Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

På tur med hennes barn


Anbefalte innlegg

Når man velger å stifte familie med noen, i og for seg uansett om det er dine, mine eller våre barn, er det naturlig med en eller annen omfordeling når man drar på ferie med hele hurven. TS betaler noe og samboeren/konen betaler noe annet. Jeg synes TS er på grensen til å være smålig når han setter seg på bakbena når det betaling av ferien. Dette er noe han burde ha tenkt over før han ble samboer.

 

Men da må du jo spørre om det er tilfellet her. For det TS beskriver ser for meg ut som om dette er noe som gjentar seg. Det er han som er forventet å betale. Og jeg leser videre din kommentar til å være "mannen betaler".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og jeg leser videre din kommentar til å være "mannen betaler".

 

Da må du nok lese på nytt. Som jeg skriver i dette innlegget er det naturlig at de genetiske foreldrene tar seg av en del utgifter tilknyttet barnet (skole, barnehage, AKS og lignende) og at foreldrene med sine nye partnere har en eller annen fordeling av andre utgifter seg imellom, herunder ferier. Hvis det er en forventning om at den ene part i et forhold skal betale absolutt alle utgiftene er det noe galt et eller annet sted.

Lenke til kommentar

At de velger å dra på ferie er da vitterlig ikke barnefars problem. Jeg hadde aldri i verden betalt penger for at eksen min skulle flotte seg på all inclusive på Mallorca.

 

Forsåvidt synes jeg ikke det spiller noen rolle om det er mine eller dine barn. Dere drar på ferie sammen som en familie, da blir dere enige om hvilken ferie dere vil ha, hva budsjettet er og hvordan det skal fordeles. Jeg antar at du hadde synes all inclusive hadde vært bortkastede penger om det var dine egne kresne barn også. Fokuser heller på det at det er bortkastet enn at det er ikke-dine-barn-bortkastet. Hvorfor skal forresten du betale for en ferie hun ville dra på?

 

La det være sagt, min erfaring er at vanlig all inclusive lønner seg med kresne barn. Mat må man jo kjøpe, uansett om de ender med å spise to biter av maten på tallerken. Kan ikke skjønne at det skal koste 500kr dagen. Er du sikker på at det er riktig? Kanskje det er halv pris for barn? Det høres helt hinsides dyrt ut selv for voksne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...