Gå til innhold

Get nå med 1Gbps


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://www.get.no/v3/bredb%C3%A5nd/bredb%C3%A5nd-uten-tv

Kan man ikke bestille 1 gigabit hvis man kun er bredbånd kunde? Skuffende? Uansett billig pris for å være Get hadde fryktet 1500 kr var mere riktig pris. Koster vel mere å tilby 1 gigabit.

 

En annen ting som er litt rart,

500 Mbps ned
25 Mbps opp

Klarer det meste
Ink. HBO

 

Antar get frykter problemer med opplastinghastighet, siden før var den 50 mbit.

 

noen som har 1 gigabit som kan ta speedtest? For å se om 1 gigabit et mulig på trådløs og kabel?

 

Edit les: Tydligvis er modemet docsis 3.0 ikke 3.1 så kunder i dag får neppe over 800 mbit nedlastinghastighet men er jo bedre en 500 mbit.

TRÅDLØST MODEM

 

Kr 0,- veil. kr 699,-
Med dette modemet kan du få trådløs hastighet opptil 500 Mbps og kablet opptil 1 Gbps!

Modemet kan levere inntil 1 Gbps nedlastingshastighet og 200 Mbps opplastingshastighet via nettverkskabel. Modemet er klart til bruk og kobles enkelt opp. Med fire tilgjengelige porter kan du koble inntil fire PC-er/spillmaskiner e.l. med kabel, eller ubegrenset trådløse tilkoblinger. Modemet støtter 1 telefonlinje, og det betyr færre bokser og kabler!

Modemet kobles enkelt opp og henter alltid siste programvare ved førstegangsoppkobling, når tilgjengelig. Du finner nødvendig info til det trådløse nettet (SSID -Trådløst nett og sikkerhetsnøkkel) på klistremerket på siden av modemet.

Teknisk info:

Kan noen bekrefte om det er http://www.sagemcom.com/broadband/gateways/docsis-gateways/

som er levrandøren?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det er vel fortsatt slik at man kan betale litt ekstra for å få symmetrisk kapasitet?

I allefall  om man er rett på fiber nettet

Get tilbyr ikke symmetriske hastigheter fordi de ikke bruke fiber, men heller coax-kabler sammen med docsisprotokoller. Det ser også ut som at de har fjernet at man kan betale for ekstra opplastningshastighet. 

 

https://www.get.no/v3/bredb%C3%A5nd/bredb%C3%A5nd-uten-tv

Kan man ikke bestille 1 gigabit hvis man kun er bredbånd kunde? Skuffende? Uansett billig pris for å være Get hadde fryktet 1500 kr var mere riktig pris. Koster vel mere å tilby 1 gigabit.

 

En annen ting som er litt rart,

500 Mbps ned
25 Mbps opp

Klarer det meste

Ink. HBO

 

Antar get frykter problemer med opplastinghastighet, siden før var den 50 mbit.

 

noen som har 1 gigabit som kan ta speedtest? For å se om 1 gigabit et mulig på trådløs og kabel?

 

Edit les: Tydligvis er modemet docsis 3.0 ikke 3.1 så kunder i dag får neppe over 800 mbit nedlastinghastighet men er jo bedre en 500 mbit.

TRÅDLØST MODEM

 

Kan noen bekrefte om det er http://www.sagemcom.com/broadband/gateways/docsis-gateways/

som er levrandøren?

Get har oppdatert nettsiden slik at 1 gbps vises i oversikten på hastigheter som kun tilbys internettkunder. 

Det å teste hastighet trådløst har mange feilkilder så det kan fullt være mulig et Get leverer oppgitt hastighet, men at utstyret man har ikke støtter den hastigheten. 

Lenke til kommentar

https://www.get.no/v3/bredb%C3%A5nd/tilleggstjenester

Man kan velge ekstra opplastinghastighet der?

 

Syns det er morsomt:

https://bedrift.get.no/#broadband

200\20 eller 100 mbit det høyeste som tilbyr bedrifter?

Syns det er rart hvis get ikke har fiber til borettslag kunder. Muligens hastigheten kommer opp på minside istedenfor?

 

Altibox er dyrere en Get på 1 gigabit.

Man slipper unna med 1299,– hos get men altibox tar de 1529 kr.

Så vidt jeg vet er samme pris for fiber men ferreste har fiber hos get\canaldigital privatkunder.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Get tilbyr ikke symmetriske hastigheter fordi de ikke bruke fiber, men heller coax-kabler sammen med docsisprotokoller. Det ser også ut som at de har fjernet at man kan betale for ekstra opplastningshastighet. 

 

 

Jeg har iallefall ekstra opplasting fra Get, 39/mnd. Fortsatt ikke helt symmetrisk, men langt bedre enn standard

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei! 

 

Jeg har oppgradert til XXXL og vil dele min erfaring: 

 

Etter oppgradering har vi i skrivende stund rundt ~940 ned og 50 opp. 

Det virker som den er låst på denne opplastingen. Sender nøyaktig speedtest senere idag! 

 

Vi oppgraderte hastigheten for en 3 uker siden og i den perioden har vi klaget på at det er så lav opplasting siden det skal være synkront. 

Get har gjort følgende i denne perioden: 

 

- Sendt 2 teknikere som har sagt at det er Get sitt problem. 

- Sendt nytt modem av typen Inteno EG400 som siste tekniker koblet opp. 

- Sendt saken videre 4 ganger. Hver gang til en ny avdeling internt. 

- Kreditert faktura for bredbånd 1000/1000. 

 

Get sier hele veien at neida, du er konfiguert for 1000/1000 og det skal være synkront. Hastigheten derimot tilsvarer det samme som de skriver på siden sin 1000/50, mens produktet på MinSide er 1000/1000. Har tatt vare på alle chatlogger fra kontakt med Get Kundeservice. 

 

Avventer videre nytt svar på eskalert sak og vil oppdatere denne posten så snart det foreligger. 

Endret av sc4nd4l
Lenke til kommentar

Hva er den store fordelen med å ha 1 Gbps internett abonnement egentlig? Jeg forstår det åpenbare med at man lynraskt kan få til en og annen ting. Men, vil man ha en særlig stor utnyttelse av dette? Er det noen som kan redegjøre for hvordan de får brukt denne abonnementstypen ordentlig uten for mye dødtidsbruk? :)

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Hva er den store fordelen med å ha 1 Gbps internett abonnement egentlig? Jeg forstår det åpenbare med at man lynraskt kan få til en og annen ting. Men, vil man ha en særlig stor utnyttelse av dette? Er det noen som kan redegjøre for hvordan de får brukt denne abonnementstypen ordentlig uten for mye dødtidsbruk? :)

 

Den store fordelen med å ha 1Gbit internettlinje er at du har 1Gbit internettlinje. Det er stort sett ingenting du kan gjøre på en slik linje kontra en på f.eks 500/500 Mbit, men det går jo da dobbelt så fort. Det er ikke mye mer å redegjøre for. For min egen del makser jeg 1Gbit-linjen min mange ganger i døgnet.

Lenke til kommentar

Den store fordelen med å ha 1Gbit internettlinje er at du har 1Gbit internettlinje. Det er stort sett ingenting du kan gjøre på en slik linje kontra en på f.eks 500/500 Mbit, men det går jo da dobbelt så fort. Det er ikke mye mer å redegjøre for. For min egen del makser jeg 1Gbit-linjen min mange ganger i døgnet.

 

Noe som du er interessert i å fortelle om hvordan man får til, altså å makse linjen flere ganger i døgnet? Jeg er bare nysgjerrig på hva slags nettvaner som ihvertfall et stykke på veien delvis rettferdiggjør denne linjehastigheten på 1 Gbps. Selvsagt så må man vel regne med noen dødperioder hvor man ikke har glede av den voldsomme farten, men akkurat det er likt på alle hastigheter man abonnerer på. Med unntak av at innbetalt abonnement selvsagt er høyere på 1 Gbps. Det er sikkert litt på komforten med at man kan makse den om man har lyst, når som helst. Så er det verdt prisen?

 

Bidrar den 1 Gbps-en til at du enten tjener mer reelle penger, eller at det er såpass verdt "investeringen" på andre ikke pengemålbare goder som det gir tilbake å ha denne tjenesten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bidrar den 1 Gbps-en til at du enten tjener mer reelle penger, eller at det er såpass verdt "investeringen" på andre ikke pengemålbare goder som det gir tilbake å ha denne tjenesten?

https://www.get.no/v3/bredb%C3%A5nd/v%C3%A5re-hastigheter

1 gigabit koster 1000 kr måned for privatkunder og sikkert 800-700 kr for borettslag kunder.

Husk 500 mbit kostet det samme før så det er dårlig argument, jeg bytter gjerne 1 gigabit mot 500 mbit.

Folk må gjerne mene prisene er overpriset det er helt greit men forstår folk vil ha hastighet når de har først ruter og pc som takler 10 gigabit.

 

Men jeg er enig med folk som syns get\canaldigital er useriøse som ikke vil tilby 1 gigabit uten linjeleie. 1000 kr er mye for 1 gigabit coax linje.

 

Jeg vil stille spørsmålstegn på de som kjøper iphone XR eller Samsung note 9 om det er verdt pengene.

Fleste vil si nei men noen mener disse er verdt prisene.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg har 40/40 Mbps fra Altibox (uten TV-abonnement og ei heller IP-telefoni abon.). Funker til det meste (har Netflix i FullHD abonnement).

 

Det jeg lurer på er hvordan folk får utnyttet den ekstra hastigheten sin. Folk må gjerne få overbetale for å kunne hurtignedlaste / opplaste noe. Men hva er bruksscenarioene som virkelig forsvarer 1 Gbps eller 500 Mbps for den saks skyld?

 

Jeg har forståelse for at noe over 40/40 Mbps kan ha litt for seg til enkelte typer bruk. Sikkert derfor noen velger et hakk eller to-tre høyere enn hva jeg har gått for (ÅGERPRIS-BETALERE ER VI ALLE I DETTE LANDET UANSETT PRODUKTVALG). Men jeg har tross alt gått ned i fra ca. 9 ms for ping til 6 ms for ping uten ha gjort noe som helst utstyrsendring (den må det være Altibox som har stått for):

 

Hastighetstest om morgen (andre tider på døgnet kan oppleves tregere):

 

post-30484-0-32277600-1542091610_thumb.jpgpost-30484-0-94596500-1542091617_thumb.jpgpost-30484-0-11506600-1542091623_thumb.jpg

 

Jeg bor ikke i tjukkeste sentrum heller for den saks skyld (Innbyggertallet er lavere enn i en by). Likevel god ping.

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Noe som du er interessert i å fortelle om hvordan man får til, altså å makse linjen flere ganger i døgnet? Jeg er bare nysgjerrig på hva slags nettvaner som ihvertfall et stykke på veien delvis rettferdiggjør denne linjehastigheten på 1 Gbps. Selvsagt så må man vel regne med noen dødperioder hvor man ikke har glede av den voldsomme farten, men akkurat det er likt på alle hastigheter man abonnerer på. Med unntak av at innbetalt abonnement selvsagt er høyere på 1 Gbps. Det er sikkert litt på komforten med at man kan makse den om man har lyst, når som helst. Så er det verdt prisen?

 

Bidrar den 1 Gbps-en til at du enten tjener mer reelle penger, eller at det er såpass verdt "investeringen" på andre ikke pengemålbare goder som det gir tilbake å ha denne tjenesten?

 

Mange måter man kan utnytte en 1Gbit-linje på. For eget vedkommende er det tjenestene jeg hoster hjemmefra samt backup som bruker mest. Det har ingenting med å tjene penger å gjøre for min del. Jeg betaler 799,- for linje + tv hvorav arbeidsgiver dekker 500, så jeg synes ikke det er så ille.

Lenke til kommentar

Mange måter man kan utnytte en 1Gbit-linje på. For eget vedkommende er det tjenestene jeg hoster hjemmefra samt backup som bruker mest. Det har ingenting med å tjene penger å gjøre for min del. Jeg betaler 799,- for linje + tv hvorav arbeidsgiver dekker 500, så jeg synes ikke det er så ille.

 

Hvordan stiller det seg, for har sosialistene fått til at du må skatte for den fordelen? ;)

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Ja, det er beskatning så vidt jeg husker, samme som at jeg må skatte av at arbeidsgiver dekker mobilabonnementet mitt.

Endret av Sletttet+98134
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...