Gå til innhold

I år får nordkoreanerene ny smarttelefon, men hører fortsatt på kassetter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En liten notis om hvordan dere definerer intranett? Et balkanisert internett, er fremdeles et internett. Mulig intranett er riktig; jeg vet ikke så mye om Nord-Koreanske nettverk at det gjør noe, men som sagt; at et land er helt eller delvis frakoblet andre lands internett, er irrelevant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!! ikke noe galt med kassetter (for oss som har levd lenge nok). Ja helt klart ikke beste kvalitet, men utrolig moro å høre på ræva kvalitet når man tok opp "Ti i Skuddet" på 80-tallet som unggutt.

 

En original kassett har faktisk mer enn bra nok lydkvalitet. Mange som har bommet på min kassett vs bluetoooth fra telefonen blindtest på mitt stereoanlegg hjemme hos meg :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

En kassett utgave av "Paranoid" med Black Sabbath jeg fikk tak i brukt, låt faktisk langt bedre enn mange moderne innspillinger,

og tapen ble aldri dårligere lyd på, så lenge jeg hadde den.

Og en kassett med Bel Canto "shimmering warm and bright" som var 20 år nyere enn "Paranoid", røk etter et år,

og låt helt ræv etter X antall avspillinger.

 

Men seff er det ikke Paranoid som spilles i Nord Korea.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"For øvrig setter nok de færreste utlendinger særlig pris på å surfe på Kwangmyong eller videre ut på internett, da oppkoblingen skjer over en oppringt, analog, telefonlinje slik vi husker det fra tidlig 90-tall."

Det lokale intranettet og internettet er fysisk adskilt. Det er derfor ikke mulig å surfe fra det ene til det andre. Internettilgangen går over fiberoptikk og er overraskende lite sensurert. Begrensningene går mer på tilgang og overvokning.

Lenke til kommentar

Drømmesystemet til Hollywood: "filmer, som gjerne spres ulovlig via DVD-er eller minnepinner, alltid vil kunne spores tilbake til alle som har hatt befatning med innholdet"

 

De ville sikkert presset på dette gjennom lobby, om ikke Nordkorea var eneste som som brukte systemet :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...