Gå til innhold

Cyberpunk - Nyheter og Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om noen har lagd en tråd fra før av, men ser ikke slik ut, så bare slenger opp den her. Kom ut en del ny informasjon idag. Skal få alt inn her. Ble vist en demo til pressen, IGN har delt noe om det.

http://nordic.ign.com/xbox-one-gaming-hardware/15912/news/e3-2018-first-cyberpunk-2077-details-game-is-a-first-person

CD Projekt describes the game as a "first-person RPG."

Gameplay is in first a first-person perspective, but switched to third-person during a cutscene.
You play a character named V (as in the letter).
V can be a man or a woman.
The stats you pick at the start include Strength, Constitution, Intelligence, Reflexes, Tech, and Cool.
These stats are all pulled from the original tabletop RPG.
There are no classes at the start. Instead, you evolve the class you want to be as you play instead of picking a role.
You can drive cars in the game, and seemingly toggle between first and third person during this.
While driving in first-person, the U.I. appears diegetically on the windshield.
You can engage in combat while driving -- AI took over steering as you lean out the window and shoot at enemies.
CD Projekt also described Cyberpunk as a "mature experience intended for mature audiences."
The goal is for you to not only engage with the game world, but with its inhabitants.
Like Witcher, you take missions from NPCs and have dialogue options in conversations.
It's an open world that you open up more with "street cred." For example, a specific jacket might raise it by 5%, allowing you access to new places.
Completing a quest levels up your street cred.
The UI in the demo is extremely minimal at -- just a light compass and a small quest log.
UI expands during combat -- enemies have names, health bars, and what appear to be levels.
Some enemies have question marks instead of levels, possibly meaning they're much higher level than you.
Damage numbers pop up during combat.
There's a bullet-time-like ability that allows you to slow down time.
CD Projekt keeps emphasizing that choices have consequences, in the moment and to the world at large.
Obstacles have several solutions depending on your skills. For example, V got to a door, but his hacking skill was too low. However, his engineering skill was high enough, so he could open a panel and bypass the door.
There's an inspection system lets you look super close at items and learn more about lore.
You use an inhaler to heal.
Gunplay feels slower than Doom or Borderlands, but faster than Fallout 4.
CD Projekt showed off some late-game abilities, including mantis-like blade arms and wall running.

We saw a boss fight against a dude in an exoskeleton. This included sliding under cars and taking cover.



Sammendrag i spoiler.

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

https://www.gameinformer.com/preview/2018/06/12/impressions-and-details-from-50-minutes-of-gameplay

https://www.vg247.com/2018/06/12/cyberpunk-2077-fps-third-person-vehicles-dont-worry-rpg/

Legger til Gameinformer sitt inntrykk av demoen som ble vist. Skal sørge for og holde ting oppdatert med nyheter så ofte jeg kan. Håper virkelig det kommer ut neste år. Trenger ett nytt RPG merker jeg.

 

Fant mer.

Endret av Akrabra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
"Cyberpunk 2077: What we learned in the most mind-blowing game demo we've ever seen"

"Cyberpunk 2077, a first-person RPG by the studio behind The Witcher, achieves feats we didn't know were possible yet."

 


 

Personligt håper eg på ein collectors edition med den jakken som er i traileren. Hadde gått offentligt med den uten skam :)

Lenke til kommentar

Det er et interessant spørsmål, for de svarer nemlig på det når Eurogamer spør og svaret er, The game will be coming out on Xbox One, PS4 and PC. At the moment.

 

https://www.eurogamer.net/articles/2018-06-13-we-watched-50-minutes-of-uncut-cyberpunk-2077-gameplay-and-interviewed-cd-projekt-about-it

 

Noen bilder.

 

 

image_cyberpunk_2077-38565-2618_0021.jpg

 

 

 

image_cyberpunk_2077-38565-2618_0022.jpg

 

image_cyberpunk_2077-38565-2618_0020.jpg

 

image_cyberpunk_2077-38565-2618_0019.jpg

 

image_cyberpunk_2077-38565-2618_0018.jpg

 

image_cyberpunk_2077-38565-2618_0017.jpg

 

image_cyberpunk_2077-38565-2618_0016.jpg

 

 

 

http://gamersyde.com/news_e3_cyberpunk_2077_new_screens-20171_en.html

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ser så jævlig frem til dette spillet, har plukket opp Witcher 3 igjen i mellomtiden. 

 

Veldig betryggende at det blir gitt ut når de anser seg selv som ferdig, og ikke har en utgiver på nakken som presser for hurtigst mulig utgivelse. 

På en annen måte er det jævlig kjipt å ha en dato å glede seg til.  :shrug:

Lenke til kommentar

Det eneste som "bekymrer" meg er at det er i førstepersons perspektiv, med ingen mulighet for å bytte til tredjeperson. Det skjer automatisk i cutscenes, som jeg regner med er stort sett alle dialog interaksjoner. Uansett rart valg og ikke ha en toggle en gang som i nymotens Fallout og Elder Scrolls. Tar vekk litt av gleden av og lage sin egen karakter hvis man ikke kan se de når man ønsker. Hva tenker folk?

https://www.gamereactor.eu/grtv/383983/E318+Cyberpunk+2077+Stanislaw+Swiecicki+Interview/

Spennende intervju

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det eneste som "bekymrer" meg er at det er i førstepersons perspektiv, med ingen mulighet for å bytte til tredjeperson. Det skjer automatisk i cutscenes, som jeg regner med er stort sett alle dialog interaksjoner. Uansett rart valg og ikke ha en toggle en gang som i nymotens Fallout og Elder Scrolls. Tar vekk litt av gleden av og lage sin egen karakter hvis man ikke kan se de når man ønsker. Hva tenker folk?

 

https://www.gamereactor.eu/grtv/383983/E318+Cyberpunk+2077+Stanislaw+Swiecicki+Interview/

 

Spennende intervju

Utifra det jeg har hørt, så er det utført på en veldig ryddig måte og blir derfor ikke et savn.

I stedet hjelper det med innlevelsen.

Endelig avgjørelse får jeg ta når spillet er tilgjengelig  :)  

Vi trenger heller ikke en til cover-simulator ala. Division, GTA, Uncharted, Gears osv., slik som tredjeperson ofte blir. 

Med førsteperson så blir det ofte langt mer flytt i kampene. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Angry Joe var tydelig imponert! Gleder meg sånn nå at jeg nesten bare må prøve å glemme hele greia til det faktisk slippes.

Må nesten ta AJ med ei klype salt når det kommer til CD Projekt Red, han har et veldig godt forhold til de fra tidligere (ble blant annet invitert til Polen i forbindelse med Blood&Wine), og er vel en av deres størst fans.

Heldigvis virker det ut til at de fleste deler hans opplevelse av demoen.

 

Får vel prøve å glemme, men CDPR kommer vel til å gi litt og litt info frem til spillet er lansert, for å holde hypen oppe.  :wee: 

Ettersom demoen fikk såpass god mottakelse fra pressen, så er det vel en viss sjanse for at den dukker opp for offentligheten i nærmeste fremtid. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...