Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ny forsikring, fikk aldri avtale vilkår


Okdokk

Anbefalte innlegg

Da har jeg et nytt spørsmål til dere...

 

Fikk tilbud på bilforsikring, dette var litt rimeligere enn det jeg hadde fra før og med en annen forsikring sammen med dette, så tenkte at dette hørtes ut som en ganske god deal.

 

Etter at forsikringen var aktiv og og jeg hadde tilgang til "Min side" på nettsiden deres så fant jeg avtalevilkårene, viser seg at vilkårene er langt dårligere enn det jeg fikk inntrykk av når forsikringsrådgiveren ringte meg.

 

Som sagt, jeg ha ikke fått vilkårdokumentet under opprinelig samtale, er avtalen bindene i slike tilfeller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble du spurt om tillatelse til at samtalen blir tatt opp? Be i så fall om å få opptaket utlevert med GDPR som begrunnelse. Videre er det nok markedsføringsloven som regulerer dette. Helt generelt er det forbudt å levere et dårligere produkt/tjeneste enn det som markedsføres (her muntlig). Hvis du ikke får opptaket så vil det bli ord mot ord hva som egentlig er markedsført. Forbrukerombudet er rette klageorgan for villedende markedsføring.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg har selv forsøkt å sammenligne vilkår i forsikringer og registrerer at det kan være veldig vanskelig å finne vilkårene før du allerede er kunde. Det virker som de spekulerer i å gjøre det vanskelig å ta et valg basert på noe mer enn reklameteksten, der de presenterer nøye utvalgt informasjon som setter de i et godt lys.

 

Beklager, det var en liten digresjon. Du skal selvsagt ikke måtte akseptere en avtale uten å vite innholdet i den på forhånd. 

Endret av Vegard#
Lenke til kommentar

Beklager, det var en liten digresjon. Du skal selvsagt ikke måtte akseptere en avtale uten å vite innholdet i den på forhånd.

Hvis man gjør det klart at man ikke signerer noe før vilkårene foreligger pleier selgerne å ha en ganske god evne til å hoste opp.

Men med det sagt, så har man altså 14 dagers angrefrist på telefonsalg også. Det er i slike sammenhenger man burde bruke den om man er missfornøyd.

Lenke til kommentar

Gikk med på avtalen, da det under tidspunktet hørtes ut som en ganske god deal, men etter at jeg las igjennom vilkårene så viste det seg at bonustap ved 70 eller lavere utgjorde 30% poeng. Da de fleste har per i dag 10, så var dette en fullstendig feil avtale.

 

Har allerede gått med på en ny avtale hos et annet forsikrsingsbyrå, bare tenker at om jeg skal være uheldigfrem til opsigelsen er tredt i kraft, så kan dette svi hardt på lommeboka.

 

Var ikke før lenge etter at jeg gikk med på avtalen at jeg begynte å tenke at jeg aldri fikk vilkårene, ikke nevnt i telefon eller mail.

Regner med at angrefristen gjelder fra dagen jeg takket ja til avtalen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...