Gå til innhold

Telldus og temperatursensor


Anbefalte innlegg

Jeg prøvde meg litt på min nyinnkjøpte Telldus starpakke (monitoring) og oppdaget da jeg fikk koblet til gatewayen at "noe" allerede sendte temperaturdata. Det eneste jeg kom på som kunne sende temperatur er utedelen til en trådløs værstasjon jeg har og en kjapp kikk på den viste at den også sender på 433mHz (som sikkert mye annet gjør). Temperaturen på displayet stemte også overens med temperaturen som viste på dashbordet til Telldus.

 

Spørsmålet mitt er om dette kan stemme, eller om det er noe jeg ikke har hensyntatt.

Kan andre tilsvarende sensorer også kobles opp til Telldusen? Jeg ser for meg at en slik er et billig alternativ for temperaturovervåkning inne i rommene. Telldus sin sensor koster 200, mot 100 for en slik løs sensor.

 

Evt. har dere bedre alternativer? Jeg ønsker å handle inn ca. 5 stk.

 

På forhånd takk.

 

Edit: Kanskje en sånn? https://www.clasohlson.com/no/Ekstra-temperaturgiver-hygrometer/36-6726#moreinfo

Endret av unik42
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

For det andre det er verdt, jeg hadde Tellstick Live i ca 2 mnd før den ble forkastet... Alt for mye nedetid hos Telldus, og når Telldus er nede så funker ikke Tellstick Live :/

Ja, derfor er det kjipt at Telldus har sluttet med standalone produktene sine (Tellstick og Tellstick Duo). Vel, det er Telldus sitt problem, det finnes andre produkter man kan bruke istedet for Telldus sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...