Gå til innhold

Oslo Universitetssykehus vil frakte blodprøver og livsviktig biologisk materiale med droner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville vel vært vel så bekymret for at folk begynner å skyte dem ned enten for ren moro, eller fordi de føler seg overvåket, eller ren og skjer sabotasje. Jeg ville iallefall ikke vært spesielt fornøyd over å ha en "dronekorridor" et par hundre fot over huset mitt.

Lenke til kommentar

Ville vel vært vel så bekymret for at folk begynner å skyte dem ned enten for ren moro, eller fordi de føler seg overvåket, eller ren og skjer sabotasje. Jeg ville iallefall ikke vært spesielt fornøyd over å ha en "dronekorridor" et par hundre fot over huset mitt.

Ja for vi vet jo alle at det er et reelt problem at folk som bor rett under luftkorridorene til og fra Gardermoen ofte skyter ned passasjerfly..
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja for vi vet jo alle at det er et reelt problem at folk som bor rett under luftkorridorene til og fra Gardermoen ofte skyter ned passasjerfly..

 

Her hvor jeg bor har faktisk dette vært et reelt problem, ikke skyting riktignok, men blending av piloter med laser. Og da er det altså folk som vet at det sitter mennesker inne i flyet som kan dø, men allikevel gjør det. At disse samme type folka finner frem riflen mot et ubemannet kjøretøy ville ikke overraske meg. Disse dronene kan dessuten ende opp med å fly betydelig lavere enn passasjerfly idag, og i et betydelig større antall.

 

"83 piloter blendet av laser"

https://www.rb.no/lokale-nyheter/83-piloter-blendet-av-laser/s/1-95-6435966 

 

 

Edit 17:01: Lagt inn overskrift på artikkel i lenken. 

Endret av Tor C
Lenke til kommentar

Det høres *litt* ut som du konstruerer en forsvarstale i tilfelle du selv skulle bli tatt for å skyte på droner. ;)

 

 

Jeg har selv noen 'droner' (egentlig fjernstyrte quadkoptere siden de ikke har noen for for autonomi innebygget) og de er uhørlige utendørs på bare noen få meter. Disse dronene her vil nok bli større men i 200 fots høyde er det tvilsomt at du kommer til å høre noe som helst til dem med mindre det er *veldig* stille der du bor.

 

 

Dessuten er det drittvanskelig å skyte ned en drone i 200 fots høyde med ei rifle. Du blir sannsynligvis hentet av politiet (som har blitt varslet av misfornøyde naboer) lenge før du treffer noe som helst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...