Gå til innhold

Oppgradering fra 2.0, neste steg i hjemmekinoutbygging


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sony STR DN1080 har ikke pre-out - du sitter med den effekt receiveren har, som er rundt 2x100W i stereo og 5x70W i 5.1:

 

https://www.soundandvision.com/content/sony-str-dn1080-av-receiver-review-test-bench

 

Denon AVR-X3400/3500 leverer en del mer: 20-30% mer og har pre out:

 

https://www.soundandvision.com/content/denon-avr-x3400h-av-receiver-review-test-bench

 

 

Ja, jeg blingset... Var 2 pre out subwoofer..

 

 

Tror du den Sony holder til trådstarters Klipsch?

 

Jeg hadde valgt Denon eller Yamaha selv avghengig av hva som er mest tilgjengelig. Men jeg huker jo på Pre out da..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Hvis yamaha blir det evt A870, DN1080 slår 5 og 6-serien til yamaha i tester. Usikker på DN1080 mot A870.

 

Er jo greit med mulighet til preout. Denon x3500 er bare litt lang vent, i tillegg er den jo dobbel så dyr som 1080 og 1500,- mer enn a870.

 

Jeg vil nå si at du får det du betaler for.. En AV receiver gjør mye mer idag, enn de gjorde på 2000 tallet... Og nyere HDMI kontakter, wifi, Spotify, diverse andre apper og blåtann osv koster, men det er praktisk også...

 

Elkjøp er helt forferdelige med garantien, jeg vet ikke om de har blitt bedre men jeg tviler.

 

Min Sony bluray måtte byttes, mandagsvare, og da var jeg glad jeg ikke hadde handlet på Elgiganten som de heter her i Sverige.

Ikke er de gode på priser heller, Solberg Hifi slo de begge gangene med 4 til hele 6000! på Yamaha.

 

Du skal heller handle på Surround,no, eller Komplett osv. Klubben er greie i butikk. Bruk butikker med god service..... Bare min erfaring, ofte har de bedre priser også.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Hvis yamaha blir det evt A870, DN1080 slår 5 og 6-serien til yamaha i tester. Usikker på DN1080 mot A870.

 

Er jo greit med mulighet til preout. Denon x3500 er bare litt lang vent, i tillegg er den jo dobbel så dyr som 1080 og 1500,- mer enn a870.

 

A foran modellnummeret står for Advantage - som betyr en del mer påkostede komponenter i receivere (i forhold til V-modellene) hos Yamaha, ikke nødvendigvis mer effekt.

 

Jeg synes du skal prøve Sonyen - kan godt være full klaff til lytterutinen dine og en god match på Klipsch.

Lenke til kommentar

Tusen takk for all hjelp i tråden. Jeg prøver meg på Sony. Har selv utelukkende positiv erfaring med retur på lokal elkjøp, så tror det går bra.

 

Da har jeg et siste spørsmål for å spikre 260 vs 280. Vil 260 med to 6.5" ha noen fortrinn/positive sider som 280 ikke har? Skjønner 280 kan spille høyere og litt dypere, men lurer på om noen kan gå tapt i tillegg? Hvis ikke bestiller jeg 280,planen er et større rom etterhvert.

Lenke til kommentar

Vanlig Arc overfører DD og DD+ (lossy) på tver - eArc kan overføre lossless, altså lydkvalitet som i dag ikke finnes på smart tv apper - men på blu ray og uhd blu ray.

 

De har vel mest folk med lydplanke i tankene med eArc i dag, man hva skal de med lossless lyd?

 

Selv synes jeg masse automatisk styring og lyd via hdmi/arc fra tven er djevelens verk og benytter meg ikke av slikt. 

 

vanlig ARC overfører ikke Atmos fra Netflix, kun på LG sine OLED 2017 eller nyere mot LG sine egne lydplanker så vidt jeg kunne se. Resten krever eARC for å kjøre det ifra TVen.

Lenke til kommentar

vanlig ARC overfører ikke Atmos fra Netflix, kun på LG sine OLED 2017 eller nyere mot LG sine egne lydplanker så vidt jeg kunne se. Resten krever eARC for å kjøre det ifra TVen.

Atmos fra Netflix er DD+, så det skal vanlig ARC klare å overføre helt fint.

Der tipper jeg det handler om appen til TVen støtter det eller ikke.

 

Er det overhodet kommet noen TVer med eARC?

Lenke til kommentar

Klarte ikke legge fra meg det at Sony ikke hadde pre-out, og at så mange har gode erfaringer med Denon + Klipsch.

 

Etter en liten ringerunde fant jeg ut at det fantes 1stk Denon x3400 til salgs i Norge. Kjøp av demo-model fra hifiklubben, får den får 6999,-. Tror jeg sitter igjen med en bra kombimasjon :D

Lenke til kommentar

Etter en liten ringerunde fant jeg ut at det fantes 1stk Denon x3400 til salgs i Norge. Kjøp av demo-model fra hifiklubben, får den får 6999,-. Tror jeg sitter igjen med en bra kombimasjon :D

Så du stakk av med den siste? :p

 

Hadde også sett meg ut en sånn en, men må vel bite i det sure eplet å kjøpe en x3500.

Lenke til kommentar

Haha, nei. Hvis du trodde du hadde hørt om ubesluttsomhet før, så pass på.

Etter at X3400 var bestilt, så jeg at de hadde demo av X4400. Den var mulig å få for samme pris som kommende X3500 (9999,-).

Så det ble en strøken demo-model av X4400!

 

Demo-varianten av X3400 er tilbake på tilbudstorget for 6999,-

Lenke til kommentar

Må bare igjen si tusen takk for hjelpen her... Driver og monterer møbler i den nye stua mens et hav av ulik musikk strømmer perfekt ut av fantastiske store RP-280F og jeg smiler fra til øre ? X4400 virker svært funksjonsrik og skal bli en drøm å fikle med i tiden fremover. Kan nesten ikke vente med å få stua helt ferdig...

 

Folk snakker om å spille inn osv, her var det begeistring fra første minutt ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må bare igjen si tusen takk for hjelpen her... Driver og monterer møbler i den nye stua mens et hav av ulik musikk strømmer perfekt ut av fantastiske store RP-280F og jeg smiler fra til øre X4400 virker svært funksjonsrik og skal bli en drøm å fikle med i tiden fremover. Kan nesten ikke vente med å få stua helt ferdig...

 

Folk snakker om å spille inn osv, her var det begeistring fra første minutt

 

 

Kult å høre.. Håper jeg får Klipsch i kinoen min engang også...  Men Denon skal jeg ha... om jeg rekker den.

 

Denon har satset sykt på hjemmekino, det er deres fokus nr 1 har jeg hørt, noe som stemmer bra med alle konkurranser de vinner.

 

Jeg har hatt endel Denon stereo forsterkere, dvd og bluray spillere. Og et klart inntrykk er at det er solid og god byggekvalitet.. også ser det pent ut.

 

Har en Denon spiller fortsatt, og den kvitter jeg meg ikke med selvom den ikke er ibruk.. Angrer som en hund på at jeg solgte de andre Denon, men plass osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...