Gå til innhold

Den mest solgte Android-mobilen hos Telia i mai var ikke fra Samsung


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

– Da vi lanserte OnePlus 6 eksklusivt i Telia-butikken vår på Byporten i Oslo forrige uke, ble vi nesten tatt litt på senga med over 200 kunder som sto i kø da vi åpnet, forteller Lofthus.

 

Eksklusivt? What? Jeg bestilte min fra Proshop samme dag som telefonen ble avduket og fikk den dagen etter lansering. Litt av en eksklusivitet.

Lenke til kommentar

 

 

 – Da vi lanserte OnePlus 6 eksklusivt i Telia-butikken vår på Byporten i Oslo forrige uke, ble vi nesten tatt litt på senga med over 200 kunder som sto i kø da vi åpnet, forteller Lofthus.

 

Eksklusivt? What? Jeg bestilte min fra Proshop samme dag som telefonen ble avduket og fikk den dagen etter lansering. Litt av en eksklusivitet.

Du misforstår.. Ble solgt på byporten eksklusivt for Telia Norge. Det er ingenting i artikkelen som sier at Telia har fått en egen eksklusiv avtale for Norge.

Lenke til kommentar

Fin lommetelefon. Bare synd at Huawei generellt er svært raske med å stoppe app'er som kjører i bakgrunnen (som skal kjøre). Dette gjør telefonen ubrukelig til GPS tracking apper som feks Strava, Endomondo, RunKeeper etc.

 

Skjer aldri med endomondo på min mate 10 pro

Lenke til kommentar

Har kjøpt Oneplus 6 fra Telia.

Veldig fornøyd med alt bortsett fra:

Mister signal da jeg skal ringe ganske ofte. Tror dette også skjer da folk prøver å ringe meg. virker som om software/hardware er for dårlig nå. Ja jeg har oppdatert alt på den.

Veldig flaut da jeg har reklamert til alle mine venner at dette er en meget god mobil. Det er ikke noe poeng å kjøpe Samsung, iPhone etc. men nå blir jeg i tvil. Jeg venter ens tund med å klage til Telia/bytte den inn i tilfelle det er en barnesykdom.

 

Vanvittig deilig mobil ellers!

 

Er dette noe andre kjenenr igjen?

Lenke til kommentar

Har kjøpt Oneplus 6 fra Telia.

Veldig fornøyd med alt bortsett fra:

Mister signal da jeg skal ringe ganske ofte. Tror dette også skjer da folk prøver å ringe meg. virker som om software/hardware er for dårlig nå. Ja jeg har oppdatert alt på den.

Veldig flaut da jeg har reklamert til alle mine venner at dette er en meget god mobil. Det er ikke noe poeng å kjøpe Samsung, iPhone etc. men nå blir jeg i tvil. Jeg venter ens tund med å klage til Telia/bytte den inn i tilfelle det er en barnesykdom.

 

Vanvittig deilig mobil ellers!

 

Er dette noe andre kjenenr igjen?

 

Ringer du over 3G eller 4G ?

Veldig mange bruker fortsatt 3G til tale.

Det betyr at når du ringer eller tar i mot et anrop byttes det over fra 4G til 3G.

Har du bra 4G signal, men dårlig 3G signal så ser du et dropp i signalstyrken når du ringer eller tar i mot et anrop.

Lenke til kommentar

Ringer du over 3G eller 4G ?

Veldig mange bruker fortsatt 3G til tale.

Det betyr at når du ringer eller tar i mot et anrop byttes det over fra 4G til 3G.

Har du bra 4G signal, men dårlig 3G signal så ser du et dropp i signalstyrken når du ringer eller tar i mot et anrop.

Hva mener du? Hvis telefonen støtter volte (4G anrop) spiller det ingen rolle hva motparten bruker av teknologi. Overgangene skjer i så fall i dårlige 4G forhold, hvor utfordringen er å få en vellykket SRVCC (handover fra volte til 3G eller 2G). Hvis telefonen ikke støtter 4G anrop, vil alle samtaler kobles ned via CSFB til 3G eller 2G.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Fin lommetelefon. Bare synd at Huawei generellt er svært raske med å stoppe app'er som kjører i bakgrunnen (som skal kjøre). Dette gjør telefonen ubrukelig til GPS tracking apper som feks Strava, Endomondo, RunKeeper etc.

 

Du kan gå inn å slå av 'manage automatically' og slå på valget for 'disable battery optimizations'. At de innstillingene er særdeles knotete å finne frem til er en annen sak ;D

Lenke til kommentar

Fin lommetelefon. Bare synd at Huawei generellt er svært raske med å stoppe app'er som kjører i bakgrunnen (som skal kjøre). Dette gjør telefonen ubrukelig til GPS tracking apper som feks Strava, Endomondo, RunKeeper etc.

 

Ja, også VLC stanses etter 15 sekunder når man skjermen slukkes, og man faktisk spiller musikk...Men kan lage unntak i battery optimization, da funker i det minste VLC...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Eksklusivt? What? Jeg bestilte min fra Proshop samme dag som telefonen ble avduket og fikk den dagen etter lansering. Litt av en eksklusivitet.

Hvis jeg skjønner det riktig så er det via Proshop en gråimport, altså ikke offisielt via OnePlus. Så da er Telia "ekslusivt" de eneste som selger den i Norge. Mulig jeg tar feil.

Den kan kjøpes på komplett.no men det er bare telia som støtter 4g tale og wifi tale i Norge for denne telefonen.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ringer du over 3G eller 4G ?

Veldig mange bruker fortsatt 3G til tale.

Det betyr at når du ringer eller tar i mot et anrop byttes det over fra 4G til 3G.

Har du bra 4G signal, men dårlig 3G signal så ser du et dropp i signalstyrken når du ringer eller tar i mot et anrop.

Det er fikset grunnnet OnePlus oppdateringer:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...