Gå til innhold

Endring skattemelding etter frist?


Anbefalte innlegg

Regnet ut alt, og skulle bare skrive det inn i dag før fristen (fått utsettelse til i dag torsdag)

 

Men så klarte jeg å reise ifra mappa med alle papirene på jobb :-(

 

Så hva nå?

Nå kan en endre skattemeldingen i ettertid ser det ut til (i motsetning til før 2016 hvor en måtte klage på ligningen i etterkant).

Men hvordan endre?

 

Kan jeg bare levere uten å skrive noe inn. Også åpne den til mandag igjen etter fristen å føre inn endringene?

Må jeg søke om å kunne endre kanskje?

Ser i en artikkel at de skriver at en kun kan endre selvinnførte og rettede opplysninger... Betyr det at jeg nå bør endre alle beløp med 1kr, for så å rette de til riktig beløp på mandag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, fristen var ikke nå før kl 24:00, så det går grit.

 

Fikk gjennomgått det meste og skrevet inn riktig de timene jeg hadde. Men den store utregningen på pendlerreiser måtte jeg bare sette et tall jeg tro jeg ende på i utregningen. Så skrev jeg i vedlegget at jeg oppdaterer disse opplysningene neste uke.

 

Men når jeg nå har sendt inn skattemeldingen så kan jeg ikke åpne den og gjøre endringer lenger. Slik flere artikkler på nett antydet at en skulle kunne gjøre. Må ringe de i morgen.

Lenke til kommentar

Ja, fristen var ikke nå før kl 24:00, så det går grit.

 

Fikk gjennomgått det meste og skrevet inn riktig de timene jeg hadde. Men den store utregningen på pendlerreiser måtte jeg bare sette et tall jeg tro jeg ende på i utregningen. Så skrev jeg i vedlegget at jeg oppdaterer disse opplysningene neste uke.

 

Men når jeg nå har sendt inn skattemeldingen så kan jeg ikke åpne den og gjøre endringer lenger. Slik flere artikkler på nett antydet at en skulle kunne gjøre. Må ringe de i morgen.

 

Men nå er jo klokka over 24.

Lenke til kommentar

Ja, nå er den levert. Men med ukomplette opplysninger.

 

Så spørsmålet gjelder fortsatt:

 

Hvordan får jeg nå åpnet skattemeldingen for å føre inn utfyllende opplysninger.

 

I følge nettet skulle det være mulig å bare åpne og endre etter fristen uten å klage, slik en måtte gjøre før. Men at en bare kan åpne allerede innsendte og endre.

Men som jeg fryktet etter fristen så har skattemeldingen forsvunnet fra innboksen og ser ikke ut til at det er en enkel måte å foreta endring på lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...