Gå til innhold

Rush Oslo


M.B.2

Anbefalte innlegg

Hei alle

 

Tenker å flytte til Oslo-vest, men vil gjerne høre om trafikksituasjonen først, da jeg jobber utenfor Drammen. 

  1. Er det rush ut av byen kl 7 på morgenen?
  2. Er det rush inn mot Oslo kl 15:30 på ettermiddagene?
  3. Får man rabatt ved forskuddsbetaling i bommen/e?

 

PS: Offentlig transport til og fra jobb er utelukket pga tilbudet kollektivt er for dårlig.

 

Takk for alle svar.

 

\Magnus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel vesentlig mindre kø om du kjører mot rushet. I.e fra oslo om morgenen. Innover mot drammen kan det nok hende du møter noe kø igjen (kanskje). Litt avhengig av hvor du vil bo kan det være en del kø i bydelen. Særlig røa og smestadkrysset kan bli tett, og der må du gjennom om boligen er nord for sørkedalsveien.

 

Det er 10% rabatt om du har bombrikke. Det blir 20% senere. Fra oslo vest er det imidlertid bare bærumsringen du må igjennom. Osloringen ligger ved ullevål/majorstua/skøyen Det blir uendret med de nye bomstasjonene. (Så de som bor i oslo vest drar gjerne heller til sandvika enn til oslo sentrum om man skal ha noe som ikke finnes lokalt)

 

Får jeg spørre hvorfor kollektiv er for dårlig? Min far jobber på Skøyen og tar daglig tog en times tid grytidlig på morgenen.

Skøyen er på en togstasjon. Ikke sikkert at TS har like gunstige forhold. Mestparten av oslo vest er også ganske langt unna tog

Endret av sverreb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...