Gå til innhold

Athlon T-Bird 1,4 Ghz m/ GlobalWin 1,5Ghz vifte - Hva kan je


Anbefalte innlegg

Har en Athlon T-Bird 1,4 Ghz m/ GlobalWin 1,5Ghz vifte. Jeg vet at det er risikabelt å klokke den noe med en svak kjøler, men vifta er støysvak (4800RPM) og jeg har egentlig ikke lyst til å bytte den ut.

Er egentlig en grønnskolling i overklokkingsverdenen, så svar nogenlunde enkelt hvis du kan forære meg noen tips.

 

- Hvis jeg må kjøpe en raskere vifte, hva bør jeg kjøpe for å kunne overklokke til noe særlig forskjell?

 

Setter pris på alle råd og tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk H_Bozz!

Vet du hvor jeg får det? (Billigst, hvis flere steder.)

 

Nostradamus:

Dette var en annen ting jeg lurte på. Jeg bruker nemlig PC-Alert fra MSI som fulgte med K7T Turbo hovedkortet mitt. Den viser temperaturer som jeg synes virker alt for høye: CPU - 60 C & Chassis - 37 C. Dette kan skyldes at PC'en står litt trangt til, og dermed har litt lite luftgjennomstrømming.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-04 10:00, Ramboy skrev:

......

PC-Alert fra MSI som fulgte med K7T Turbo hovedkortet mitt. Den viser temperaturer som jeg synes virker alt for høye: CPU - 60 C & Chassis - 37 C. Dette kan skyldes at PC'en står litt trangt til, og dermed har litt lite luftgjennomstrømming.



 

Disse temperaturene skal du ikke se bort ifra at stemmer. Temperaturmåleren på disse hovedkortene er faktsik meget bra, og jeg har sjekket flere av disse hovedkortene med en ekstern måler.

 

Poenget er at temperaturen din allerede er i høyeste laget, og at du derfor ikke bør overklokke med den viften du allerede har montert. jeg vil anbefale deg å skaffe en Alpha PAL 8045 slik som det ble foreslått. Dette er en bra vifte, og passer på ditt hovedkrot. Du får kjøpt den på microplex.

 

Før du begynner overklokkingen er det uansett en fordel å sørge for at det er luftsirkulasjon i kabinettet. Sett inn en kabinettvifte, disse koster ikke så fryktelig mye, og er enkle og montere. Det du trenger en en 80x80x25mm vifte.

Lenke til kommentar

Tusen takk!

Jeg tror jeg har fått meg en viss idè om hva jeg trenger. Likevel er det noen ting jeg fortsatt lurer på:

 

[*]Jeg har et AOpen HQ45 kabinett. Er dette greit for case-viften du nevnte og dimensjonene?

[*]Må jeg skaffe skruer til Alpha PAL 8045? Har ikke vært borti slike kjølere før skjønner du.

[*]En slik Rheostat, hvordan fungerer den? Er den enkel og montere?

 

Jeg har også sett på Thermaltake "Silent Viking". Er den og anbefale? Jeg har nemlig et sekundær-formål med bytting av kjøler; støysenking (om mulig).

 

Planlegger Case80mm 39 CFM eller Zalman 80mm Silent fan som case-vifte. Tips?

 

Setter pris på alle råd noen kan komme med.

Lenke til kommentar

Jeg kan bare fortelle om mine erfaringer med Alpha Pal 8045... (jeg bestilte den pakken fra microplex)

 

- skruer følger med

- rheostaten er latterlig enkel å installere... bare å plugge inn en ledning

- alphaen er meget stillegående hvis du skrur på rheostaten til lav hastighet...

 

Hvordan silet viking og andre kjølere fungerer vet jeg ikke. Alphaen er jo litt dyr, men jeg vet den fungerer!

Lenke til kommentar

Silent Viking er meget stillegående ca 2000 o/min. Men Festeanordningen er pinglete til en så stor kjøleribbe å være. Kjøper du den, bør du stramme bøylen som festes til socket'en.

 

En kamerat holdt en T-bird 1400 på ca 55C, ved 27C i kabinettet. Med Silent Viking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...