Gå til innhold

Upload script på et domene?


Anbefalte innlegg

Jeg har et domene som er registrert på domeneshop.no, foreløpig kun med epost tjeneste.

 

Jeg ønsker å få et script på dette domenet som gjør at jeg kan gå inn på www.domene.no/upload og så laste opp filer der. Gjerne et hor man må skrive inn et passord for å ha lov til å laste opp.

 

Noen som vet om noe sånt enkelt lar seg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du kun har domene og email server, så holder ikke det. men hvis du har et "webhotell" med på kjøpet, så kan du lage en sånn side med PHP, Python, Node.js, Ruby, eller hva enn webhotellet tilbyr (de fleste tilbyr PHP)

- domeneshop.no tilbyr webhotell tjenester, men det spørs om du kun har domene & email, eller om du har ett webhotell også.. nyjaktig hva har du kjøpt hos domeneshop?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan du fortelle hvordan man får .htaccess til å laste opp filer? Opplastning var pri #1, passordsikring var pri #2 :-)

er ganske sikker på at .htaccess ikke er nok til å laste opp filer på en vanlig web server, men det finnes sikker noen apache-plugins 

lar deg laste opp filer og kan konfigureres via htaccess (antar det finnes, men det er ikke en vanlig greie) - det som derrimot er vanlig, er at du kan endre max opplasting fil-størrelser til et PHP script e.l via .htaccess , eg 

php_value upload_max_filesize 2000M
Lenke til kommentar

Kan du fortelle hvordan man får .htaccess til å laste opp filer? Opplastning var pri #1, passordsikring var pri #2 :-)

 

i et øyeblikk så jeg for meg jeg hadde lest noe om det for en evighet siden men finner ikke noe om det når jeg prøver å finne det igjen. Kan jeg skylde på at jeg er gammel og alderen har spilt meg et puss?   :ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...