Stewie2K Skrevet 26. juli 2018 Skrevet 26. juli 2018 Noen her som vet om det går an å f.eks. bytte ut tysk I+II på vitnemålet med f.eks. spansk I? Må jeg evt. også ta spansk II isåfall i tillegg til spansk I, eller holder det å bare ta spansk II eller spansk I? Jeg hadde forresten ikke språk på ungdomsskolen.
herbiwere Skrevet 27. juli 2018 Skrevet 27. juli 2018 (endret) Normalt skal det være mulig å bytte, men da må du ha både I og II når du ikke hadde I på ungdomskolen, mener jeg det var? Du kan også ha flere språk på vitnemålet, men alt dette er det kun den enkelte vgs/fylke som avgjør om de kan/vil, for dette må være i samsvar med godkjent timeantall i det faget, det totale for ditt linjevalg, og alle de andre merkelige reglene rundt det der. TL;DR: Anbefaler at du tar en tlf med utdanningsavdelingen i fylket, evt ditt lokale vgs for dette. Du finner alle reglene for føring av vitnemål her: https://www.udir.no/eksamen-og-prover/dokumentasjon/vitnemal-og-kompetansebevis/foring-vitnemal-kompetansebevis-vgs/ EDIT: 7.7 og 7.8 forteller litt om hva som gjelder. Endret 27. juli 2018 av herbiwere
Stewie2K Skrevet 27. juli 2018 Forfatter Skrevet 27. juli 2018 Normalt skal det være mulig å bytte, men da må du ha både I og II når du ikke hadde I på ungdomskolen, mener jeg det var? Du kan også ha flere språk på vitnemålet, men alt dette er det kun den enkelte vgs/fylke som avgjør om de kan/vil, for dette må være i samsvar med godkjent timeantall i det faget, det totale for ditt linjevalg, og alle de andre merkelige reglene rundt det der. TL;DR: Anbefaler at du tar en tlf med utdanningsavdelingen i fylket, evt ditt lokale vgs for dette. Du finner alle reglene for føring av vitnemål her: https://www.udir.no/eksamen-og-prover/dokumentasjon/vitnemal-og-kompetansebevis/foring-vitnemal-kompetansebevis-vgs/ EDIT: 7.7 og 7.8 forteller litt om hva som gjelder. Tenkte jeg slapp å ta et nytt I+II språk med tanke på at jeg allerede hadde I+II på vgs, slik at det på en måte gjorde opp for det jeg ikke hadde på ungdomsskolen hvis du skjønner hva jeg mener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå