Gå til innhold

ATI Radeon 9200SE

Wabby

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kortet er et 9200 med 64bit minnebus. Du får det du betaler for, mao et kort som yter noe i nærheten av mx420 el dårligere.

Endret av Alastor
Skrevet

Jepp, det yter ganske dårlig. Ikke noe å satse på om du har tenkt å spille relativt nye spill.

Til tross for at navnet starter på 9... så støtter der ikke DirectX9. Det støtter kun Dx8 akkurat som Radeon 8500-chip'en som det er basert på. (9200 = 8500, kun med noen mindre forskjeller, og dårligere minnebuss)

I den prisklassen vil jeg heller anbefale deg å finne et Geforce4 Ti4xxx demo-kort hos komplett, psdata eller kanskje et brukt kort fra bruktmarkedet. Eller gå helt opp til et Radeon 9600 (ikke-pro, pro eller XT) De koster ca 1000-1500 kr.

Skrevet

Jeg blåser gjerne ut 1500 på et godt kort jeg, men er så lengesiden jeg har kikket på skjermkort o.l. Så da må jeg jo spørre litt ;)

Skrevet

ALTSÅ... tror det sier seg selv. for den prisen så får du ikke noe som er spess bra.

En jeg kjenner kjøpte det kortet til maskina til foreldra sine fordi de ikke trengte noe bra skjermkort. det funker jo. Men grafikken vil jeg nok ikke si er så bra....

Det lagger litt når man skal spille NFSU. og jeg tviler på at dette har noe med CPU'en og gjøre. (2.4 GHz)

min mening: kjøp noe bedre selv om det er dyrere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...