Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Samboer er lat og rydder ikke etter seg. Når er det nok?


Anbefalte innlegg

Vet du hva navlebeskuende betyr?

 

Dersom noen andre, uansett hvor i verden de kommer fra, kan gjøre jobben billigere, så fortjener du ikke din lønn. Så enkelt ser jeg på det. Norske lønninger er kunstig høye, fordi vi murer oss inne. Vi elsker klasseforskjeller, fordi vi er overklassen, og vi er livredde for endringer i konsentrasjonen av rikdom.

 

Der er neppe noe land i Verden med mindre klasseforskjeller enn Norge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Harley Quinn

Jeg har selv dystymi, men hadde blitt gal av å bo i et slikt hus. Jeg selv skjønner faktisk ikke at det er så jævla vanskelig å legge klærne i skittentøyskurven, legge bestikk og tallerkener i oppvaskmaskinen og ikke på benken rett over. Jeg har selv sagt rett ut at jeg er drit lei av å være en mamma, ikke en kjæreste! Jeg håper virkelig at det er normalt at godt voksne mennesker må få beskjed om å gjøre hver minste lille ting. Joa, jeg kan rydde opp klærne, jeg kan sette inn i oppvaskmaskinen, jeg kan betale regningene og jeg kan støvsuge, tørkjestøv og vaske gulvet hver jævla gang.

 

Men dessverre blir det jo da mer gjentagende at jeg er en mamma, når jeg bruker størstedelen av dagen min på å rydde, vaske og ha huset i ok stand (for jeg har ikke støv på hjernen, jeg har trossalt husdyr), så er det søvn og hvile som står på lista når jeg først er ferdig, ikke andre kjæresteting. Jeg er sikkert dritsær og streng nå, men jeg skjønner bare ikke at det er mulig. Møkkete glass trenger da ikke stå på bordet når man får gjester, og søler man så tørker man da opp etter seg selv!

Lenke til kommentar

Vet du hva navlebeskuende betyr?

 

Dersom noen andre, uansett hvor i verden de kommer fra, kan gjøre jobben billigere, så fortjener du ikke din lønn. Så enkelt ser jeg på det. Norske lønninger er kunstig høye, fordi vi murer oss inne. Vi elsker klasseforskjeller, fordi vi er overklassen, og vi er livredde for endringer i konsentrasjonen av rikdom.

 

....og slik snakker en privilegert egoist. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...