til nyeste modell kommer til å gjøre det uavhengig av om de på død og liv trenger det. Det har ingenting med å være dum å gjøre og det gjelder ikke bare mobiltelefoner. Selv har jeg en iPhone 6s Plus som er nesten 4 år gammel, uten en skramme, som fungerer like bra nå som den gjorde når den var ny. Jeg kommer likevel til å kjøpe iPhone XS (evt. Max) i løpet av høsten/vinteren, da jeg vil oppgradere til et bedre kamera, bedre ytelse generelt og det lekre designet i sort og bronse. Jeg kunne selvfølgelig fått dette med en billigere telefon, men hvis jeg først skal kjøpe noe splitter nytt, så skal det være nyeste modell også. Du hadde ikke oppgradert fra PS2 til PS3 etter PS4 kom ut, liksom.

 

En annen ting man må huske på er at mobiltelefonene i dag ikke bare er telefoner, men små datamaskiner. Man har alt på telefonen nå til dags. E-post, kalender, planlegger, kalkulator, betalingsmiddel, billetter, helseinformasjon og målinger, skanner, musikk, kamera, videokamera, lommelykt, spill med tung grafikk, kompass, vater etc. For ikke å tenke på alle mulige apper for hver minste ting man kunne tenke seg, og alt tilbehør man kan koble til via Bluetooth (høreapparater f.eks.) Før måtte man ha en dings for hver og en av disse behovene. Jeg er enig i at Apple sine priser er i det drøyeste laget, men så lager de også produkter av veldig høy kvalitet og holdbarhet.

 

Jeg er ingen Apple fanboy, men man hører jo mye oftere om andre telefoner som slutter å funke, brenner, eksploderer, får virus, hackes osv. enn man gjør med iPhone. Dette kan jo selvfølgelig skje alle merker, men jeg personlig har aldri hatt problemer med mine iPhones. Har hatt 4, 5, 6, 6s Plus. Det eneste jeg kan utsette noe på er at batteriet blir dårlig etter hvert. Jeg liker også iOS mye bedre enn Android, selv om sistnevnte kanskje har flere valgmuligheter.

Er det du som er artikkelforfatteren på dinside kanskje? At en telefon har mange bruksområder er ikke ett argument for å kjøpe seg 16k mobiltelefon.

 

Folk må gjerne kjøpe seg dyr mobiltelefon for min del. Det stopper meg allikevel ikke å påpeke hvilken håpløst prioritering det potensielt for størsteparten av folk, som med all sannsynlighet ville fått mer glede av å bruke de pengene på andre ting og gå for ett rimeligere alternativ. Selv folk som ikke har mye å rutte med kjøper det dyreste og beste og for hva? 

Lenke til kommentar

Hvorfor føler noen at de kan bestemme hva folk bør prioritere å bruke pengene sine på? Jeg tror alle er enig i at det ikke er lurt å kjøpe noe du ikke har råd til, altså ta opp kredittlån for å kjøpe noe eller lignende. Om du har pengene derimot, hvorfor føler folk at de må blande seg i hva du bruker pengene på?

 

Jeg tipper at om du ser på hva en voksen person kjøper så kan du alltid finne noe som er "dårlig prioritering" "bortkastede penger". Jeg ville ikke brukt så mye på en telefon selv, men kan ikke folk få lov å bruke pengene sine som de vil uten at folk skal være så dømmende?

 

Og ironisk at forslaget for bedre pengebruk er hotell i Bali. Som om ikke Bali er overpriset fordi det er et svært kjent sted turister drar. Grunnen til at folk betaler ekstra for å dra til Bali er jo fordi det er bygget opp og gjort veldig til rette for turister. Det er liksom ikke sånn at Bali er eneste stedet i Indonesia med strender. Men det er stedet med flyplass, hoteller, resturanter, mye på engelsk osv. Som de selvfølgelig tar seg godt betalt for. Tror du folk fra Indonesia drar til Bali på ferie om de vil ha standferie i Indonesia?

Endret av Lunaris
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Begynner å få litt avsmak på Apple med denne prisingen.

 

De kunne også LETT bare satt ned prisen på iPhone X, men valgte heller å lage en DRITT-utgave av den så folk heller kjøper Xs.. nei, nå begynner dere å bli for grådige Apple :hm:

Drittutgave???

Tror denne «drittutgaven» kommer til å selge seg ganske bra.

 

Prisene er alt for dyre. Nå sitter jeg her og tviler hva telefon jeg skal velge. Enten XR til 9290.-kr eller XS til 13290.-kr. Lønner seg vel ikke betale 4000.-kr mer... men på andre side vil jeg ikke angre etterpå å ikke ha kjøpt den med dual kamera. :(

Kjøp Iphone X, den er bedre enn Xr for sure.. jeg mener 720p oppløsning i 2018 og det for 10k ??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uuuuansett...

 

Skjønner jeg både har dårlige prioriteringer og overbetaler for produkter etter jeg har lest denne tråden..

Jeg har allikevel bestemt meg for at jeg har lyst å kjøpe xs max.. Om noen andre er i samme båt... Har

dere bestemt dere for hvilken størrelse på lagring? Er det nok med 64GB? Har jo lagring i skyer og laster

ikke ned all verden av apper.. Men når en bruker såpass med penger på en "mobil" er det jo greit at den

ikke blir full... :-)

Må vel innom elektrosjappa og hente en i morra(hvis den dukker opp da)

Lenke til kommentar

Uuuuansett...

 

Skjønner jeg både har dårlige prioriteringer og overbetaler for produkter etter jeg har lest denne tråden..

Jeg har allikevel bestemt meg for at jeg har lyst å kjøpe xs max.. Om noen andre er i samme båt... Har

dere bestemt dere for hvilken størrelse på lagring? Er det nok med 64GB? Har jo lagring i skyer og laster

ikke ned all verden av apper.. Men når en bruker såpass med penger på en "mobil" er det jo greit at den

ikke blir full... :-)

Må vel innom elektrosjappa og hente en i morra(hvis den dukker opp da)

Ikke se på hva som skrives her og tenk at det er dårlig prioritering eller overbetaler. Det er du som kjenner dine egne prioriteringer og egen økonomi. Så ingen her på forumet kan vite hva som er bra eller dårlig for deg. Generelt en del som bare er negative til Apple uansett hva de lanserer uansett pris. Forumet her er langt ifra noen riktig fremstilling av hva folk flest synes.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...