Gå til innhold

Slik kommer du i gang med Apple Pay


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må innrømme at jeg reagerer på at alle de forskjellige plattformene skal ha sine egne betalingsløsninger. Hvis man skifter telefon og går fra Apple til Android eller motsatt, burde det jo ikke være nødvendig å skifte betalingssystem.

 

Dilemmaet hos Apple er åpenbart. Her har man enten satt på bremser fordi man ikke orker/makter tempoet på sin utvikling. Den tror jeg ikke er så reell, fordi de kan jo ansette flere folk i utviklingssammenheng. Eller så er de kjørt seg selv sånn fast i gammelt tankegods, om at "lock-in" er den beste formelen for suksess.

 

Å skulle tro at du selger noen få ekstra iPhønes, over det å kunne tjene enda et par milliarder ekstra om man slipper betalingsløsningen sin helt fri. Er dette smart langsiktig tankegang, eller driter de på sin egen legg her??

 

Så jeg synes egentlig dette er litt positivt, fordi det gir andre aktører utenom Apple mulighetene til å gripe øyeblikket, med sin inntreden.

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg er nok bare litt gammeldags og lat  :laugh: jeg vil ha noe som både folka mine(de med iPhone) og jeg(som bruker Android) kan bruke mellom hverandre( som for eksempel Vipps) må gjerne være Apple som setter det i gang, men det burde fungere for alle typer smart telefon  :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har testet apple pay i dagligvarebutikker? Jeg har Danske Bank, der sa de at det kom på plass i løpet av 2019, bestilte kredittkort fra Santander for å prøve det ut.

Trsten på det ee ganske enkel: kan du betale trådløst med kort, skal aople pay også fungere. Jeg har ennå ikke sett støtte for trådløs betaling i noen av dagligvarebutikkene jeg bruker o alle fall. Terminalene har temmelig sikkert støtte innebygd men den er ikke aktivert. Narvesen har vel stort sett innført trådløs betaling, det samme gjrldet mange andre butikktyper. Dagligvsrehsndelrn virker imidlertid å henge etter.

 

Riktignok mener jeg at jeg så et tall på at bare 35% av terminalene Norge hadde aktivert støtte for trådløs betaling så du må nok dra på kortet en god stund ennå.

Lenke til kommentar

kanskje vipps er bedre da det er for det norske folket. hvert land sitt eget banksystem styrt av dollaren?

På hvilket grunnlag kan du uttale at vipps er bedre for det norske folk? Hva vet du om mine behov? Hvis vipps innfører dette bare med bankaxept så er vipps totalt bortkastet for min del da jobben består av reise og bankaxpet kun fungere i Norge.
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...