Gå til innhold

Opphold i USA og dagstur til Canada


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal reise til USA i sommer. Har fått godkjent visum for å reise inn til USA.

Imens jeg skal opprinnelig oppholde meg i USA har jeg tenkt å ta en dagstur inn til Canada.

Må jeg søke om et til visum eller noe, eller er det nok å vise passet mitt hvis jeg skal krysse grensen over til Canada?

 

Dette er min aller første tur til USA så vil bare få undersøkt om en del ting jeg lurer på.

Noen andre her inne som har gjort dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mye man kan gjøre for en dagstur. Seattle til Victoria eller Vancouver er en fin utflukt. New York til den mer spektakulære kanadiske siden av Niagara er vel også populær.

 

Tilsvarende ESTA til USA må du ha ETA til Canada som bær være på plass for du reiser fra Norge. Vær forberedt på at de er strengere og tar lengere tid i immigrasjon til Canada enn til USA.

Lenke til kommentar

Ja er godt forberedt på at det kan bli lang ventetid for å reise inn til USA, sånn som intervju og sånt.

Trodde at innreise til USA var mye strengere enn Canada. Jeg skal ikke reise med fly inn til Canada.

Jeg har tenkt å reise til Victoria og Vancouver.

 

Jeg tenkte at siden jeg skal oppholde meg i Seattle og når Canada ligger så nært så

tenkte jeg meg å ta en tur dit og.

Lenke til kommentar

Slik jeg leser siden jeg lenker til lenger oppe, trenger du ikke ETA når du reiser inn til Canada med annet enn fly (men sikkert greit å ha det uansett). Jeg har kjørt (bil) over grensen mellom USA og Canada, mellom Seattle og Vancouver, et par ganger. Selv om det er noe kø og ventetid begge veier, har det ikke vært annen kontroll en de vanlige 3-4 spørsmålene, og vise pass.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+9817324

"om du har medikamenter med deg"

 

Hadde vel blitt oppstyr hvis Elvis dro på turne i utlandet med både medisin/skytevåpen :p

 

Kanskje han hadde blitt bøtelagt for dette i Egypt i '75......

 

(dog hadde han et par shows i Canada på 50s men det var før grensekontrollen ble så streng)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...