Gå til innhold

TEST: Apple MacBook Pro 15 (2018)


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

En "Pro"-modell uten F-taster og uten en eneste USB A-port må ha fått feil navn,

mange forskjellige yrker der ute, ikke alle av dem trenger f-taster eller usb-a.

 

Når det er sagt synes jeg de nye macbookene med flatt tastatur og manglende funksjonsad er helt uinteressante. Jeg håper for Apples skyld at de innser at det er feilgrep og går tilbake til de gamle tastaturene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff... hastverksprodukt :-(. Om du ser den oppdaterte "review'en" til Dave Lee så virker det nesten som om han har blitt kjøpt og betalt "While it still won't quite reach the base clock speed you paid for, I am ok with it!". Vel, vi er vel alle glad i at en ikke får alt en betalte for, eller?. Linus sin review er så utrolig mye bedre enn både Tek.no og Dave at jeg ikke ser poenget med noen av de andre. Tek.no sine reviews har i det siste hatt preget av hastverksarbeide, men det er kanskje fordi jeg forventet samme høye kvalitet som før. Vel, MacBook Pro ser fantastisk pen ut, liker tastaturet, skjønner ikke poenget med touch bar. Og touchpad'en er fremdeles konge, men for en pris.. holy crap. At den får 8/10 får så være (jeg ville kanskje sett mer på 7/10, men smak og behag)..

Lenke til kommentar

Det ble vist fikset på via en oppdatering, men kjøleløsningen er uansett for dårlig. Om det akkurat går bra i dag, så tenk om noen år og hva litt støv i kjølesystem gjør med temperaturene.

 

Dem fikset det ved å nesten deaktivere Throtteling, så dem tillater CPU å kjøre på 97grader (max er 100)

Neppe spesielt bra for prosessoren..

 

Og i windows vil den throttle som før og man vil få dårligere ytelse enn fjorårets modell.

 

Sjekk videoen til Linus Tech Tips.

Lenke til kommentar

En "Pro"-modell uten F-taster og uten en eneste USB A-port må ha fått feil navn,

Man skulle tro at profesjonelle bruker programmene de jobber med såpass mye at de har lært seg tastekombinasjonene og foretrekker å ikke måtte se ned på tastaturet når de arbeider, likevel har Apple erstattet fysiske knapper med et touch-basert grensesnitt slik at man er avhengig av å se på tastaturet for å ikke trykke feil.

 

Mangelen på USB type A-porter er levelig ettersom det bare trengs en adapter i sekken/veska, det er magsafe-porten som er det virkelige tapet.

Lenke til kommentar

Hvor mye brukt er disse funksjonstastene i "profesjonelle" programmer i utgangspunktet da?

Jeg kan gi deg noen jeg bruker av og til i Word:

F5 for søk/erstatt

F12 for "Lagre Som..."

Shift+F3 for å endre til store/små bokstaver

 

Excel har også F9 som jeg tipper er rimelig nyttig om man jobber med større regneark.

Videre regner jeg med at du bruker Escape og F5 fra tid til annen?

F6 flytter markøren til URL-feltet i browseren din

 

Selvfølgelig kan man bruke musepekeren til å finne disse snarveiene, men det tar jo 10 ganger så lang tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mye brukt er disse funksjonstastene i "profesjonelle" programmer i utgangspunktet da?

Tror ikke det finnes noen programvare ment å brukes i en profesjonell setting (og få nok for hjemmebruk) som IKKE bruker dem, for å si det sånn, selv om amatørbrukerne sjelden gidder å sette seg inn dem. Vet du hva du holder på med, er det sjelden du skal måtte bruke musa i de fem mest brukte programmene du på jobb - de dagligdagse operasjonene skal kunne løses med tastatur. Det er også bra med tanke på senebetennelser osv. Bruker man musa ofte mens du jobber, er det vanligvis noe galt enten med brukeren eller programmet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...